Tuesday 1 December 2015

THE PROMISED LAND : SEMUA DAH BEBAL KE????

Bismillahhirrahmannirrahim.

Dah berbuih mulut rakyat dan berkajang surat serta berpuluh blog mahupun laman facebook mengingatkan Kerajaan pimpinan UMNO agar akur dan patuh akan kemahuan orang ramai agar Pemimpin menjiwai kehendak rakyat agar Najib direhatkan atau letak jawatan kerana kegagalanya mentadbir negara.

Kegagalan beliau dalam mengimbangi pendapatan antara golongan kaya dan miskin serta menambah kos yang terpaksa ditanggung rakyat samaada kerana cukai GST serta peningkatan kos sara hidup membuatkan rakyat benci terhadap pemerintah terutama Pemimpin UMNO.

Salahlaku Najib  dalam menerima dana rm2.6 billion yang masuk keakaun peribadinya dikala 1MDB berhutang RM42 billion dengan portfolio perniagaan atau investment yang meragukan dan gagal pula dijawap Najib ataupun Pro Najib dengan alasan yang munasabah atau logik , menjadikan rakyat hilang keyakinan .

Sikap dolak dalih Najib serta alasan bangang gerombolan kebinetnya membuatkan investor mahupun pemain pasaran menjauhkan diri dari pasaran, akibatnya pasaran saham menjunam dan nilai matawang menyusut dan sehingga kini matawang berlegar disekitar rm4.25-4.30 berbanding 1USD.Adakah ini pencapaian terbaik bagi Najib dan kebinetnya?.

Kalau direnung kembali keputusan PRU 13 sebenarnta kerajaan pimpinan Najib telah hilang kepercayaan majoriti rakyat. Hanya berkuasa diatas suara 47% rakyat menandakan kepercayaan terhadap kepimpinan Barisan Nasional telah hilang. Adakah Najib dan gerombolannya tidak merasa malu dengan mendabik dada menwar warkan bahawa BN dan UMNO telah diterima rakyat ?

Tetapi hari ini Kerajaan BN pimpinan Najib yang pada hakikatnya tidak mendapat sokongan rakyat jelata telah melakukan banyak  kerosakkan , samaada terhadap ekonomi, agama, perpaduan serta imej negara tetapi yang paling tidak dibolih terima ialah imej Melayu.

Imej bangsa Melayu tercemar habis , hina sehina hinanya , semuanya kerana Najib. Kalau Najib dan gerombolan UMNO nya saja yang mendapat malu tak pa juga tetapi ini tidak, seluruh bangsa Melayu terpalit sama.

Rasuah, salah gunakuasa, tidak ikut agama, pembohong , menipu serta menyalahkan orang lain adalah mainan mereka. Menakut nakutkan rakyat dengan undang undang dijadikan senjata. Ditahan, dilokap dan dikenakan tindakan sivil adalah keutamaan.

Keberanian hanyalah terhadap rakyat sendiri tetapi apabila makalah luar negara menuduh Perdana Menteri terlibat dengan bermacam macam skandal sehinggakan maruah jawatan "PERDANA MENTERI MALAYSIA" dicemarkan dan memalukan negara tidak pula berani diambil tindakan. Kenapa????

Adakah bangsa Melayu hanya berani dilaman sendiri? Kalau macam ni sifatnya Pemimpin bangsa Melayu macammana lah  nak jadi bangsa yang disegani dan dipandang tinggi olih dunia luar ? Tidakah agama Islam yang dijunjung oleh orang Melayu  juga terpalit sama?

Adakah kerana Melayu itu bebal atau pegangan Islam dalam diri umat Melayu itu telah terhakis ataupun pengajaran Islam telah tercemar?????

    "KERANA DUIT SEMUAPUN BOLEH?"

                  Cahaya Al Majid





No comments:

Post a Comment