Wednesday 2 December 2015

THE PROMISED LAND : RAKYAT DIKEPUNG

Bismillahhirrahmannirrahim.

Ingatkan sokong UMNO maka terjaminlah nasib dan masadepan orang Melayu, rupa rupanya semua itu omongon kosong saja. Sebelum dapat undi nasib rakyat jelatalah nadi perjuangan dan keutamaan mereka. Tetapi kini segala janji manis itu semuanya tinggal janji.

Katanya nak melastari kehidupan orang Melayu dengan janji kos saraan famili akan menjadi murah , tiada kenaikan kos barangan , kos pengangkutan awam juga murah dan serba serbi dikata dalam kemampuan rakyat tetapi itu semua hanyalah kata kata dari lidah yang tidak bertulang pemimpin pemimpin kepimpinan Najib.

Kini pemulangan paku buah karas dihadapkan kemuka rakyat yang mengundi mereka.

Hari ini semua benda telah naik harga kos makanan hinggalah kepada tambang pengangkutan semua naik. Nampaknya kesusahan rakyat marhean berganda ganda dan bertimpa timpa . Semuanya beralasan kos perkhidmatan dan penyelengaraan semakin tinggi ataupun sudah lama tak naik. Itulah alasan kerajaan bagi menghalalkan tindakan mereka.
Tetapi dari apa yang dilihat sebenarnya bukan kos itu meningkat tetapi kerana nilai matawang negara yang semakin rendah dan untuk menampung kemerosotan dan mengimbanginya susut nilai duit kita, itulah saja cara yang sebenarnya. Tetapi kerajaan Najib tak mahu mengaku.

Dan hari ini pula Parlimen akan meluaskan kuasa PM melalui MKN. Semua kuasa ekesutif keselamatan dibawah kuasa PM.  Pemusatan kuasa ini sebenarnya untuk kepentingan UMNO dan BN tetapi kita harus ingat kuasa politik UMNO atau BN tidak akan berkekalan..apa akan jadi sekira BN dan UMNO kalah PRU 14 (DAN kemungkinan kekalahan itu amat jelas sekarang ini. ) Sekiranya DAP dapat kuasa memerintah melalui gabungan mereka, Pas ke, pkr ke, amanah ke ataupun mungkin kerjasama mca mic atau parti apa pun demi melingkupkan Melayu dan Islam, apakah kesan nya terhadap negara ini..lebih lagi orang Melayu.

Apakah perlu kita pusatkan kuasa keselamatan ini ditangan PM?

DIHARAP RAJA MELAYU intai sikit perkembangan yang diusul ini.

       Cahaya Al Majid



No comments:

Post a Comment