Friday 21 April 2017

THE PROMISED LAND: KOS SARA HIDUP RENDAH ?...NAJIB

Bismillahirrahmanirrahim.

SIAPALAH SAMDOL YANG
TULISKAN TEXT NAJIB NI!!!

Kalau mengikut pandangan luar atau penaraf dari luar sememangla kos sara hidup kat negara ni rendah. Itu kalau dibandingkan dengan nilai matawang diaorang.

Kalau nak bandingkan dengan Singapura mahupun Brunei memang tak la. Hanya dengan BND atau SGD 50 Banyak yang dapat dibeli kat negara ni tetapi kalau kita kat Malaysia, dengan MRY50  berapa banyak barang leh kita beli.

Ikan kembung 1 kilo Rm20
Beras 10 kg.                 RM26
Empat ringgit lagi leh lah beli kicap botol kecil. Cukup ke nak makan seminggu dengan anak 3 atau 4 orang.

Adakah itu yang Najib nak gebang kat orang kampung dengan mengatakan kos sara hidup murah?

Bagi orang putih atau warga negara maju memanglah murah tetapi nak tanya gak ni..Ada ajenda lain ke Najib cakap macam ni??

Atau Najib sengaja nak kail warga China mahupun warga India atau mana mana warganegara luar  agar datang dan beli hartanah kat Malaysia agar ramai ramai pilih Malaysia sebagai tanah perkuburan mereka manakala anak anak mereka nanti BOLIH lah diberikan kerakyatan.

Hai Najib..Cukup cukup lah kalau nak membodohkan orang lain. Ahli UMNO , PAS atau orang Felda  bolihkah kau jual sebab banyak 'dedak' yang ditabur tetapi bagi rakyat yang cerdik dan ada otak dan yang tak bolih dibeli..Jangan mimpilah..Tak laku kelentong tu..

Cukup cukup la..Bukan orang Semenanjung ke yang dah jelak dengan cerita dongeng tu..Orang Sarawak dan Sabah pun dah meluat..

Sedarlah.. orang dah menyampah!!!

                  Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment