Friday 26 February 2016

THE PROMISED LAND : PUAS HATI DAH...

Bismillahhirrahmannirrahim.

   "BUKAN RETAK MENANTI PECAH"
                 

Selagi tak di"buang" selagi itulah hati mereka  membengkak dan membara. Selagi ada penghalang selagi itulah penyebab akan dicari cari demi untuk penyingkiran.

Salah atau benar bukan lagi jadi kayu pengukur apa yang pasti batang tubuh Presiden jangan diusik walaupun sekelumit.

Kalau seluruh gerombolan telah "menghalalkan" maka seluruh dosa dosa yang lampau mahupun yang belum dilakukan, semuanya diampunkan.

Tiada lagi menjadi kesalahan walaupun terang terangan perbuatan membenarkan wang RM2.6 Billion dan RM42 juta masuk keakaun sendiri . Semua ini tidak menjadi kesalahan selagi seseorang itu berjawatan Perdana Menteri dan kuasa ditangan sendiri.

Mungkin mereka berpandangan bahawa dengan "menggantung: jawatan Timbalan Presiden dari diri Muhyiddin ,UMNO akan kembali diterima rakyat dan bersangka bahawa tindakan "menyiang" Timbalan Presiden UMNO akan memudahkan jalan mereka untuk menyatukan UMNO? Itu alasan mereka je..nak sedapkan hati

Hanya kerana tidak berani untuk menerima kenyataan dan hakikat seperti apa  yang didakwa oleh Muhyiddin bahawa Presiden UMNO telah melakukan kecurangan terhadap negara dan juga UMNO maka keterbukaan yang dilafas beliau telah mula mengusarkan seluruh pemimpin tertinggi UMNO.

Semua tukang bodek dan pengampu tegar sileh berganti membalun watak nombor dua dalam pergerakan mereka ini seolah olah apa yang diperkata oleh Timbalan Presiden terhadap apa yang telah dilakukan oleh Presidennya adalah pembohongan.

Tukang ampu yang mula mula membelasah Muhyiddin adalah Nazri Aziz. Puuuh..berapi kata kata Nazri sehingga mengibaratkan Muhyiddin seperti anjing yang suka mengigit kaki dan juga menggelar Naib Presiden UMNO iaitu Shafei Afdal sebagai bodoh.

Mamat ni lupa diri kot atau sengaja memberi signal kepadanya Presidennya bahawa dia seorang yang boleh harap. Maklumlah hanya diera Najib saja lah beliau diberikan kepercayaan untuk menerajui sebuah Kementerian yang mana selama ini beliau hanyalah salah seorang Menteri diJabatan Perdana Menteri saja.

Kalau nak dibandingkan antara Muhyiddin dengan dirinya (Nazri) taraf Nazri lagi sengkek tetapi kalau nak dibandingkan antara Nazri dengan Shafei Afdal pula rasanya tak setara. Kalaupun Nazri nak mengatakan Shafei Afdal bodoh..tak kan Shafei Afdal mampu mendaki tangga UMNO sampai keperingkat Naib Presiden, malahan kedudukan itu pula Shafei Afdal menang bertanding. Tak kan perwakilan UMNO bodoh kot..kerana memileh Shafei Afdal..tambahan pula orang Sabah pulak tu..

Tetapi..dimana kepandaian Nazri eek..Bertahun jadi Menteri..tetapi tak pernah pulak berani untuk bertanding. Jawatan Ahli Majlis Tertinggi pun dilantik..cakap macam hebat..tapi..habuk pun tarak.

Walauapapun mereka " berghamok" namun isyarat yang pasti perpecahan dalam Pertubuhan mereka telah berlaku dan bukan lagi " retak menunggu pecah" hanya PRU 14 menjadi tanda pengakhiran buat mereka.

    Rakyat Menghitung Hari
    Pemimpin Mengira Jari


                Cahaya Al Majid






No comments:

Post a Comment