Thursday 26 September 2019

THE PROMISED LAND : CUKUP CUKUPLAH ..95% DAH TOLAK MELAYU.

Bismillahhirrahmannirrahim.

Parlimen Tanjung Piai bakal meledakkan kuasa Melayu. Walaupun kerusi ini dimenangi olih Pakatan Harapan melalui PPBM nescaya kali ini walau siapapun calon Bersatu dari PPBM, kecundang adalah pasti.

Bersandarkan pada Bersatu yang dibawah kepimpinan Mahathir yang telah bersengkokol dan berintiman dengan DAP @ Lim Kit Siang serta Anwar Ibrahim, mereka telah berjaya menumbangkan kerajaan BN pada PRU lalu dan telah berjaya memaksimum semua undi kaum Cina (98%) kepada Pakatan Harapan serta sedikit saja undi Melayu yang berjaya mereka raih, namun adakah kita tahu apa sebabnya?

Kerana terhimpunnya semua undi kaum Cina dan India kepada Pakatan Harapan serta dibantu beberapa peratus saja undi Melayu, itu yang membuatkan PH menang dengan undi tak sampai 600. Undi undi melayu melayang kerana BN masih mengekalkan kuasa Cina MCA diParlimen tersebut.

Kalau dahulu majoriti Cina yang sememang  telah menolak calon Melayu terutama dari UMNO/BN namun kemenangan calon BN /MCA terdahulu (PRU12 n 13)  adalah kemenangan dari undi orang Melayu. Itulah hakikat.
Undi kaum Cina hanya diungguli olih DAP saja. Itu fakta!!

Kini suara suara kaum Cina MCA ( yang semua kenali sebagai "sesumpah politik" sebenarnya  ingin "menongkat langit" dan memperbodohkan majoriti Melayu dèngan "menengelamkan kuasa Melayu Islam"  diParlimen tersebut.

Kini Cina MCA Kapar dah mula mengugut secara terangan.
Jangan bagi muka ..mereka ni adalah talam dua muka. dan kini desas desus serta ugutan dari Cina MCA dah mula berkumandang!!

Jangan terpedaya..kaum Cina sememangnya dah tolak Melayu.
Contoh:
"pelajaran jawi ditolak mentah.mentah olih kaum mereka.

Kalau dahulu bolih la..kini selepas PRU 14, politik Melayu sudah berubah...

Adakah dengan berpandukan kepada taburan kaum, mereka menggangap bahawa  undi jumlah 42% itu memberikan MCA "lesen" untuk kaum Cina dari MCA menjadi wakil kepada kelompok UMNO/PAS?

Bukankah kaum Cina samaada dari MCA mahupun DAP dan menolak Melayu dan bergabung dibawah PH kini??
Jadi jangan ditambah lagi ahli Parlimen Cina di Parlimen..cukuplah..

Cukup cukuplah..kerajaan dibawah Mahathir dan PH  kini..orang Melayu dihina semahunya..
Bangkitlah dan beri pengajaran kepada Pakatan..
Sudah terlampau.banyak pembohongan dan penipuan olih PH..

Kalau Zahid Hamidi masih mahu meletakkan calon Cina MCA disitu..maka..protes cukup cukup.
Sedangkan isu #BMF bolih diangkat olih orang Melayu..apa bezanya.dengan politik??


Cahaya al Majid.



No comments:

Post a Comment