Tuesday 17 July 2012

ADAKAH INI PUNCANYA :KEBANGKITAN BANGSA 'MIM' DAN KEJATUHAN KUASA MELAYU

'MIM' ABJAD IBRANI
MIM ATAU MEEM DLM TULISAN ARAB
Mim artinya pemilik semua kerajaan.
Semenjal awal kurun ke 10 seluruh pelusuk Asia Tenggara terutama kepulauan Melayu telah berpenghuni dan diperintah oleh Kerajaan Hindu. Apabila Temasik dibuka oleh Pareswara dan kemudian melarikan diri ke Melaka maka bermula sejarah Kesultanan Melaka yang bermula dengan pegangan Hindu dan kemudian menerima Islam sebagai anutan keseluruhan penduduk  penempatan yang berhampiran.  Memandangkan ini adalah penemuan sejarah yang terpahat maka boleh dikatakan bahawa dan diakui sejarah tidak terusik, mahupun secara bertulis ataupun secara lisan dari mulut ke mulut. Memandangkan asal keturunan raja-raja yang terawal ini adalah dari agama Hindu terutama 'berkasta ' Brahmin' maka bolih disimpulkan bahawa Raja-Raja dan Kesultanan Melaka terdahulu dari keturunan yang sama. Aoa yang dapat kita lihat ketika ini ' Brahmin' merupaka kasta tertinggi dari keturunan Hindu dan kulit mereka 'cerah'. Disebabkan percampuran dengan bangsa-bangsa lain serta perkahwinan campuran maka lahirlah bangsa yang di'ketegori' sebagai ' Bangsa Melayu", Melayu Indonesia dan Melayu Tanah Melaka. Bolihlah disimpulkan bahawa Negeri Tanah Melayu ini diasaskan oleh suku Melayu Tempatan ( penduduk asal) dua bangsa terbesar dunia iaitu, India Islam dan Cina Islam dari Tanah Besar China ( Pengikut Puteri Hang Li Po dan Laksamana .Cheng Ho). Memandangkan negara Melaka teramat strategik penempatannya dan merupakan persinggahan dua dunia iaitu timur dab barat maka, penghunian penduduknya terdiri dari berbilang bangsa kerana persinggahan pedagang-pedagang seluruh rantau sejauh Tanah Arab. Disebabkan perkembangan temaddun manusia melalui transformasi perkahwinan capuran maka lahirlah bangsa yang dinamakan Melayu, India Muslim dan Muaalaf ( panggilan orang Melayu kepada Cina yang beruagama Islm)
Melayu adalah campuran Melayu Indonesia dan Melayu Melaka ( penduduk asal)
India Muslim yang berdagang dan menetap di Negara melaka dan kemudian berkahwin dengan Melayu Negeri Melaka
 Cina Islam yang datang terus dari negara Cina didalam rombongan Laksamana Cheng Ho dan Puteri Hang Li Po serta tenteranya yang beragama Islam.
 Tiga komposisi bangsa ini menjadikan Semenanjung Tanah Melayu ini sebagai bangsa terhebat.

KEHEBATAN MELAYU DIERA PENJAJAHAN DAN KEDATANGAN INGERIS DIAWAL 1800AN. (Post dan finding dari sahabat blogger yang mencari jawapan




Menurut istilah dalam ilmu sains “gametria” abjad silam,
rujuk buku "Arabic Grammar" oleh G.W. Thatcher. Berikut
adalah nilaian angka ( nombor ) bagi setiap abjad ( huruf )
Arab iaitu :
Angka 40 bagi Huruf Mim

Angka Rumi moden     

MM2,000
Mem (also spelled Meem or Mim) is the thirteenth letter of many Semitic abjads, including PhoenicianAramaicHebrew מ andArabic mīm م. Its value is [m].

The Phoenician letter gave rise to the Greek Mu (Μ), Etruscan M 𐌌Latin M, and Cyrillic М.

