Saturday 14 July 2012

SURATAN ATAU KEBETULAN : MUNGKINKAH KETURUNAN IBRAHIM-KETURAH SAMPAI DISINI

YA ALLAH, KAU SATUKANLAH HATI HATI UMAT ISLAM, JANGAN KAU BIARKAN KAMI BERPECAH, SESUNGGUHNYA HANYA PADA MU JUA KAMI BERMOHON. KAU SELAMATKANLAH RAJA-RAJA KAMI, ULAMA-ALAMA KAMI DAN JUGA RAKYAT YANG BERSUJUD TUNDUK AKAN KEKUASAAN MU YA ALLAH.


 Seorang Professor di Amerika bernama Ralph Olssen telah membuat hipotesis baru. Pada mulanya Yahudi Zionis menyangkakan Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala orang-orang Manasseh 'the lost tribe'. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. Kemudian Profesor Ralph Olssen mengkaji secara mendalam tentang Book of Mormon (yang diselewengkan dari satu manuskrip kuno) dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu


Tidak ada seorang Melayu pun yang tahu mengenai salasilah keturunan Bani Israel mereka. MALA ADALAH THE LOST TRIBE YANG SEBENAR, LEBIH TERSEMBUNYI DARI THE TRIBE OF DAN.Jadi kalau berpandu kepada kitab Yahudi tua bahwa 'lost tribe' dari kalangan Manasseh (anak Nabi Yusuf a.s.) yang bakal berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan bakal menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan bakal juga memadamkan Israel daripada peta dunia adalah terdiri daripada orang-orang Melayu. Ini tidak bercanggahan dengan mana-mana hadis mengenai Imam Mahdi.
Sebahagian daripada Melayu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adalah dari keturunan Bani Israel, iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu terus dari Manasseh , iaitu anak kepada Nabi Yusuf a.s.). Nabi Yusuf a.s. ada 2 orang anak sahaja, iaitu Manasseh dan Ephraim). Mengikut DNA yang dilakukan kepada 86 lelaki Melayu oleh seorang professor perempuan di UKM baru-baru ini, terdapat 27% variant Mediterranean dalam darah DNA Melayu. Dalam kamus sains, DNA Mediterranean adalah dari bangsa Euro-Semitik termasuk dari Bani Israel!


Keturah bukanlah Melayu. Walaupun beliau melahirkan bangsa Melayu, Keturah adalah daripada bangsa Mala. MELAYU ADALAH BANGSA MALA + (YANG MEMPUNYAI DARAH KETURUNAN NABI IBRAHIM A.S). Sekiranya kita lihat orang-orang asli seperti Mahmeri dan Jakun, bahasa mereka adalah diambil dari bahasa Mala. Semua bangsa seperti Mahmeri, Jakun, Iban, Kadazan, Melanau, Bajau, dan seumpamanya adalah merupakan bangsa asal Mala. DNA bagi bangsa ini adalah 01m-19a. Ini menerangkan Keturah mungkin berasal dari satu kerajaan purba yang sedia ada di Timur ketika zaman Nabi Ibrahim a.s.


PERSAMAAN SUKU PERPATIH  DAN YAHUDI
Mengikut adat Negeri Sembilan, setiap anak akan mengikut suku dari kelahiran sebelah ibu. Setiap lelaki Negeri Sembilan yang 'bersuku', apabila berkahwin dengan wanita dari suku yang lain maka apabila beliau mempunyai zuriat maka anak kelahiran itu akan mengikut suku isterinya dan sekiranya lelaki tersebut berkahwin dengan wanita luar dari negeri sembilan maka anak yang lahir tidak akan bertaraf  ber'suku'.Bagi lelaki luar pula apabila menikahi perempuan negeri sembilan maka anak kelahiran secara automatik akan dikira sebagai suku mengikut ibunya.( Persamaan ini sama dengan Bangsa Isreal atau kaum Yahudi)

Jewish by birth

According to halakha, to determine a person's Jewish status (Hebrew: yuhasin) one needs to consider the status of both parents. If both parents are Jewish then their child will also be considered Jewish, and the child takes the status of the father (e.g., as a kohen). If either parent is subject to a genealogical disability (e.g., is a mamzer) then the child is also subject to that disability. If one of the parents is not Jewish, the rule is that the child takes the status of the mother (Kiddushin 66b, Shulchan Aruch, EH 4:19).[12] The ruling is derived from various sources includingDeuteronomy 7:1–5Leviticus 24:10Ezra 10:2–3.[12] Accordingly, if the mother is Jewish, so is her child, and if she is not Jewish, neither is her child considered Jewish. The child can be considered Jewish only by a process of conversion to Judaism, and the child is also freed from any disabilities and special status to which the father may have been subject (e.g., being a mamzeror kohen) under Jewish law.[13]
According to halakha a Jew by birth must be born to a Jewish mother
.anyone who claims that Jesus is their savior is no longer a Jew..

Abraham is the forefather of many tribes, namely Ishemaelities, Israelities, Midianities and Edomites

 Yang tersurat dan tersirat :   Kebangkitan  kedua dan persamaan darah daging Ibrahim tentang bangsa dari Timur yang dijanji

[edit]Sejarah Tanah Melayu dan keujudan Rembau yang terlebih awal .

Setelah Kesu;tanan Melaka tumbang, Raja Melaka telah lari dan berhijrah ke Johor disitu Kerajaan yang baru terbentuk maka perikatan baru  dibuat dengan Belanda oleh Johor.Pada tahun 1673 Johor Lama dimusnahkan oleh orang Jambi, maka Sultan Abd Jalil melarikan diri ke Pahang dan mangkat pada tahun 1677. Pada tahun 1677, orang Minangkabau Rembau, naning dan Sg Ujong telah menjemput seorang anak raja dari Pagarruyong untuk memerintah negeri-negeri yang didiami oleh orang Minangkabau di Semenanjung Tanah Melayu. Raja yang dijemput dan ditabalakan oleh Minangkabau adalah Raja Ibrahim. Selepas kemangkatan Raja Ibrahim, Raja melawar telah diangkat menjadi Raja Rembau. (Disini menunjukan bahawa Rembau merupakan sebuah kerajaan 'beraja' yang diiktiraf .Raja melewar telah diangkat sebagai Yang Dipertuan Besar yang pertama bagi N.Sembilan pada tahu 1773. Rembau dikenali sebagai ' Rembau and its nine countries'.
Dinegeri sembilan dibarisi dengan 12 suku saja iaitu : Biduanda atau warikh,Batu Hampar, Paya Kumbuh,Mungkal, Tiga Nenek, Seri Melenggang, Seri Lemak, Batu Belang, Tahan Datar, Anak Aceh, Anak Melaka dan Tiga Batu. (12 tribes of Ibrahim)
 ' Rembau and its nine countries'.," Nagari Nan Tuo" atau 'negeri yang tua"
TERDAPAT 7 DAERAH DI DALAM ISREAL :-

1.Jerusalem District


2.Northern District



3.Haifa District



4.Central District



5.Tel Aviv District



6.Southern District



7.Judea and Samaria Area


Negeri Sembilan juga terdapat 7 daerah.

TanggaDaerahPopulasi 1980Populasi 1990Populasi 2000Populasi 2010
1Seremban



2Jempol



3Port Dickson



4Tampin



5Kuala Pilah



7Rembau



6Jelebu




PERSAMAAN ANTARA REMBAU DENGAN JURUSALEM

 Persamaan diantara kedua-dua tempat ini amat ketara . Rupa bentuk peta juga lebih kurang sama. Adakah ini satu kebetulan atau perancagan yang tersembunyi. Persamaan lebih ketara lagi dimana di Jurusalem juga terdapat 7 daerah seperti juga di Negeri Sembilan. Adat yang dikandung juga sama dengan Bani Isreal/Bangsa Yahudi.


Alhamdullilah..sekiranya ini adalah benar..beruntunglah bangsa Melayu dimana Raja Raja Melayu serta seluruh ulama yang dilahirkan berpaksikan daripada keturunan Ibrahim. Syukur kepada Allah Yang maha Mengetahui.Untuk itu marilah sama-sama kita mengenepikan kesempitan fahaman politik yang membinasakan bangsa Melayu..bersatulah untuk menjadi Umat Islam yang disegani dan dihormati oleh Bangsa lain. Ketepikan perbezaan fahaman pupuk semangat kecintaan sesama insan dan bangunkan ketamadunan bersama Negara Yang dijanjikan (sekiranya benar). Kita menyembah Tuhan yang sama, Menghadap kiblat yang sama, Selawat yang Sama, Mengucap Kalimah Yang Sama..yang membedakan kita adalah persepsi kita terdadap sesuatu isu..kembalilah bertaut seperti satu keluarga. Semoga apa yang dipohonkan kepada Allah SWT..dimakbulkan ..demi..Islam, bangsa dan keturunan kita. Amin.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

2 comments:

  1. dalam dunia ni tak ada yang pelik. insan di dunia kerdil sangat jika nak di banding kan rahsia ilahi.


    salam
    apai

    ReplyDelete
  2. rembau dah di bersih kan dari jin dan setan. dulu nya disitu lah letak nya tampok di air dan tampok di darat tanah melayu ni.

    tok batin penjaga kampong dah balik ke kampong asal nya di penajis sebagai penjaga dan pengawas tanah air. nak kenal orang nya?....

    tanyalah apai ah ah ah ah.


    salam apai

    ReplyDelete