Tuesday 5 June 2018

THE PROMISED LAND :PERANCANGAN YANG TIDAK DISEDARI MELAYU

Bismillahhirrahmannirrahim.

TUKAR BAJU UBAH IDENTITI
JADI WAJAH BARU

Ada yang suka ada yang duka, ada yang menentang ada yang menyokong dan begitulah sifatnya bagi manusia yang telah dibekalkan otak dan hati berserta naluri olih Allah SWT kepada makhluknya yang bernama manusia.

Ada manusia yang diberikan petunjuk dan ada yang disesatkan, namun, semua itu adalah atas ketentuan dan kehendak Allah SWT.

Ada keputusan yang diredai dan ada juga tindakan yang tidak disenangi. Setiap rakyat mempunyai pendirian dan pandangan masing masing, namun, pada hakikatnya, perjalanan yang dirancang Allah SWT ini tiada siapa yang tahu melainkan mereka mereka yang terpileh dan  yang benar benar 'berjalan diatas' jalan Allah SWT ' saja yang bolih mendapat 'imbasan imbasan' yang tidak meragukan.

Semenjak kekalahan parti Najib, UMNO dan Barisan Nasional dalam PRU 14, dan terlepasnya kuasa UMNO ketangan Pakatan Harapan yang dipimpin olih Dr Mahathir, maka, kini timbul bermacam macam isu yang tidak disenangi olih masyarakat Melayu dan Islam dinegara ini.
Semua ini 'asbabnya' adalah kerana "Najib dan gerombolan" yang tidak amanah dalam memikul amanah yang diberi rakyat terutama orang Melayu Islam dinegara ini.

Bermula dengan keberhutangan 1MDB yang menggunung, terleburnya 'saham FGV' yang merengut leher peneroka, pembelian aset aset pertahanan negara yang tidak sepadan dengan harga serta 'pengkomplotan' melindungi penjenayah olih penguasa penguasa undang undang ditambah pula dengan kos barangan dan sara hidup yang meningkat berserta GST, ditambah dengan penyebaran berita kekayaan Menteri menteri dan anak beranak mereka berserta kroni , telah membuatkan rakyat 'membuat pilihan' maut pada kali ini.

Kebergantungan kepada perpatah 'alang alang menyeluk pekasam', atau 'untung batu tenggelam,untung sabut tenggelam' maka, apa yang dipilih kini adalah menuai apa hasil apa yang ditanam sedang berlaku.

Saya dah katakan bahawa untuk 2 tahun kedepan ini, benih yang telah ditanam bakal menghasilkan 'tuaian' yang sedikit demi sedikit membakar jiwa 'orang melayu'. Bukan saja Raja Raja Melayu akan 'mengelupur' kemarahan malahan ' orang Melayu' juga bakal 'memakan hati' dan bakal berani 'berdepan' dengan 'ketegangan'.

Apa yang terjadi ini merupakan proses pencepatan 'kedatangan' yang ditunggu.

Telah saya nyatakan bahawa Melayu ini adalah keturunan 'Bani Mim', dan 'telah' saya postkan dilembaran lembaran terdahulu, namun, rentetan perjalanan tersebut nampaknya 'berjalan' mengikut apa yang 'terancang'.
Itu sebab saya tidak 'melatah' diatas 'kelancangan' beberapa pihak dalam 'mencaturkan' ajenda masing masing, samaada Dr Mahathir, Anwar Ibrahim mahupun barisan kepimpinan Pakatan Harapan.

Apa yang saya 'perhatikan' hanyalah 'mayat UMNO'.
UMNO telah didaftarkan sebanyak 2 kali, olih itu 'perjalanan keduanya telah pun tamat' ataupun telah menjadikan jenazah..

"UMNO" perlu dijadikan "hantu" atau "lembaga hitam ", olih orang Melayu. Kerana UMNO memiliki, terlampau banyak saka. Maka Ahli Ahli  "saka atau lembaga hitam" ini perlu menjadikan "Panji Panji Hitam"  sebagai wadah dalam perjuangan baru demi "Abata".

Ingat kembali hadith Nabi tentang watak "kebangkitan Dari Timur".

...bersambung...

Cahaya Al Majid.











6 comments:

  1. MEREKA KINI MULA MENYERANG AGONG.PERBELANJAAAN AGONG DIDEDAHKAN.TAK LAMA DAH TU.WELCOME TO REPUBLIC OF MALAYSIAN

    ReplyDelete
  2. Mereka yang suka membazir bukan dari golongan ku. Ingat lah hadith Nabi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi ternyata penyata perbelanjaan agong yg dikeluarkan adalah satu lagi fitnah

      Delete
  3. BERITA TUMBANGNYA REJIM ULAR NAJIB/ROSMAH UMNO BN, YG DISANGKA PENAUNG ISLAM OLEH ORANG2 MELAYU, TELAH MENGGEMPARKAN KESATUAN2 KRISTIAN DUNIA, KHUSUSNYA KRISTIAN2 MALAYSIA. BERMAKNA KEMENANGAN AHLI2 PAKATAN HARAPAN YG NON-MUSLIM UTK BERKUASA. CUBA CARI VIRAL2 BERITA2NYA ...

    MEREKA JUGA YAKIN BUMI REMBAU ITU YHE PROMISED LAND - JURUSALEM KEDUA. MEREKA BERTEPOK SORAK GEMBIRA ANTARA IMPIAN LAUNGAN MEREKA - JESUS TELAH DATANG AKAN MERAMPAS REMBAU UTK KRISTIAN. MEREKA BERIKRAR AKAN MENGHAPUSKAN ISLAM DAN PENGUASAAN ADAT MELAYU MINANG DSBNYA...

    KINILAH MASANYA PERANAN ATOK RIZAN SEBAGI CALON ISA KEDUA.. MENEGAKKAN SEMULA ISLAM SEJATI DIBUMI NEGORI..

    ReplyDelete
  4. Kerajaan yg lahir dari sentimen persepsi fitnah tak kekal lama

    ReplyDelete
  5. bani mim atok kaki fitnah bukan ciri ciri timbul dari timur tenggelamkan atok anjing syruhan top dog ni dulu baru nnok sapa bani mim tu klu tak bani mimangkuk la jwb nye... teori tak leh pakai

    ReplyDelete