Hebrew Mem


Orthographic variants
Various Print FontsCursive
Hebrew
Rashi
Script
SerifSans-serifMonospaced
מממHebrew letter Mem handwriting.svgHebrew letter Mem-nonfinal Rashi.png

Significance


In gematria, Mem represents the number 40. Its final form represents 600 but this is rarely used, Tav and Resh (400+200) being used instead.

In the Sefer Yetzirah, the letter Mem is King over Water, Formed Earth in the Universe, Cold in the Year, and the Belly in the Soul.

As an abbreviation, it stands for metre. In the Israeli army it can also stand for mefaked, commander. In Hebrew religious texts, it can stand for the name of God Makom, the Place.

[edit]The value and secret of forty


In the Qur’an
The number forty has been mentioned with three different virtues in the Qur’an:
 1. We have enjoined on man kindness to his parents: In pain did his mother bear him, and in pain did she give him birth. The carrying of the (child) to his weaning is (a period of) thirty months. At length, when he reaches the age of full strength and attains forty years, he says, "O my Lord! Grant me that I may be grateful for Thy favor which Thou has bestowed upon me, and upon both my parents, and that I may work righteousness such as Thou mayest approve; and be gracious to me in my issue. Truly have I turned to Thee and truly do I bow (to Thee) in Islam." (Al-Ahqaf: 15)
 2. Allah said: "Therefore will the land be out of their reach for forty years: In distraction will they wander through the land: But sorrow thou not over these rebellious people. (Al-Ma’ida: 26)
3. “And remember We appointed forty nights for Moses, and in his absence ye took the calf (for worship), and ye did grievous wrong.”‌ And “We appointed for Moses thirty nights, and completed (the period) with ten (more): thus was completed the term (of communion) with his Lord, forty nights. And Moses had charged his brother Aaron (before he went up): Act for me amongst my people: Do right, and follow not the way of those who do mischief.”‌ (Al-Baqara: 51)
 Muhammad was appointed the prophet of God at age of 40
Ghâfir
Surah 40. The Believer

Ha Mim
The Hebrew word is "male'" or "mala'", has several meanings and is used in a wide variety of Scripture both literally and figuratively.  Broadly, it means "to fill" or "be full of".  In addition to "replenish", it is translated in numerous ways such as "to fill", "to be fenced" and "to sat

kenapa kita membincangkan MIM ATAU MEEM
Kenapa kita membincangkan abjad ' mim atau meem". Diatas dinyatakan finding berhubung dengan abjad yang dikata disertakan dengan 'nilai' abjad tersebut mengikut kajian berbagai sumber dan kepercayaan.
Tetapi untuk sebagai kaji selidik hanya turutan hebrew digunakan kerana ianya mempunyai estetika tersendiri dan hampir tepat dengan kepenggunaan ayat masa kini, berlainan dengan abjad 'arabic'. Untuk memecahkan 'secret' code, bangsa Melayu maka abjad dari ;bahasa hebrew digunakan.


PIRAMID MELAYU TERSEMBUNYI DI LAUTAN JEPUN

Tidak lama dahulu, beberapa pengkaji telah menjumpai satu kaum yang tinggal di tepi sebuah tasik di pedalaman Jepun. Kaum ini begitu jauh dari pembangunan dan masih mengamalkan cara hidup tradisional. Bahasa kaum ini tidak mampu difahami oleh para pengkaji tersebut dan bahasa mereka tidak pula punya persamaan dengan bahasa Jepun mahupun bahasa-bahasa sekitar. Namun anehnya, para pengkaji tersebut mengesan tiga perkataan yang memungkinkan hubungan mereka dengan satu bangsa lain. Perkataan itu adalah  : mata, batu dan air.
Dia muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut. Negara Timur tempat perjuangan pemimpin tersebut terletak di pertemuan tiga buah laut."
-Nostradamu



sebahagian foto foto dari dasar laut di Okinawa


MELAYU - THE LOST TRIBE 

Raja kepada segala Raja di Timur ialah empayar agung Melayu. Betapa hebatnya Raja bagi segala tamadun Timur ini apabila mereka terkenal dengan gelaran Raja Lautan dan Raja Daratan. Di mana-mana negeri-negeri yang berada dalam naungan mereka :-
ada yang digelar tanah penghujung dunia,
ada yang digelar Semenanjung Emas,
ada yang digelar Survana Bumi,
ada yang digelar Golden Chersonese,
Bayangkanlah, hinggakan hamba-hamba di istana mereka juga mampu dihiaskan dengan emas. Ini belum lagi dibincangkan tentang sistem matawang mereka, kerana bangsa Melayu sebenarnya gemar berniaga dengan menggunakan emas, tetapi ke mana perginya semua rekod-rekod agung ni? Kemana perginya senjata-senjata canggih Melayu? Di mana perginya armada-armada laut Melayu yang besar gedabak dengan nama jolokan “JONG". Adakah ianya jauh lebih lebar dari kapal Laksamana Cheng Ho? Rekod sejarah yang benar ini semuanya selamat disimpan dalam arkib-arkib museum terkenal di Eropah dalam genggaman ejen sulit yang bertopengkan sang penyelamat. 
MELAYU DAN YAHUDI

Tahukah anda bahawa Yahudi (Zionis) kini sedang giat mengkaji tentang satu bangsa yang hilang?. Mengikut daftar bangsa yang hilang di dalam Kitab Yahudi Kuno, terdapat 12 puak Yahudi di masa lalu :

1. Reuben
2. Simeon
3. Levi
4. Judah
5. Issachar
6. Zebulun
7. Dan
8. Naphtali
9. Gad
10. Asher
11. Joseph
12. Benjamin

Di dalam 12 puak yang hilang ini, hanya keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi. Keturunan Nabi Yusof a.s menurunkan dua puak yang lain iaitu Manasseh dan Ephraim. Mengikut satu kitab Yahudi, satu ‘lost tribe’ Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi Zionis di Palestin. Di dalam kitab Yahudi kuno yang lain pula, ada mencatatkan golongan Manasseh (anak kepada Nabi Yusuf a.s.) bakal menyembelih Yahudi jahat (Zionis/Yahudi Kabbalah) di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur.
Kajian projek genome oleh Rabbai Jacobovici telah dilakukan untuk mengesahkan hipothesis Dr.Ralp Olsen berkenaan Israel DNA variant dalam Bangsa Mala (rujuk www.mormonslocation.com). Projek genome itu dijangka lengkap dalam tempoh 5 hingga 10 tahun akan datang khusus untuk lost tribe disebelah South East Asia region.


