Thursday 3 October 2019

THE PROMISED LAND : MAHATHIR DAH MENGENAKAN SEMUA!!!

Bismillahhirrahmannirrahim.

Nampaknya langit Malaysia semakin suram bukan saja kerana jerubu tetapi juga kerana perangai perangai pemimpin yang telah menjerubukan mata dan hati rakyat terutama terhadap orang Melayu dan juga terhadap agama Islam.

Kerana terlampau berkehendakkan " kuasa" demi menjatuhkan Najib dan BN, kini Mahathir dan gerombolannya ,sanggup menelan apa yang telah diludahkan dan sanggup pula menjilat apa yang telah diludahkan terutama terhadap DAP dan Lim Kit Siang mahupun Anwar Ibrahim dan PKR.

Kini, kelompok kelompok itu iaitu PPBM, PKR, DAP dan PAN sedang menterjemahkan  siapa diri mereka sebenar ,serta , kini mereka sedang menggambarkan perilaku sebenar serta sifat buruk dan kehinaan keperibadian masing masing dimata rakyat tanpa dapat berselindung lagi.

Mahathir dengan ulang siarnya "Melayu Malas"lah Melayu Mudah Lupalah Melayu bangsa Subsidilah dan lain lain .

Manakala DAP pula tak habis habis menjinjing " isu kesamarataan" walaupun "mereka adalah pendatang" yang tak reti nak berbahasa Melayu walaupun sudah 62 tahun berada dinegara dan mentakrif serta menganggap bahawa Melayu tidak setaraf kaum mereka walaupun pada hakikatnya orang Melayulah yang mengayakan mereka semua.

Sementara Presiden PKR pula yang tak habis habis nak "mengejar jawatan PM sering pula mengulang ulang dan menyebut bahawa dialah "Bakal PM" yang sehingga kini masihlagi " PM tepi" .

PAN pula hanya setakat menjadi lalang dan diwarnai olih golongan yang "tak berpijak dibumi nyata" atau "macai first class" yang diketuai olih ketua yang bertaraf SPM Dihulurkan pula kedudukan yang tidak selayaknya disandang terutama lepasan SPM mencuba mengetuai  Jeneral Jenaral Tentera Malaysia yang berpelajaran tinggi yang sekurang kurangnya memiliki Master mahupun Degree tetapi Mahathir secara tidak langsung telah "memdowngradekan" Kem Pertahanan dengan  "orang bangang saja  layak jadi ketua kepada orang bijak pandai".

Kini seluruh isi Pakatan Harapan berantakan.

Kini, isu bila Mahathir  nak bagi jawatan PM kepada Anwar menjadi hangat dan sedang mendidih. Memburukkan lagi keretakkan antara Kem Anwar dan Kem Azmin dalam PKR semakin membara dan membuak buak.

Tetapi dalam diam tak diam DAP telah mencengkamkan "kuku" nya terhadap Pakatan Harapan. Tanpa rasa hormat DAP menggunakan Persatuan Cinanya "menyanggah" apa yang cuba dilakukan atau diperbaharui olih rakan pakatan mereka terutama terhadap Menteri dari PPBM mahupun PAN.

Isu "khat" dilupuskan terus olih DAP manakala isu "JAWI" disekolah pula telah disejukbekukan.
Hahahahh..tiada siapapun dari PPBM mahupun PAN..berani angkat muka walaupun Mahathir.

Dan yang terkini timbul pula isu "bacaan doa Kristian" dilakukan di Sekolah Kriatian bantuan Penuh Kerajaan di Pulau Pinang..tak da sorangpun Menteri Melayu Islam dari Pakatan yang membantah ataupun "berbunyi", semua senyap sunyi..Walaupun Menteri.Agama dari PAN..

Sedarlah wahai menteri Melayu Islam, Agama Kristian adalah agama paling sikit penganutnya diMalaysia..apa.yang korang takut sangat??
Atau.jiwa kamu semua sudah dibeli dengan wang ringgit???

Itu sebabnya orang Melayu hilang kepercayaan terhadap kamu!!!kamu gagal sebagai pembela .Kamu.dilihat gagal mempertahankan Agama Islam sebagai agama resmi negara ini mahupun agama resmi Persekutuan  bagi Tanah Melayu atau pun Malaysia.

Kenapa.ekonomi dibawah PH merudum?

Cuba renung kenapa.dizaman.BN ekonomi negara ini makmur serta nilai ringgitnya stabil dan pasaran sahamnya meriah dan menguntungan.
Sebabnya kerana mulut Mahathir suka menyebut bahawa negara nak bengkrap dan hutang 1 trillion maka semua pelabur merasa takut dan  kini semua doa Mahathit dimakbulkan Allah SWT.
Tak sampai setahun setengah memerintah semua dah jadi carca merba!!!malahan merosakkan!!

Kini ekonomi negara sedang sesak dan kamasukkan pelaburan dana asing amat sedikit walaupun sudah berkali kali Mahathir keluar negara..yang katanya mencari pelabur. Tetapi.apa yang jadi  bukan pelabur yang ditemui tetapi.sebaliknya.menjual " harta negara" pula yang berleluasa.

  ..bersambung..

Cahaya Al Majid.


1 comment: