Sunday 1 September 2019

THE PROMISED LAND : BUKAN MELAYU MERDEKA!! TETAPI MERDEKAKAH MELAYU???

Bismillahhirrahmannirrahim.

KEBANGKITAN DITAHUN BARU HIJRAH

Semenjak Pakatan Harapan memenangi PRU 14, apa yang ketara kemerdekaan bangsa Melayu telah hilang pada diri mereka.

Dimulai dengan pementerian ICERD, diikuti dengan tuduhan Melayu menyerang Kuil Seafield (yang didakwa olih pemimpin politik kaum India) sehingga terbunuhya anggota Bomba atau penjawat awam bernama Adib kemudian diikuti dengan kematian Syed Daniel yang dilanggar secara sengaja olih seorang pemandu berbangsa Cina(kerana pertelagahan), serangan peribadi serta ketidakpuasan hati bukan Islam keatas Zakir Naik yang berjuang dan berdakwah dalam memperjelaskan antara agama hak dan yang batil serta diburukkan lagi dengan penolaklan mata pelajaran Jawi olih puak Dong Zong (dalam sistem pendidikan ) yang menaungi parti DAP serta diselang selikan dengan perbuatan menghina anggota Tentera yang dilakukan olih "pembiayai parti Pakatan Harapan" yang menuduh tentera Malaysia hanya "makan tidur" serta perbuatan menterbalikan Bendera Malaysia telah menjadikan orang Melayu hilang sabar.

Perbuatan mereka ini seolah olah mahu memerangi kaum Melayu lakunya.

Yang hebatnya semua ini dilakukan olih  pemimpin kaum India dan kaum Cina dari parti DAP dan PKR  yang sedang merasakan diri mereka mengatasi undang undang atau merasakan parti mereka sedang berkuasa penuh dan bolih melakukan apa saja.

Melalui pengakuan Lim Kit Siang (supremo DAP)  bahawa 100% kaum Cina dan India memberi undi kepada DAP serta menyokong kemimpinan DAP dan kebenaran ini diterjemahankan  diterjemahkan secara nyata pada PRU 14 dan sebelumnya.

Peergh...baru sekarang orang Melayu nampak " warna atau kaler" sebenar penolakkan serta kebongkakan kedua dua kaum ini terhadap bangsa Melayu.

Adakah umat  Melayu masih lena???

Kenapa perkara ini berlaku ?

Sebabnya mereka merasakan "kuasa politik" telah berada digengenggaman mereka melalui " boneka boneka politik" berbangsa Melayu yang telah berjaya dijinakkan hatinya melalui "penjualan kuasa melalui kuasa duit" .

Kini orang MELAYU yang "ternyanyi" dengan lagu dendangan Mahathir dan Pakatan Harapan bahawa hutang negara 1 Trillion serta" kos semua turun" dan "semua akan dihapuskan" bila mereka berkuasa tetapi apabila "kuasa diberikan"kepada mereka, mereka telah mengkhianati janji janji tersebut  dan kini Melayu dah mula kegelisahan akan pengkhianatan terhadap janji janji ini.  Dan dimantra ini sekarang memakan diri mereka.

Alhamdullilah, kini Melayu dah tersedar dari sihir dan " mantra" yang ditiupkan ketelinga mereka olih Mahathir dan Pakatannya dan kini Melayu sudah mula bangkit.

Kejadian demi kejadian Allah SWT bentangkan kepada isi negara ini dan kepada Bangsa Melayu untuk dibaca dan direnungkan,
alhamdullilah..kini Melayu semakin tersedar.

Ramai yang menuduh saya bermacam macam, u turnlah, sekejap sokong sana sekejap sokong sini.
Macam Tak berpendirianlah..

Hahaha..keyakinan aku bukan terletaknya pada pandangan manusia tetapi hanya kepada Allah SWT saja.

Bezanya kita !!!  membaca ayat ayat Allah SWT dan melihat akan kata Allah SWT adalah dua perkara berbeza.

Untuk itu saya tidak akan mendengar apa.yang mereka kata tetapi sebaliknya  saya akan lihat apa yang mereka kata..itulah perbezaan kita.

Alhamdullilah ..apa.yang telah cuba saya sampaikan atau yang saya tuliskan tak ramai yang cuba untuk memahami dan mereka hanya memahami pada satu sudut saja. Tetapi tak mengapa...Alhamdullilah.

Kini kelompok majoriti bangsa Melayu dah mula bangkit.
Kesedaran hati tentang keperluan untuk bersatu dibawah satu iltizam penyatuan bangsa dan agama kini mula terbit dihati orang Melayu. Walaupun penyatuan ini ditentang olih kelompok bukan Melayu serta segelintir Melayu yang berkiblatkan pada politik, itu tidak mengapa kerana manusia dibekalkan dengan akal fikiran, kerana majoritinya "berkehendakkan".

Pemboikotan terhadao barangan bukan Melayu Islam juga merupakan satu lagi kebangkitan kesedaran umat Melayu Islam. Alhamdullilah..
Berjihad demi mencapai satu tujuan.murni demi membangun dan membangkitan kuasa ekonomi  bangsa Melayu dan Islam adalah dituntut.

Inilah kemerdekaan yang sepatutnya  dinikmati olih setiap umat Melayu  dan Islam dinegara ini.

Terima kasih !! Mahathir dan Pakatan Harapan yang telah dijadikan "asbab" olih Allah SWT untuk kebangkitan Islam dan penyatuan bangsa yang amat dinantikan ini diBumi Tanah Melayu.

Alhamdullulilah semua ini yang berlaku ini adalah diatas kehendak dan ketentuan Allah SWT jua buat umat Melayu terakhir ini.

Cahaya Al Majid.

# mulai hari ini Comment tak ikut isu yang dibentang akan dinyahkan.






7 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Sdr Al-Majid,

    Bertemu kita di dunia hakikat; selepas yang benar itu menang mutlak, yang dusta itu tewas mutlak, yang bathil itu lenyap, dan yang gelap itu menjadi terang.

    Que sera sera dan sayonara.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  3. Sdr Al-Majid,

    Bertemu kita di dunia hakikat; selepas yang benar itu menang mutlak, yang dusta itu tewas mutlak, yang bathil itu lenyap, dan yang gelap itu menjadi terang.

    Que sera sera dan sayonara.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete