Thursday 14 November 2019

KELUH KESAH MELAYU TERHADAP MAHATHIR DAN DAP

Bismillahhirrahmannirrahim.

Hari Sabtu merupakan hari pengundian bagi Parlimen Tanjung Piai.

Walaupun kawasan ini merupakan kawasan majoriti Melayu namun disebabkan blok undi Melayu telah terbelah dua iaitu antara UMNO dan Bersatu maka pertembungan antara calon Melayu yang diwakili calon dari PPBM bakal berdepan dengan wakil calon BN dari  parti MCA.

Sebenarnya majoriti orang Melayu di Tanjung Piai ini tidak menginginkan calon bukan Melayu dari MCA tetapi apabila persepakatan dibuat demi kelangsungan BN serta kemarahan.orang Melayu terhadap keceluparan Cina DAP terhadap isu besar negara yang melibatkan kepentingan orang Melayu, agama Islam, Institusi Raja Raja Melayu dan Perlembagaan Negara, maka, signal, kepada Mahathir dan kempinan PH terutama DAP wajib disampaikan.

Orang Melayu telah menilai akan keberkesanan kepimpinan Mahathir dan PH, tetapi, apa yang dinilai olih orang Melayu adalah keburukan dan kebrengsekkan DAP yang semakin menjadi. jadi seolah olah DAP berkuasa penuh dan menentukan semua "hala tuju" negara seakan ditangannya dan  bukan Mahathir.lagi.
Mahathir dilihat "mengendur" bila dibelasah olih rakan dalam Pakatan.


Keceluparan mulut pemimpin DAP semakin menjadi jadi dan  perbuatan ini dapat dilihat namun disebabkan PPBM tidak mempunyai pemimpin yang berkaliber selain Mahathir , tiada siapa lagi yang berani untuk menangkis atau membela Mahathir apabila " kena balun" dengan jeneral mahupun panglima DAP, maka, "lekeh" adalah perumpamaan yang selayaknya dipakaikan terhadap Mahathir dan Bersatu.
Itupun Melayu Bersatu tak sedar diri.

Tetapi demi.kelangsungan kuasa Melayu , agama Islam yang telah "tercela" lebih 16 bulan ini ditangan Mahathir dan PH yang sememangnya berpaksikan kepada DAP,maka, orang Melayu sudah mula menyadari dan terhidu akan malapetaka yang.lebih besar yang bakal berlaku sekirannya Mahathir dan PH terus diberi kuasa.

Bersediala..mementum Cameron Highland dan DUN Rantau bakal berulang di Tanjung Piai.

Sokongan orang Melayu kini bukanlah terhadap Zahid Hamidi mahupun Najib mahupun Barisan Nasional tetapi lebih kepada kepentingan mengangkat  isu isu bangsa Melayu , agama Islam dan Institusi Raja Raja Melayu yang telah diperlekehkan olih orang bukan Melayu dari DAP samaada India mahupun Cina .
Kaum ini  sangat rasis dan bersifat ultra kiasu.

Untuk pengetahuan Mahathir dan PPBM..mereka dah kena "game" dengan "sahabat sebantal"  di Tanjung Piai..

Cahaya Al Majid.


2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete