Sunday, 2 December 2012

BUKAN LAGI RAHSIA :TANDA BESAR KIAMAT DARI AL QURAN DIBUKTIKAN : AL MASIH PUTERA MARYAM ATAU ISA PUTERA MARYAM : SIAPA YANG DITUNGGU?

ADAKAH  KEDATANGAN KEDUA DIDATANGKAN MELALUI RAHIM IBU ATAU  DITURUNKAN DARI LANGIT  SEPERTI MANUSIA DEWASA. MANA SATU KEPERCAYAAN ANDA

BISMILAH-HIR-RAHMAN-NIR-RAHIM
Pemuda-pemuda ini sudah bangun untuk mengenali diri-diri-mereka.
Al Khafi Ayat : 19
dan demikianlah kami bangunkan mereka agar mereka saling bertanya diantara mereka sendiri,berkatalah salah seorang diantara mereka "sudah berapa lamakah kamu berada disini?"mereka menjawab "kita berada disini sehari atau setengah hari"tuhan kamu lebih mengetahui berapa lamanya kamu berada disini.maka suruhlah salah seorang diantara kamu pergi kekota dengan membawa wang perak mu ini,dan hendaklah dia lihat manakah makanan yang lebih baik ,maka hendaklah dia membawa makanan itu untukmu dan hendaklah dia berlaku lemah lembut dan janganlah sekali kali menceritakan halmu kepada seseorang.
Al Khafi Ayat : 21
dan demikian pula kami mempertemukan manusia dengan mereka agar manusia itu mengetahui,bahawa janji Allah itu benar,dan bahawa kedatangan hari kiamat tidak ada keraguan padanya,ketika orang orang itu berselisih tentang urusan mereka,orang orang itu berkata "dirikanlah sebuah bangunan  diatas gua mereka,tuhan mereka lebih mengetahui tentang mereka"orang orang yang berkuasa atas urusan mereka berkata "sesungguhnya kami akan mendirikan sebuah rumah ibadat diatasnya
Surah Al Khafi Ayat " 86
A083
Dan mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad), mengenai Zulkarnain. Katakanlah: "Aku akan bacakan kepada kamu (wahyu dari Allah yang menerangkan) sedikit tentang perihalnya":
A084
Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadanya kekuasaan memerintah di bumi, dan Kami beri kepadanya jalan bagi menjayakan tiap-tiap sesuatu yang diperlukannya.
A085
Lalu ia menurut jalan (yang menyampaikan maksudnya).
A086
Sehingga apabila ia sampai ke daerah matahari terbenam, ia mendapatinya terbenam di sebuah matair yang hitam berlumpur, dan ia dapati di sisinya satu kaum (yang kufur ingkar). Kami berfirman (dengan mengilhamkan kepadanya): "Wahai Zulkarnain! Pilihlah sama ada engkau hendak menyeksa mereka atau engkau bertindak secara baik terhadap mereka".
(Al-Kahfi 18:86) | <Embed> | English Translation
Why is the Black Sea named the Black Sea?

There are actually several possibilities as to why the Black Sea earned its name.
1. The Black Sea was given that name because the lack of oxygen in the water prevents the development of microorganisms, making it appear black. 

2. It was called the Black sea because it was a Sea of Death. Sailors of long ago, if caught in a storm, usually died because of the absence of islands at which to harbour, and the ferocity of the storms that hit. 

3. The intense fogs which develop over the Black sea absorb the light, making the water appear black. 

4. At a certain depth its waters become toxic and poisonous. 

5. The Black Sea got its name from the Ottoman Turks. 'Kara (Black)' denotes 'North' in Medieval Turkish, as in Kara Denizi- Kara Sea north of Siberian Yakut Turks, similar to Black Sea. 

6. It may be because of ancient colors of cardinal directions. Black is North, red is South, and yellow is East

Semua bangsa didunia yang tidak beriman dengan Rasul Nabi Muhammad s.a.w ingin menidakkan kebenaran Al Quran, walaupun Allah SWT telah menetapkan nama tasik atau laut yang di sebutkan didalam surah Al Khafi berhubung Zulkarnain,.Dan disinilahlah bermulanya kisah Ya'juj dan Ma'juj.

Surah Al Khafi :-
Sehingga apabila ia sampai ke daerah matahari terbenam, ia mendapatinya terbenam di sebuah matair yang hitam berlumpur, dan ia dapati di sisinya satu kaum (yang kufur ingkar). Kami berfirman (dengan mengilhamkan kepadanya): "Wahai Zulkarnain! Pilihlah sama ada engkau hendak menyeksa mereka atau engkau bertindak secara baik terhadap mereka".
(Al-Kahfi 18:86) | <Embed> | English Translation

PEMANDANGAN DI LAUT HITAM

1. Isi kandungan surat al kahfi

a. kisah para pemuda kahfi, patinya  mengisahkan  tentang  fitnah agama. mereka disiksa karena keimanan  dalam agamanya,  Agama Tauhid.


b. Penceritaan tentang kisah pemilik dua kebun, yang  menceritakan tentang  fitnah kekayaan.


c. Kisah Nabi Musa as dengan Khidir as, yang patinya menceritakan tentang fitnah ilmu. kerana  berilmu, Nabi Musa 'besar diri', sehingga diperintahkan oleh Allah  SWT untuk merilmu  dari Nabi Khidir, yang akhirnya Musa as tidak mampu untuk bersabar.


d. Kisah  Dzulkarnain, perkara pokok  menceritakan tentang  fitnah kekuasaan.  Dengan kekuasaan, manusia  sewenang-wenang,bersikap tidak adil, dst.. namun Dzulkarnain adalah gambaran yang sebaliknya, dia adalah pemimpin yang adil, dan menyandarkan semuanya kepada Allah SWT.


GARAM YANG MEMBEKU DI LAUT HITAM
2.  Hubungkait  surat al kahfi dengan  Ad Dajjal.

 Pertalian  empat kisah di atas dengan Ad Dajjal pemfitnah

-4 fitnah Ad Dajjal :-

a. Fitnah Dalam Agama, 
Menjadikan manusia kafir kepada Allah SWT  .Orang yang terpengaruh denganya, akan menggadaikan agama.

b. Fitnah Kekayaan,

   Dengan kekayaannya mereka  mempengaruhi manusia, untuk ingkar kepada Tuhannya.

c. Fitnah Ilmu, 

  Dengan  ilmunya dia berjaya  menyesatkan manusia.

d. Fitnah Kekuasaan, 

   Dengan  kekuasaannya dia memerintah dengan mengikut 'nafsu dunia"..


3.  Cara terbaik menghindar dari fitnah dajjal...??

a. Persahabatan yang shaleh/ikhlas  (al kahfi : 28)


b. Tidak terikat dengan dunia (al kahfi : 45)


c. tawadhu (al kahfi : 69)


d. Ikhlas (al kahfi : 95) ikhlas menyandarkan /menyerah segala sesuatunya kepada Allah SWT




TANDA TANDA KIAMAT YANG DIFIRMANKAN OLEH ALLAH SWT.

TANDA PERTAMA
##"Dan apabila perkataan telah jatuh atas mereka, Kami keluarkan sejenis binatang melata dari bumi yang akan "mengatakan kepada mereka" , bahwa sesungguhnya manusia dahulu tidak yakin kepada ayat-ayat Kami." (An-Naml/ 27:82).

Surah Al Araf Ayat : 179

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar (ajaran dan nasihat) mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi mereka itulah orang-orang yang lalai.

Dua ayat sebenarnya lengkap-melengkapi diantara satu sama lain :-


Melalui ayat yang bertanda ## Allah SWT memfirmankan bahawa 'binatang' yang dimaksudkan akan berkata " bahwa sesungguhnya manusia dahulu tidak yakin kepada ayat-ayat Kami." adalah 'kaum manusia' yang engkar kepada Allah SWT yang disifatkan  oleh Allah SWT sebagai ' binatang ternak", kerana kesesatan mereka terhadap Rabb Yang Esa.
Inilah manusia yang mula melata dibumi Allah SWT, seperti kelompok Athetis yang tidak yakin dan percaya akan kewujudan Allah SWT sebagai Pencipta. Manusia ini Allah SWT tidak mengiktiraf kewujudanya sebagai manusia tetapi dianggap ' binatang".
" sejenis binatang melata dari bumi" membawa maksud kelompok athetis yang mengatakan bahawa manusia dahulu terlalu tolol kerana mempercayai ' Kitab-Kitab Allah"dan 'tidak masuk akal".
Mengikut dua ayat ini jelas menunjukkan bahawa ' binatang' yang dimaksudkah Allah SWT sudah melata dibumi, oleh itu salah satu petanda " kiamat' telah jelas. 

TANDA KEDUA SEPERTI DIDALAM AL QURAN


"Hingga apabila dibukakan (tembok) Ya'juj dan Ma'juj, dan mereka turun dengan cepat dari seluruh tempat yang tinggi. Dan telah dekatlah kedatangan janji yang benar (hari qiyamat), maka tiba-tiba terbelalaklah mata orang-orang yang kafir."
 (Al-Anbiyaa': 96-97).

MAKSUD  " apabila dibukakan (tembok) Ya;juj dan Ma'juj" membawa pengertian apabila rahsia bangsa Ya'juj dan Ma'juj telah dibongar maka tiada lagi rahsia tentang 'identiti' dua bangsa ini . Apabila rahsia ini sudah terbongkar maka ' al Qiamah' sudah menghampiri.

Yang paling ketara dan paling hampir yang perlu kita tunggu adalah : Al Masih Putera Maryam ,Imam  Al Mahdi, Pembentukan Bangsa Mim yang membawa Panji Panji Hitam dari Timur dan keluarnya Ad Dajjal Al Masih.

Persoalan :- Adakah kita menunggu Isa Putera Maryam atau Al Masih Putera Maryam. Adakah kedua-dua nama ini orang yang sama ?

Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid


2 comments:

  1. Menunggu turun Nabi Isa AS yg telah wafat ngabehkan boras loteh den terkena tipu.
    Menunggu Imam Mahdi Syiah mati kanak2 sangka ghaib Syiah tetap setia tunggu.
    Menunggu Imam Mahdi Arkam Syeikh Suhaimi telah mati pengikutnya capek lesu.
    Menunggu bangkit Abuya dah mati berada diGua Ashabul Kahfi temberang selalu.
    Menunggu muncul Imam Mahdi AlMuntazar sudah polluted corrupted usah tunggu.
    Menunggu Imam Mahdi AlMuqaddimu sambil mencari hingga ketemu usahlah jemu.
    AlHadis ada bilang "Sekiranya kamu ketahui dimana beradanya Imam AlMahdi itu,
    maka bersegera kamu mencarinya kapan ketemu berbaiah dgnnya janganlah ragu2,
    walo kamu terpaksa merangkak ngesot atas salji" tangan kaki lutut kebas2 kematu....

    ReplyDelete
  2. @ THE STAR OF BETHLEHEM

    BUKAN LAGI RAHSIA :TANDA BESAR KIAMAT DARI AL QURAN
    DIBUKTIKAN : AL MASIH PUTERA MARYAM ATAU ISA PUTERA
    MARYAM : SIAPA YANG DITUNGGU?

    THE STAR OF BUMI MIM DISITU KELAHIRAN MAHDI MUQADDIMU
    ALLAH TELAH BANGKITKAN SANG PENYELAMAT CARI DIA DISITU
    DIA PEMILIK KITAB ORI KULIT UNTA MUQADDAM PUSAKA NABIMU
    MAKA DIALAM WALI DIBILANGKAN IMAM MAHDI ALMUQADDIMU

    MENCARINYA BELAKANG RUMAH ADA 2 BATANG SUNGEI BERTEMU
    JALAN TUJU KERUMAHNYA KETEMU DULU SEBUAH JAMBATAN BATU
    KAWASANNYA BANYAK ANGKER ITU PASAL MAHU BERSAWAB SELALU
    KALO SOMBONG NGAK MAHU TABIK HORMAT ANDA DILEMPAR BATU

    KALI AKHIR DIA DIKHALAYAK RAMEI DIREMBAU TIDAK RAMEI YG TAHU
    URUSAN MAQAM SYED ABDUL MAJID LELUHURNYA BERSEMADI DISITU
    2016 YEAR OF THE FIRE RED MONKEY APA JUA MIRACLE BISA BERLAKU
    DENGERKAN KALO ADA KEJUTAN DIMEKAH SABARLAH KITA MENUNGGU

    ReplyDelete