Tuesday 5 December 2017

THE PROMISED LAND: ADAKAH KERAJAAN BANGGA DENGAN STATEMENT 'KLEPETKROSI PALING TERUK???

Bismillahirrahmanirrahim.

RAHMAN DAHLAN KATA TIADA KES SIVIL
TETAPI TAK TAK PULAK MENAFIKAN DANA 1MDB TERLIBAT .

Walaupun nama Najib Razak tidak lagi atau belum lagi dikaitkan dengan skandal Pengubahan wang haram melibatkan 1MDB di Amerika, namun, Najib adalah sosok yang bertanggung jawap atas penubuhan 1MDB.

Tetapi hasil dari dana skandal yang disita melalui pengubahan wang haram Jho Low dan anak tiri Najib terlibat namun kebertanggungjawapan sebenarnya adalah dibahu Najib sendiri.

Peguam Negara Amerika telah melabel isu 1MDB adalah "Klepetokrasi paling teruk' ketika bercakap dalam Forum Global Mengenai Pemulihan Aset anjuran Amerika dan United Kingdom Di Washington.

Hampir separuh dari hasil kutipan korupsi yang berjumlah USD3.5 billion adalah melalui tindakan 1MDB.

Antara yang bakal jadi sitaan adalah aset aset mewah berjumlah USD 540 juta termasuklah karya seni, barang kemas, kapal layar serta hak cipta filem dari dana yang diseleweng 1MDB dimana Jho Low Dan Riza Aziz anak Rosmah atau anak.tiri Najib terlibat secara langsung.

Terdapat juga beberapa lagi hartanah seperti hotel hotel ,kondominium mewah serta jet peribadi yang disasar namun karya filem separa porno The Wolf of Wall Street juga tidak terkecuali.

Untuk itu adakah Rahman Dahlan mahu menidakkan keberadaan Najib Razak sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat 1 MDB sehingga "ditangkap" penguasa DOJ tentang " Pengubahan wang haram"?

Kesimpulannya memang benarlah tuduhan DoJ itu terhadap 1MDB yang dikata bahawa dana dari 1MDB telah disalur atau digunakan bagi mengayakan kroni kroni iaitu Jho Low Dan Riza Aziz dan yang lain lain dalam menyonglap hasil dari Bond yang diterbitkan.

Masaalah nya kenapa UMNO dan Barisan Nasional mahupun Kerajaan Malaysia tidak mahu membuat bantahan terhadap Amerika mahupun DoJ tentang  " pelabelan terhadap Kerajaan pimpinan Najibnya yang dipanggil  sebagai " KLEPTROKASI PALING TERUK".?

UMNO,BN atau Najib tak malu ke dihina sehina hinanya olih Peguam Amerika ini?

Cahaya Al Majid.

3 comments:

  1. Antara hina dan penjara, saya pilih dihina.

    ReplyDelete
  2. InshaAllah Din. Allah SWT akan pelihara maruah mereka yang berjuang kerana kebenaran. Itu janji Allah SWT. Kita usaha kearah kemenangan dan kemuliaan agama Islam.

    ReplyDelete
  3. Mereka rela di hina,sbb bagi mereka maruah tidak penting. Mereka mampu menipu sesama kita,apakah mereka juga mampu menipu Allah? TIDAK
    Mereka sedang melakonkan betapa buruknya pekerti masing2 utk tontonan rakyat dgn penuh kehinaan hingga sampai waktunya Allah akan memberi balasan dunia yg setimpal dgn perbuatan mereka,malahan PASTI lebih dari itu. Sesungguhnya janji ALLAH itu BENAR.

    HATI YG BUTA MENCELA ZAHIRNYA.

    Perlukah rakyat bersama2 bersubahat membenarkan kebatilan? TIDAK.
    Sesungguhnya berbahagialah hati dan jiwa yg tenang....
    Salaam.

    ReplyDelete