Thursday 31 October 2019

THE PROMISED LAND : ZAHID DAN BN YANG MERUDUMKAN TG PIAI

Bismillahhirrahmannirrahim.

Ingatkan UMNO dan PAS nak meramaikan Ahli Parlimen Melayu dalam Parlimen tetapi sebaliknya UMNO dan BN atau Zahid nak mengurangkan ahli Parlimen Melayu pulak. rupa rupanya Zahid Hamidi tak bolih "move on" dan masih bergantung harap pada Cina MCA.

Inilah pemimpin.UMNO..mungkin dah banyak makan duit tak.halal kot. sampai fikiran pun.. kaput.

Zahid dan BN mungkin sudah lupa bahawa orang Cina sebenarnya dah menolak MCA secara total pada PRU 14 dahulu secara nyata .Orang Cina dan India serta segelintir Melayu pun dah menolak BN dan beralih kepada PH.

Namun kebangkitan orang Melayu terhadap politik kepentingan bangsa dah agama Islam dan mula menunjukkan tanda tanda positif kerana kerakusan dan keceluparan pemimpin PH yang telah banyak menyakitkan hati dan meloyakan orang Melayu.

Ini adalah kelemahan otak dalam berstrategi Zahid selaku Presiden UMNO.
Dengan meletakkan calon MCA diTg Piai bakal mengundang kekalahan yang ketara.
Sepatutnya disinilah medan menguji sokongan pengundi Cina yang mengaku mengaku mendukung pejuangan MCA terhadap calon Melayu dimana kawasan ini adalah majoriti Melayu..

Ini adalah satu pengkhianatan terhadap orang Melayu UMNO. Sepatutnya disinilah medan untuk menguji pengundi Cina mahupun India samaada mereka menerima atau menolak orang Melayu sebagai pemimpin.

Bagi Melayu Tg Piai sememangnya dah menolak  kabinet PH mahupun Mahathir kerana kegagalan mempertahankan Melayu dan Islam dari dihina olih bukan Islam.

Melayu sebenarnya dah muak dengan wayang Pakatan Harapan yang diterajui olih Mahathir.

Kerana kebingaian Presiden UMNO iaitu Zahid Hamidi yang merasakan dirinya "hebat berpolitik" dan merasakan diri beliau diterima olih orang Melayu serta kaum kaum lain bakal memberi kemenangan mudah kepada PH.

Lepas kekalahan ini wajiblah Zahid ditendang olih ahli UMNO kerana kebebalan dan termakan ancaman cina MCA. 

Yakinlah, orang Cina dan India tidak akan memberi lagi undi mereka kepada calon Melayu dari BN mahupun UMNO. Puak ini dah selesa dengan PPBM yang telah berjaya ditindik hidungnya bak "lembu" atau telah menjadi "Pak Turut" kepada DAP..jadi .jangan haraplah bukan Melayu akan memberi undi kepada  BN walaupun calonnya dari kaum mereka sendiri.

Anganan UMNO dan BN yang mengatakan kaum Cina dan India menolak PH dan kepimpinan Mahathir adalah "kebodohon" yang tak bolih diajar.

Strategi Zahid bakal memakan diri..

...sekaranag Melayu dah sedar..cuba lihat kempen "Buy Muslim First" dan ada 2.1 million followers..Melayu dah sedar akan kepentingan untuk orang Melayu Islam..bersatu..
Kebangkitan Melayu dah bermula..
Inshaallah..Melayu akan tolak bukan Melayu sebagai pemimpin..

Cahaya Al Majid.

P/s : Kisah akhir zaman..akan saya sambung..inshaallah..

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete