Sunday 30 April 2017

THE PROMISED LAND : SEMANGNYA BUTA DAN TULI

Bismillahirrahmanirrahim.

BATU DAN KAYU STANDARD NYA

Manusia ni kalau dah taksub atau pun buta hati sememang merosakkan akal. Kalau setakat dia nak membodohkan ahli nya, terpulanglah tetapi jangan heret kebodohan itu terhadap orang lain.

Cakaplah apa pun , tidak akan berubah lebih lebih lagi kalau sedang memburu jawatan. Itu lah sikapnya apabila otak diletakkan kat lutut.

Masih lagi tidak mahu sedar mahupun bermusabahan diri. Baru semalam Allah SWT turunkan peringatan didepan mata, tetapi masih bongkak dan angkuh dengan kata kata. Itu lah PAS dan gerombolannya.

Hajat hati dan nafsu sememangnya tinggi tetapi perangai dan mulut sama jahat macam hatinya juga.

Lupa kah mereka, mulut Presidennya yang selalu mengkafirkan dan membiawakkan orang kain mahu diangkat sebagai Penasihat Yang Di Pertuan Agong?

Cermin lah wajah Presiden tu dulu sedangkan orang Terengganu sendiri pun menolak kepimpinan yang di dakwa sebagai ulama itu inikan nak diangkat sebagai Penasihat Agong pula.

Kalaulah orang Terengganu sememangnya mengangkat Presiden PAS sebagai ulama besar atau tersohor seperti yang didakwa, tak kan buta mata orang Terengganu menolaknya? Perintah Terengganu pun sepenggal.

Kita tak mahulah apabila Che Gu kencing berdiri manakala anak murid pulak kencing berlari. Kalau Hj Jadilah yang hendak dijadikan Penasihat Agong!!!

Nak tahu juga apa kelebihan dan kepandaian atau kehebatan Hj Hadi ni, berbanding orang lain yang disangkakan BOLIH menjadi Penasihat AGONG.

Adakah kerana perilaku nya, kata katanya atau pengaruhnya yang ditakrifkan sebagai kelayakkan??

Kalau dari segi pakaian berjubah nya yang ditakrifkan sebagai kelayakkan sebagai Penasihat Agong..Silap silap hemburkanlah kata kata kesat Hj Hadi pula jadi ikutan.

                  Cahaya Al.Majid




No comments:

Post a Comment