Monday 27 August 2018

THE PROMISED LAND: SUARA MELAYU TENGGELAM???

Bismillahhirrahmannirrahim.

PELANDUK DAH MASUK JERAT?

Seratus hari telah berlalu.
Apa yang pasti dan ketara hanya suara suara orang bukan Melayu dalam PH terutama PKR dan DAP  saja yang terlebih vokal berbanding suara Melayu Bersatu mahupun AMANAH.

Adakah ini telah membuktikan kebenaran apa yang dicanang olih suara majority Melayu sebelum ini.?

Apa yang berlaku hanyalah huruhara bilamana kebanyakkan keputusan yang Mahathir buat ada saja yang menyanggah terutama dari kelompok Pakatan.

Serba tak kena buat mereka. Dari pemutusan siapa yang layak sebagai anggota kabinet sehinggalah keputusan berkenalan melantik Menteri Besar.

Kini isu terlebih besar adalah berhubung "projek" China diMalaysia.

 Walaupun  Mahathir lantang berhubung perjanjian yang dilihat dan dikata berat sebelah , namun implikasi terhadap projek China dinegara ini bakal memburukkan lagi keadaan.

Walauapapun perkembangan terbaru ini sebenar tidak baik.buat masa depan namun keputusan yang "dibuatnya" akan menjadikan asbab kepada satu "pertembungan" yang lebih besar dimana "PILIHAN" akan terpaksa dibuat olih orang Melayu sendiri, samaada mahu bersama Raja Raja Melayu atau "keputusan" untuk bersama Mahathir mahupun untuk bersama Kerajaan Pakatan dibawa Anwar.

Kini segala tindak tanduk kelompok refomasi kem Anwar dah mula memainkan "peranan" dan ini menyebabkan "bubbles" tekanan disetiap penjuru Kerajaan pemerintah.

Berhati hatilah APA yang terlihat olih mata kita tidak semestinya benar malahan itu sebenarnya adalah mainan belaka. Jangan tertipu.

Cahaya Al Majid.





8 comments:

  1. Mana tidaknya menteri melayu jenis kecut telor takde yg vokal dah tu merepek manjang dgn isu tak membina yg sendiri bikin.

    ReplyDelete
  2. "Sayangi Malaysiaku" (malaysiamu)
    Bersiap siaga dan bersedia untuk mempertahankan nya. Peristiwa² penting semakin terbuka.
    Andai PM diberi pilihan (katadua), insyaallah dia lebih rela mati dengan bermaruah hanya menyembah Tuhan yang satu, bukan tuhan palsu (yang berjanji akan memberi negerimu nikmat melimpah ruah) jika anda sedia menyembahnya.
    Jika melayu kebanyakan lebih bersedia menyembah berhala kekayaan (duit) daripada menetapkan hati dan jiwanya untuk menyembah Allah (Tuhan yang memberi rahmat) dengan Allah berikan sedikit ujian (kelaparan) dan kekeringan (miskin), tidak memberi bekas apa pun kpd Allah, bahkan melayu kebanyakan yg membinasakan diri mereka sendiri (dengan mudah Allah menimpakan seksa kpd kaum yang sombong dan sesat nyata di akhir zaman).
    Pilihan di tangan²mu....

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  4. Kerana kebiadapan dan menggunakan perkataan lucah dan tidakkah sopan dan senonoh sebagai seorang manusia maka dua comment diatas terpaksa saya nyahkan. Jadilah manusia yang berhemah.

    ReplyDelete
  5. Salam Jumaat dan selamat Hari Merdeka buat sdr Al-Majid dan sahabat-sahabat semua.

    Merdeka yang pertama daripada penjajahan British
    Merdeka yang kedua daripada pengkhianat kleptokrasi
    In shaa Allah kemerdekaan yang ketiga adalah kebebasan total daripada kejahatan fitnah, kepura-puraan dan pendustaan.

    Perjuangan kita belum selesai
    Kerana hanya yang cekal dan tabah dapat membina mercu tanda bangsanya yang berjaya....

    In shaa Allah.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete