Saturday 27 August 2016

THE PROMISED LAND: DAULAT BAKAL HILANG

Bismillahhirrahmannirrahim.

APA ADA PADA BANGSA ,
TAK CUKUP MELAYU LAGI KE????

Semenjak Dr Mahathir menyentuh atau membuat komen berhubung istilah Bangsa Johor yang dikata tidak baik untuk institusi kenegaraan malah ianya hanya akan merengangkan atau menguatkan sifat kenegerian seseorang, bukan saja Sultan Johor yang bercakap dan melenting tetapi keseluruhan orang politik Johor juga tak ketingalan tumpang tui..

Apa ada sebenarnya dengan Bangsa Johor ni, sehinggakan ramai yang menyala?

Hebat sangatkah Bangsa Johor ni sehinggakan Menteri Pusat dari Johor pun nak melatah. Atau mereka ni terkedu dengan kata kata Mahathir? Besar sangat ke kesalahan Mahathir apabila mengulas tentang Bangsa Johor?

Dah terbilang sangat ke Bangsa Johor.ni? Atau pun satu dunia dah tahu ke apa itu Bangsa Johor?

Dah terkenal satu dunia ke kehebatan bangsa Johor ni? Tolong ungkapkan satu persatu kehebatan bangsa Johor ni?

Yang kita tahu, immuniti Raja Raja Melayu terkahis semuanya disebabkan oleh Sultan Johor. Adakah kerana Mahathir yang melucutkan immuniti tersebut membuatkan dendam lama membara semula?

Sedarlah tiada apa pun bezanya antara bangsa Johor atau orang Kelantan pun. Kita rakyat biasa tiada rasa apa pun. Apa yang sepatutnya diperjuangkan bukanlah bangsa pun tetapi mengabdikan diri kejalan Allah swt yang dibawa Baginda Rasullulah itulah yang paling utama berbanding bercakaran tentang isu bangsa ni.

Cukuplah dengan identiti Bangsa Melayu tu..Raja yang berketurunan Melayu saja yang faham apa itu Bangsa Melayu.

Bukan semua Raja berdarah Melayu pun..

P/s : Apa ada lagi dengan Raja Raja Melayu kalau duit Rakyat diseleweng oleh Pemimpin Kerajaan  pun Raja Melayu tak boleh buat apa apa.

             Cahaya Al Majid





8 comments:

  1. Raja mana tak tak keturunan Melayu tu? Perlis kah?

    ReplyDelete
  2. Kalau raja berdaulat lain bro mereka tidak ada gentar menegakkan kebenaran dan menghapus kebathilan. Kalau Raja kapor memang beginilah kalau ada dengan tiada nya mereka pun tidak akan membawa perbezaan dan kesan. Satu pembaziran yang nyata pada mereka yang tajam pemikiran. Keturunan lanun pun boleh menjadi raja. Tanya sama itu hud hud

    ReplyDelete
  3. Berani lah sikit jangan biar teloq masok kerandut. Siapa dia keturunan Lanun yg jadi Raja tu? Jangan jadi budak darjah 6 main2 passing Kat burung hud hud pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan shaitan.....setan...sultan

      Delete
  4. Jawapan persoalan admin ada d fb tku Awi ymt mahadi baca semua catitanya..

    ReplyDelete
  5. mungkin sampai masanya kita rujuk diri kita sebagai bangsa Islam atau bangsa Muhammad

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pulak dah. Makna ayat2 dalam surah sajjadah pun tak reti nak buat Bangsa Muhammad pulak. Lu memang mannyak mengong punya olang maa

      Delete
  6. Allah menciptakan kita berbangsa2 dan bahasa dan juga budaya. Jangan kita memandai mandai. Makna bangsa lain, makna agama lain pula...jangan kita main hentam saja lah Ramlee.....sumbang pun sumbang lah

    ReplyDelete