Saturday 16 December 2017

THE PROMISED LAND : MH 370 : GHAIB, MENJUNAM KELAUT ATAU MENDARAT??

Bismillahirrahmanirrahim.

BENARKAH CARA MODEN TIDAK BERKESAN???
CARA SPRITUAL DAH CUBA KE BELUM.

Tak tahu kenapa tetiba diilhamkan untuk menyorot kembali kisah MH370 Boeing 777-200  datang menganggu.
17-12-2017....

Surah Yusuf Ayat 17

Mereka berkata, wahai ayah kami! Sesungguhnya kami telah pergi berlumba lumba berburu dan kami telah tinggalkan Yusof menjaga barang barang kami, lalu ia dimakan oleh serigala dan sudah tentu ayah tidak akan percaya kepada kata kata kami, sekali pun kami adalah orang-orang yang benar.

8hb March 2014, pesawat Boeing 777-200 milik MAS yang membawa seramai 239 penumpang dan krew telah berlepas dari Lapangan Terbang KLIA menuju China.

Pesawat Boeing 777-200 milik MAS itu berlepas dari KLIA pada pukul 12.41 tengah malam dan hilang dari pengawasan radar dicatat pada jam 1.30 pagi malam yang sama.

Namun sehingga kini jejak mahupun serpihan dari bangkai yang dikata terhempas ataupun menjunam ke dalam lautan masih belum dapat dipastikan lagi .

Namun ada beberapa objek yang ditemui dibeberapa lokasi di Lautan Hindi tetapi masih belum dapat dipastikan kesahihanya samaada serpihan itu sebenarnya berasal dari " pesawat malang "MH370 atau sebaliknya ,masih lagi dalam penilaian.

Berbagai usaha telah dilakukan samaada selaman melalui  dasar laut,tinjauan atas laut , tinjauan dari udara mahupun melalui cerapan dari satelit satelit juga belum membuahkan hasil.

Persoalannya dimana pesawat MH370 777-200 itu ???

Apa benarkah pesawat itu menjunam kelaut, atau benarkan pesawat itu melakukan pendaratan diatas air dan tenggelam atau ada kah pesawat itu disembunyikan olih " jin lautan" dari pandangan mata manusia  atau adakah "syaitan" yang bersembunyi di Diego Gracia" itu yang menyorokkanya?

Pada pandangan saya hanya satu saja kaedah yang bukan berbentuk  saintifik yang perlu dilakukan.

Pencarian melalui "spritual" atau melalui  "mata hati". Hanya cara ini saja yang bolih merungkai segala kekalutan .

Bagi memutuskan dimana dan bagaimana pesawat ini bolih hilang dari "mukabumi" atau untuk mencari kebenaran tentang nasib MH370 777-200, hanya, "perjalanan secara spritual" saja yang dapat merungkai kisah MH370 ini.

Satu lagi perkara yang perlu dilakukan adalah dengan bertanyakan kepada ahli keluarga terdekat mangsa, samada suami atau  isteri, anak ataupun ibubapa kepada mangsa.
Pernahkah mereka mendapat mimpi mimpi mahupun sebarang indikasi berhubung ahli keluarga orang yang terlibat ( mangsa).

Jawapan timbal balik dari keluarga yang terlibat adalah satu KLU yang bolih dijadikan titik untuk merungkai "kehilangan" ini.

Cahaya Al Majid.










No comments:

Post a Comment