Monday 3 April 2017

THE PROMISED LAND:FGV : MAKA TERCIPTA LAH HUTANG BUAT PENEROKA.

Bismillahirrahmanirrahim.

50 tahun dahulu Kerajaan beri tanah kepada sesiapa yang sanggup untuk mengerjakan tanah dari membersihkan hutan sehingga lah menanam iaitu pokok sawit. 

Ada yang meninggalkan kampung halaman demi kelangsungan kehidupan yang susah masa itu.  Tinggal keluarga ini berjauhan dari ibubapa mahupun sanak saudara. Dijanjikan dengan hak milik maka berduyun duyunlah bangsa Melayu kedalam hutan demi kelangsungan hidup.

Sedikit demi sedikit perubahan itu dirasakan oleh masyarakt atau keluarga peneroka. Hasil titik peluh serta bermandi keringat , maka, hasilnya dituai dan akhir nya keringat peneroka telah mengangkat negara sebagai pengeluar buah sawit utama dunia .

Berbillion ringgit dihasilkan melalui keringat peneroka yang diberikan nama sebagai FELDA ini dan FELDA telah menyumbang kepada hasil pendapatan negara .  Hasil dan kemegahan itu hanya dirasai dan dinikmati hanya sebelum pemerintahan Najib.

UMNO ,Najib dan Isa Samad adalah penyumbang kepada kegagalan atau terimbunnya hutang kepada warga peneroka ini. Hutang peneroka yang baru disebut diParlimen berjumlah RM5 billion.

Perghhh....

Melalui idea Najib dan direalisasikan oleh Isa Samad,  FGV dijadikan "khazanah'nya untuk menyapu duit "warga felda". Kini zaman kegelapan atau zaman keberhutangan setiap warga peneroka dikira walaupun dari se inci najis peneroka. Semuanya dicatit tanpa gagal.

Cukup cukuplah warga peneroka kena silang oleh KLEPTROKASI Najib dan 40 penyamun.

Selagi ada hayat UMNO selagi itulah Melayu dibodohkan.

               Cahaya Al Majid




2 comments:

  1. Tu pun masih ada yang bodoh nak bagi undi pada BN lagi. Hutang Felda yang 5 bilion tu masih tak cukup nak sedarkan para peneroka totok ni. Bila dah betul-betul licin, bankrap barulah peneroka nak sedar. Tapi malangnya masa tu semua dah terlambat nasi dah jadi bubur yang tinggal hanya sisa, maka hiduplah kita dengan makan bubur saja, sedangkan pemimpin hidup senang kaya-raya.

    Kerajaan yang bebankan hutang ke atas bahu rakyatnya ialah kerajaan yang gagal.

    ReplyDelete