Monday 22 February 2016

THE PROMISED LAND : KEBENARAN YANG DI CARI TETAPI

Bismillahhirrahmannirrahim.

 UGUTAN MENJADI SENJATA

Hanya kerana bertanyakan kes 1MDB dan dana RM 2.6 Billion yang dibocorkan Wall Street Journal, beliau dipecat dari jawatan Timbalan Presiden. Walaupun beliau menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri aka Timbalan Presiden UMNO, yang sepatutnya terlebih maklum akan segala perjalanan didalam Kerajaan mahupun Partinya, namun, segala urusan urusniaga yang melibatkan perjalanan  syarikat 1MDB yang berilhamkan dari otak Najib Razak, dengan tiba tiba meletup.

Syarikat yang bermodalkan RM1 JUTA alih alih telah berhutang sebanyak RM42 Billion. Dalam kekalutan hutang syarikat 1MDB melonjak keparas tidak terkawal meletup pula kisah dana RM2.6 billion yang didakwa berpunca dari 1MDB telah masuk keakaun peribadi Najib Razak aka Perdana Menteri.

Dua isu yang dibangkitkan Muhyiddin telah mengakibatkan diri beliau dipecat. Walaupun kes hutang 1MDB telah menggunung dan kes dana RM 2.6 billion cuba diselindungi dari pengetahuan rakyat negara ini , tetapi, dimata dunia dan pengamal media luar semua ini tidak dapat kita lindungi.

Tetapi yang terlebih malang Timbalan Perdana @ Timbalan Presiden UMNO sendiri pun tidak mengetahui kerahsiaan ini sehingga kes ini dipaparkan diluar negara.

Kini pekung tersebut, semuanya telah terdedah dan berulat dan bau busuknya bukan saja dihidu didalam negara malahan diluar negara juga. Tetapi yang sedihnya nama dan maruah Jawatan Perdana Menteri dan nama negara kita terpalit sama.

Kegusaran Muhyiddin serta keresahan rakyat negara ini bertempat dan bukan suka suka. Memandangkan isu ini telah teramat serius dan membabitkan struktur pengurusan negara ,ekonomi serta kemakmuran rakyat maka wajiblah bagi Muhyiddin yang bertindak sebagai Timbalan Presiden UMNO  untuk memperjuangkan isu ini dan menjernihkanya.

Tetapi yang malangnya Pemimpin Tertinggi UMNO yang berjawatan dan yang tidak berjawatan samaada didalam Kabinet mahupun di Bahagian kebanyakkanya "menghalalkan" alasan alasan yang tidak masuk akal ini. Tindakan mereka yang bermati matian mempertahankan kejelikan Najib walaupun kebenaran demi kebenaran walaupun dituduh " fitnah" oleh Penyokong Najib mula terungkap satu persatu namun semua itu tidak dipedulikan.

Adakah  yang diperkatakan oleh Muhyiddin itu merupakan fitnah terhadap Najib?
Salahke sekiranya Muhyiddin mahu membersihkan imej UMNO??
Kenapa Pemimpin UMNO merasa takut apabila Muhyiddin bersuara?

Apa sebenarnya yang diperjuangkan oleh pemimpin dan ahli UMNO ini?
Adakah individu bernama Najib ataupun UMNO?

Kalau Muhyiddin memperjuangkan kebenaran demi bangsa, agama dan negara, inshaallah, rakyat akan bersamanya.

         " JANGAN MENGUNDUR"

P/s: Kepada Nazri Aziz sila cermin diri               bersihkan diri dulu jangan
        suka mengugut orang.

                Cahaya Al Majid






No comments:

Post a Comment