Monday 30 January 2017

THE PROMISED LAND : KENAPA EEK..KERAJAAN NAJIB MEMBIARKAN BARANGAN JADI MAHAL? ATAU NAK KUTIP GST LEBIH????

Bismillahirrahmanirrahim.

 ADAKAH PEMBERIAN BRIM OLEH KERAJAAN NAJIB DAPAT MENGURANGKAN KENAIKAN HARGA BARANGAN.

Apa yang dapat dilihat Kerajaan pimpinan Najib hanya berminat dalam hal ehwal politik dan penguasaan kuasa saja.

Nasib dan kemaslahatan rakyat bukanlah keutamaan kepimpinan Najib dan kabinet nya.

Hanya dengan mengandaikan bahawa masalah dan tanggungan rakyat akan selesai dengan pemberian BRIM bagi menyelesaikan kedukaan rakyat sebenarnya mendedahkan lagi kemelaratan rakyat terutama bangsa Melayu.

Perhatikanlah setiap kali pemberian itu diberikan kepada rakyat setiap kali itulah Najib akan berlagak seolah-olah olah dana pemberian itu datangnya dari kekayaan keluarganya ataupun dari poket nya.

Berlagak seperti penderma  yang menderma 2.6 billion keakaunnya yang hanya  beliau dan saf kepimpinan nya saja yang yamg tahu akan kewujudanya.

Nasib rakyat berpendapatan rendah, pekebun kecil mahupun peniaga kecil-kecilan serta yang berkerja sendiri yang separuh mati ini amat tersepit sekarang ini.

 Dengan peningkatan kos barangan ditambah dengan cukai GST yang dikenakan terhadap kebanyakkan barangan keperluan yang  sebenarnya amat menyusahkan kehidupan masa kini akan menambahkan lagi kemeluatan rakyat terhadap Kerajaan Najib.

Kalau dahulu Menteri Najib pernah berkata bahawa dengan GST barangan keperluan akan jadi lebih murah tetapi pada hakikatnya barangan menjadi lebih mahal dan kononnya juga pungutan cukai GST terpaksa dikenakan kerana penyusutan pendapatan Kerajaan melalui  Petronas kerana kejatuhan harga minyak dunia.

Dan GST dikata perlu untuk membiayai projek untuk rakyat' tetapi setelah hasil  GST diperolehi maka lain pula ajendanya.

Nak bayar gaji penjawat awam lah, nak biayai pemulihan hospital lah , sekolah lah jalanraya lah dan bermacam macam lagi alasan  namun kini dengan pungutan cukai GST yang melebihi RM40 billion itu pula Kerajaan dan mula merancang ajenda  lain pula.

Apa yang dilihat banyak peruntukan untuk kemaslahatan rakyat telah ditarik. Subsidi telah ditarik, Jadi apa yang sebenarnya dipulangkan kepada rakyat? Kos rawatan untuk rakyat' dikelinik memanglah RM1 tetapi kalau terpaksa menerima rawatan atau terpaksa duduk wad maka bayaran selain ubat terpaksa ditanggung rakyat sendiri.
Itulah kehebatan Kerajaan Najib kini.

Renunglah sendiri, kalau dahulu sebelum Najib menerajui negara ini, keadaan ekonomi kita amat lah stabil dan rakyat hidup amatlah selesa walaupun gaji tak besar dan jika seseorang bergaji RM2,000 sebulan sudah dianggap memadai dan boleh hidup berkeluarga.

Tetapi kini keadaan nya sudah berubah. Walaupun Najib dan Kabinet nya tetap mahu menafikan keadaan ini tetapi rakyat dibawah tetap menerima bahananya.

Adakah keadaan sengsara ini merupakan bala dari Allah SWT  yang terpaksa ditanggung rakyat akibat tersalah memilih pemimpin?

Selagi rakyat tidak mahu berubah dan masih mahu berpayung kan kepada pemimpin yang rasuah dan korup maka bala lagi besar sedang menunggu dihujung jalan.

Pilihlah, samada nak ikut Al-Quran atau nak.ikut orang yang jadikan Al Quran sebagai perniagaan.

"Allah SWT tidak akan merubah nasib sesuatu bangsa melainkan bangsa itu yang sanggup merubah nasibnya"

    Cahaya














No comments:

Post a Comment