Thursday 13 April 2017

THE PROMISED LAND: RENUNGAN JUMAAT DIBULAN REJAB.

Bismillahirrahmanirrahim.

Pesan ibu dan bapa kepada kita , carilah rezeki yang halal , berikanlah anak anak kamu nanti dari rezeki yang kamu cari dengan titik peluh kamu.

Jangan sekali kali kamu mencuri harta benda orang lain. Jangan tipu orang , biar kebulur namun jangan sekali kali menghalalkan apa yang haram.

Berdiri tegak lah kamu dalam menegakkan kebenaran dan jangan sekali kali kamu bersubahat dengan perkara kemungkaran. InshaAllah hidup kamu pasti tenang dan diberkati Allah SWT.

Jangan lah kamu menyakiti hati orang lain dan bersabarlah.dikala kamu ditimpa kesusahan dan jangan sekali kali kamu mendurhakai perintah dan suruhan Tuhan kamu.

Berserdahanalah didalam semua perkara. Janganlah kamu riak dan bersikap sombong apabila Allah SWT melebihkan kamu akan rezeki dan pangkat yang kamu dipakaikan.

Bersyukur lah kamu banyak banyak kepada Allah SWT  diatas segala pinjaman nikmat ini.

Tiada sesiapa pun dapat mendahului seseorang yang lain melainkan semua itu telah diatur oleh Allah SWT.

Bersikap adil lah apabila kamu diberikan amanah dalam menjaganya dan janganlah kamu bersikap berat sebelah didalam menimbang kata kata dan perbuatan.

Jangan lah kamu menjadikan diri kamu sebahagian dari alat alat  untuk manusia bagi  menegakkan kebatilan yang mereka cipta.

Beristighfar lah dan perbanyakkan lah amalan serta sebutlah nama Tuhan kamu sebanyak banyaknya.

InshaAllah Allah SWT akan memimpin kamu kejalan yang benar.

                 Cahaya Al Majid






No comments:

Post a Comment