Monday 7 December 2015

THE PROMISED LAND : KIAMAT BAGI 3 JUTA MELAYU UMNO

Bismillahhirrahmannirrahim.

Muda tetap tua. Tua akan mati dan setiap kejadian dibumi ini tetap akan mati dan dunia ini pun pasti didatangi kiamat. Begitulah ketetapan Yang Maha Esa Allah swt. Hanya masa dijadikan ukuran.

Apa yang ingin diperkatakan disini adalah mengenai untung nasib UMNO dan seluruh pendukongnya, samaada yang berjuang diatas dedak taburan Najib atau Kem Najib mahupun kelompok yang menjulang Muhyiddin .

Kata bidalan orang melayu, untung sabut timbul untung batu tenggelam. Tetapi semua itu hanyalah perumpamaan yang tidak bolih disanggah kebenarannya mengenai sifat batu dan sabut apabila berdepan dengan air. Itulah ketentuan si Sang Pencipta Ya Rabb.

Najib tak mahu mengalah kerana merasakan tindakan dan perbuatan nya "dihalalkan " oleh 3juta ahli UMNO.yang mana 3 juta ahli yang didakwa serta yang didendang itu termasuklah Mahathir, Muhyiddin, Shafei Afdal, Muhyiddin serta ketua ketua cawangan yang menentang termasuk juga dikalangan mereka mereka yang dipecat itu.

Namun disebalik itu pula Muhyiddin yang kini didokong oleh puak puak UMNO yang sedar diri dari dibodohkan Najib pula mencari dahan lain untuk bersama sama bersetia diri demi untuk menyelamatkan pokok UMNO dimana ketika ini UMNO telah dijangkiti virus yang dikata bolih membunuh.

Penyakit yang dilihat amat berbahya diramal bakal bertembung . Muhyiddin mengatakan UMNO semakin parah dibawah Najib dan beliau menawarkan ubat kepada Presiden UMNO tetapi Najib pula berpendapat sebaliknya dan menyuruh Muhyiddin pula pasrah dengan keputusan pememecatan beliau dan berdiam diri dan jangan melakukan apa apa.

Telan saja segala kesalahan yang Presiden lakukan demi untuk menyelamatkan  keutuhan serta perpaduan seluruh ahli UMNO tetapi disebabkan Najib dilihat telah membawa banyak kemudaratan terhadap UMNO maka tindakan untuk menyelamatkan UMNO harus digerakkan dari sekarang.

Tetapi apa yang berlaku ini sebenarnya adalah "asbab"  untuk UMNO dan ahlinya menuju kejalan akhirat dan apa yang terjadi kini adalah susun atur saja. PRU 14 adalah "kiamat" buat UMNO.

Dua dua puak mengaku mereka dijalan yang benar tetapi apa yang pasti "kerakusan" dan ketamakan merekalah yang menjahanamkan Tanah Melayu.

BERSEDIALAH...ANAK CUCU AHLI UMNO
PASTI MENYUMPAH

                   Cahaya Al Majid






2 comments:

  1. kalau dua dua benar taklah payah kami pening kepala nak pilih siapa...kami tak boleh di paksa pilih mereka yg cakap belit2...i
    tu tanda penipu.

    ReplyDelete
  2. Masa dah suntuk....kaki bodek suka dengar cakap kaki pembelit...hahaha

    ReplyDelete