Tuesday 10 July 2018

THE PROMISED LAND : ISU ZAKIR NAIK UJI KESATUAN UMAT ISLAM.

Bismillahhirrahmannirrahim.

SIAPA YANG KEPANASAN SEKARANG??

Nampaknya kaum yang sangat kuat melatah dan merasa teramat tergugat diatas keterangkuman Kerajaan terdahulu iaitu Najib (BN) mahupun terkini dibawah Pakatan Harapan iaitu Dr Mahathir dalam mempertahankan dasar untuk tidak menghantar pulang Zakir Naik ke India.

Tak tahu kenapa dan kenapa beriya iya sangat kaum ini mahu beliau dihantar pulang ke India sedangkan Zakir Naik telahpun memperolehi status 'penduduk tetap' bak kata Dr Mahathir, namun, kelompok ini dilihat semakin 'garang' dan 'mendesak' pula.

Berselindung disebalik 'parti politik' ,mahupun 'NGO', puak ini seakan akan tidak mahu 'mengalah' malahan 'mendesak secara simbolik'.

Adakah kelompok ini sebenarnya 'bertaat setia' kepada negara ini ataupun masih 'bertaat setia' kepada negara nenek moyang mereka? 
Tetapi jika dilihat dari segi tindak tanduk dan cara mereka 'mendesak', kelompok ini seolah olah 'taat setia' mereka masih lagi kepada negara nenek moyang mereka dan itulah yang dipapar kini.

Nak tanya juga, adakah kehadiran Zakir Naik dinegara ini akan 'menjejaskan' keharmonian rakyat berbilang kaum mahupun akan membawa 'pecah belah' ?
Ataupun  sebenarnya kelompok ini  sakit hati?

Atau mungkin kaum ini takut akan 'kebenaran " yang dihujahkan olih  Zakir Naik dan bakal 'menguggat' kepercayaan mereka?

Kalau sebelum ini P Ramasamy iaitu Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang yang kuat mendesak agar Zakir Naik diextradisi ke India sehinggakan 'desakan' itu terpaksa ditepis olih Dr Mahathir, namun kini timbul pula pengasas NGO  Freedom bernama G Ganeson ,pula mula 'menyalak' dengan alasan yang sama..

Sebaliknya, beliau berkata Zakir menimbulkan kebimbangan masyarakat berbilang kaum dan agama di negara ini dan menjadi 'alat' oleh elit politik negara untuk memenuhi kepentingan politik mereka.

Ganesan memberi respon terhadap Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang berkata Zakir boleh tinggal di Malaysia kerana beliau tidak melakukan sebarang jenayah di negara ini.
Mahathir hari ini juga berkata Malaysia tidak akan tunduk kepada tekanan untuk mengusir Zakir kerana pelbagai faktor telah dipertimbangkan termasuk undang-undang.

Dr Mahathir dengan tegas telah menjalankan tanggungjawapnya terhadap isu ini, namun "langau langau" ini  'tidak akan berhenti' , olih itu, kejituan dan kesatuan orang Islam dan Melayu perlu bersama sama dalam mempertahankan apa yang dibenarkan mengikut undang undang negara .

Apa yang dapat dilihat Dr Mahathir mengenepikan kepentingan politik beliau demi mempertahankan apa yang dibenar dalam undang undang.

Tahniah Dr Mahathir!!!

Harap orang Melayu dan umat Islam dinegara ini dapat menilai pendirian Dr Mahathir tentang pejuangan  Islam.

Cahaya Al Majid.











4 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Salam. Kerana menggunakan Bahasa lucah maka comment anda terpaksa dinyahkan.

    ReplyDelete
  3. Di Malaysia, ada ramai pendakwah. Masing-masing dengan topik tertentu.
    Tiada siapa mengutuk mereka kerana mereka menumpukan perhatian hanya kepada agama Islam, tidak menyentuh sensetiviti agama lain. Di harap Zakir Naik belajar daripada kesilapan lalu.
    Ini pandangan 2cts saya.

    ReplyDelete