Tuesday 9 February 2016

THE PROMISED LAND : LAYAK UNTUK AWARD WORLD FAMOUS INDIVIDUAL

Bismillahhirrahmannirrahim.

   Atas nama ALLAH  atau atas dasar
                  CASH IS KING
           "Teramatlah famous nya"
 
Orang seni mencipta nama diatas bakat sendiri. Kalau penyanyi semestinya perlu mempunyai nada suara yang menarik dan begitu juga dengan pelakon, semestinya pandai dan berbakat untuk melakonkan berbagai watak.

Sekiranya semua ini terangkum didalam diri seseorang itu inshaallah seseorang itu pasti berjaya didalam bidang yang diceburi.

Dan untuk menjadi fofular faktor publisiti , gimmick ataupun kontrovasi. Dengan cara ini seseorang itu boleh menaikkan nama ataupun imej mereka. Samaada baik atau buruk semuanya bergantung kepada penerimaan masyarakat.


Tetapi berbeza dengan Perdana Menteri Malaysia, beliau dikenali dan famous diserata dunia bukanlah kerana aura jawatan Perdana Menteri tetapi sebaliknya beliau meletop fofular kerana skandal . Antara skandal yang meletop dipersada dunia dan yang diperkatakan adalah seperti berikut :

1. Kes Pembelian Scorpene
2. Kes Pembunuhan Altantuya
3. Kes Hutang 1MDB 42 billion
4. Kes SRC International
5. Kes USD 700 juta masuk akaun sendiri.
6. Kes pecat TPM dan Menteri Kabinet
7. Kes  pecat AG
8. Kes pindah Pegawai Kerajaan.

Semua kes yang dinyatakan diatas adalah antara kes yang menjadi perhatian samaada didalam negeri mahupun luar negara.

Kini semua akhbar utama dunia telah memaparkan semua berita mengenai kes ini. Kes mengalih alasan telah menjadi viral .

Pemberian yang diterima yang sememangnya berstatus " rasuah" kalau diikut dari Akta SPRM tetapi dihalalkan oleh AG Apandi yang dikata sebagai derma pula.

Popularnya Perdana Menteri keseantaero dunia bukanlah kerana kehebatanya dalam memajukan negara tetapi sebaliknya terfofular kerana terlibat dalam kes atau skandal rasuah.

Kalau didunia Jim Carey terkenal kerana lakonan, kalau Micheal Jackson terkenal kerana menyanyi, tetapi, Najib @ Perdana Menteri Malaysia pula terkenal kerana skandal rasuah.

Apalah malangnya Pemimpin UMNO ini, mengaku Allah swt Tuhannya,Al Quran ikutan, Muhammad saw Rasulnya, Kaabah kiblatnya tetapi pembohong dan menipu amalannya.

Oleh itu tunggulah bala dari Nya.

                 Cahaya Al Majid









No comments:

Post a Comment