Thursday 4 February 2016

THE PROMISED LAND : KATA KATA vs TINDAKAN

Bismillahhirrahmannirrahim.

KATA KATA MESTI SERUPA BIKIN

Semua yang tidak sealiran dengan kepimpinan tertinggi UMNO samaada Muhyiddin Yassin, Shafei Afdal mahupun Mukhriz Mahathir serta beberapa kerat lagi penentang didalam UMNO samaada diperingkat Bahagian mahupun dicawangan berserta beberapa orang Adun ataupun  Ahli Parlimen dilihat tiada keberanian untuk meninggalkan parti tersebut mahupun menentang ketidakadilan yang berleluasa didalan parti.Kenapa?

Sewaktu diawal pemecetan kemain berapi api lagi statement melangit meletup dimulut mereka. Ada yang menganggap Parti mereka bakal kalah dalam PRU nanti dan ada juga yang mengaku akan melakukan perubahan namun sehingga kini semuanya senyap sunyi
Kenapa?

Mukhriz juga meluahkan ungkapan yang serupa dan beliau juga mencurigai tindak tanduk Presidennya yang dianggap membelakangi Perlembagaan. Tetapi sejauh mana kebolehan mereka untuk memperbaiki parti mereka amatlah diragui.

Kelompok  ini  yang berstatus Pemimpin Kanan dalam Parti yang sememangnya berotak dan berpendidiken sudah mula terlihat tanda tanda kehancuran parti dan penolakan rakyat terhadap keseluruhan barisan Kabinet presiden mereka, namun kenapa mereka mereka ini tidak berani untuk bertindak demi menyelamatkan Parti mereka. Kenapa mereka terlalu takut?

Adakah mereka meyakini bahawa mereka akan dipileh oleh Presiden mereka untuk bertanding lagi pada PRU 14 nanti? Tidakkah mereka sedar bahawa Presiden dan seluruh Ahli Majlis Tertinggi telah " berkerat rotan" terhadap mereka.

Sedarkah mereka bahawa istilah membaiki kerosakan dari dalam tidak akan membawa kesan atau faedah. Tambahan lagi mereka mereka ini tergolong dari jerung jerung yang kelaparan yang mementingkan diri dari perjuangan bangsa.

Merekapun tahu dan sedar bahawa keseluruhan struktur pertubuhan politik mereka telah pun rosak bermula dari Bahagian sampailah kepucuk pimpinan.Adakah mereka masih mengharap ikhsan keatas apa yang telah mereka lakukan?

Sebenarnya tiada jalan lain lagi bagi mereka untuk membersihkan diri dari terpalit dengan dosa Presiden dan Kuncu kuncunya.

Demi untuk mendapat kepercayaan pengundi atas pagar serta ahli akar umbi UMNO ,meletak jawatan dan menghebahkan ketidakpercayaan terhadap Presiden dan istiharkan diri sebagai wakil bebas adalah jalan terbaik.

 Memandangkan peluang mereka didalam UMNO untuk menegakkan kebenaran telah tertutup rapat. Keluar parti adalah jalan paling bermaruag dan dengan tindakan ini mereka bebas untuk berceramah dimana saja untuk meluahkan kepincangan .Tidak perlu takut lagi sebab masyarakat telah menetapkan pendirian bahawa kepimpinan UMNO perlu ditolak. Oleh itu persiapkan diri untuk mengolah kerajaan campuran.

Kalau diri tidak berani berubah anda sendiri bakal diubah. Hanya waktu akan jadi saksi.

                 Cahaya Al Majid









No comments:

Post a Comment