Wednesday 13 September 2017

THE PROMISED LAND: NAJIB SHOPPING "MARUAH"

Bismillahirrahmanirrahim.

NAJIB BUAT BUAT LUPA
RAKYAT TENGAH IKAT PERUT

Putrajaya mengatakan bahawa lawatan Najib ke White House adalah lawatan resmi buat Ketua Negara ataupun jemputan Presiden Amerika buat Perdana Menteri Malaysia.

Walaupun rakyat meragui ketulusan jemputan dari Uncle Sam ini bila mana DoJ Amerika tengah melengkapkan siasatan dari kes sivil ke kes jenayah, tup tup Rafizi Ramli pula mendedahkan bahawa "jemputan" terhadap Perdana Menteri ini adalah usaha dari pelobi pelobi yang dibayar oleh negara.

Dana siapa kah yang terlibat tu???? Itu satu hal.

Dalam pertemuan yang singkat itu, yang diumpamakan kan " amat berharga" buat imej negara, rupa rupa nya, pertemuan itu adalah bertujuan untuk memberitahu Trump bahawa Malaysia akan membeli beberapa buah pesawat Boeing buat MAS serta enjin kapal terbang .

Tidak ketinggalan juga Najib menjanjikan akan menggunakan dana KWSP untuk projek prasarana di US serta Khazanah juga akan melabur sama.

Diam tak diam Najib menjanjikan pengaliran dana menggunakan wang rakyat sebanyak USD10 ke USD 20 billion, paling tidak MYR40billion atau lebih.

Inilah yang dinamakan " membeli maruah" yang telah tergadai dan menggadai.

Belum sempat pun Trump bersuara Najib dan melayangkan MYR 40 billion kepada US.
Inilah ketakutan Pemimpin Melayu Malaysia yang bertunjangkan UMNO.

Dah diungkap kan banyak kali, apa saja yang diusik Najib, pasti " bala" yang datang. Contoh dah banyak dan tak perlu dituliskan lagi.
Mungkin Najib dah lupa agaknya bahawa 2 buah kapal terbang milik MAS iaitu Boeing satu hilang tanpa kesan dan satu lagi di tembak. Dua dua buatan USA.  Apakah kehilangan MH370 Najib buat buat lupa?
Atau Najib dah kusut fikiran terhadap France atau Air Bus, kerana, kes Scorpene dan Razak Baginda dah timbul semula??

Walauapapun, ini merupakan " shopping" terakhir buat Najib, tak apa lah..
Bak kata Mahathir..Nanti kita kaji semula apa yang dijanjikan olih Kerajaan Najib.

Cahaya Al Majid



No comments:

Post a Comment