Bangsa Mim yang terhabat pernah lahir selepas zaman Perang Dunia Ke Dua   adalah Tun Dr Mahathir Mohammad, . Tiada satu pun tokoh terhebat dinusantara ini yang bolih menandangi beliau. Dengan kehebatan minda dan visual yang tinggi,  beliau berjaya membangunkan Malaysia dalam tempoh yang singkat, iaitu sesingkat tempoh pemerintahanya. Walaupun terdapat ramai cendiakawan dinusantara tanah bumi melayu ini, tiada siapa yang  dapat memberikan buah fikiran untuk menangani krisis matawang yang terjadi melainkan Dr Mahathir Mohammad. Kehebatan beliau diakui oleh negara luar mahupun negara yang tidak menyukai beliau. Kehebatan beliau menjadi panduan dan kajian oleh berbagai bangsa meliputi dunia semesta ini. Itulah bangsa MIM yang terhebat untuk kurun ini. Walaupun berbagai tomahan dan cacian dirujuk kepada beliau namun ' fokus' beliau didalam membangunkan bangsa MIM tidak pernah putus. Oleh itu sedarlah, sebenarnya bangsa MIM ini sudah pun bangun namun mata kita saja yang buta , tidak dapat membezakan yang mana satu kaca yang mana satu permata. Itulah bangsa MIM. Berulang-ulang ungkapan diluahkan, 'melayu mudah lupa', itulah sifat bangsa MIM generasi masa kini. Pandangan beliau untuk masa hadapan bangsa MIM terletak dibahu generasi masa kini. Kebimbangan beliau akan kehilangan kuasa bangsa MIM acapkali disuarakan namun tidak banyak yang menyedari. Kekuatan bangsa MIM bukanlah terletak pada Raja-rRajanya tetapi terpikul dibahu setiap umat melayu yang berkiblatkan Mekah Al Mukarammah dan berpandukan agama Ibrahim yang disempurnakan olih Nabi Muhammad s.a.w. Sedarlah wahai bangsaku , janganlah disebabkan harta dunia yang sekelumit ini dan kuasa yang tidak menjaminkan seseorang itu  yang hanya akan menjadi bebanan diakhirat untuk disoal oleh Allah SWT, diperebutkan sehingga memecahkan 'kubu' pertahanan Islam dan bangsa MIM digadaikan. Ingatlah sebelum terlambat.

5 comments:

  1. xde ape2 yg istimewa sgt dr mahathir tu dr kaca mata islam melainkan waktu dia perintah malaysia dulu dia berjaya melaksanakan syiar islam dgn seadil2nya tanpa rasuah, riba & sistem pemerintahan yg mengikut2 puak dajjal. bangsa mim yg akan bangkit di akhir zaman adalah dr golongan pemuda bani tamim. dia bkn dr ahli politik @ pemerintah. tp dr kalangan rakyat biasa yg mempunyai pengaruh yg kuat. jd utk ahli2 politik x perlulah mengkhabarkan diri anda sebagai pejuang islam sejati. anda hanya mahu kuasa, kuasa & kuasa......

    ReplyDelete
  2. Arul Ariffien,
    Maaf, ternyata kehijauan telah mendangkalkan hujah anda. Ilmu bukan hanya pada buku. Belajarlah, bukan hanya sekadar pandai dan bijaksana.

    ReplyDelete
  3. Perjalanan yang tuan lalui mungkin tidak seperti yang saya lalui. Ternyata tuan 'berpandukan' kepada 'nafsu'. Sekira kita belum lagi berjaya menyakinkan kebenaran 'ayat-ayat' Allah kepada bukan Islam, kita sebenarnya gagal didalam 'arahan' Allah SWT. Cerminkan 'diri".

    ReplyDelete
  4. PUTERI HANG LI PO & MELAKA... Sebelum kedatangan Puteri Hang Li Po keMelaka, rezeki dari hasil hidupan laut diperairan Selat Melaka tidak sehat dan makmur. Semenjak Puteri Hang Li Po serta Para Dayang2nya dari Tanah Besar China berlabuh diMelaka, lantas semua mereka masuk Islam. Bermula dari kesah inilah makanan hidupan laut dari Selat Melaka telah berubah rupa dan rasa.. Makanan laut seperti kerang, ceciput sedut dsbnya diperairan Selat Melaka mmmm.... sudah mula besau2, sehat2, lazat2 belaka rasanya....

    ReplyDelete
  5. BA diatas BA, BA dibawah BI, BA didepan BU, BA-BI-BU...
    MIM diatas MA, MIM dibawah MI, MIM didepan MU, MA-MI-MU...
    NUN diatas NA, NUN dibawah NI, NUN didepan NU, NA-NI-NU...
    BA dan MIM tidak bisa berdiri sendiri tanpa huruf NUN...
    BA (2) membawa maksodnya kebendaan.
    MIM (40) membawa maksod kebendaan semata.
    NUN (50) maksodnya membawa cahaya dan terang...

    ReplyDelete