Wednesday 13 March 2013

DEMI KESELAMATAN NEGARA SERTA PERANCANGAN AZIMUDDIN UNTUK MEMBUNUH RAKYAT SULU : : PENGHAPUSAN SEGERA KEPADA PENCEROBOH LAHAD DATU

KEMUNGKINAN ABIMUDDIN KIRAM BERSELINDUNG DIHOTEL SEKITAR 50 KM RADIUS DARI LAHAD DATU. MELALUI PERHUBUNGAN INTERNET DAN CELL-PHONE  PERKABARAN DAPAT DIHANTAR KEFILIPINA. KENAPA  KEMENTERIAN YANG MENJAGA  MULTIMEDIA DAN KOMUNIKASI TAK DAPAT MENGESAN?
Assalamualaikum

PENGUSIRAN PENDATANG HARAM FILIPINA DAN PENDUDUK TIDAK SAH TARAF  DISABAH  HARUS DILAKUKAN DEMI KESELAMATAN NEGARA

Bagi mengelakkan banyak lagi nyaya pasukan keselamatan kita 'trekorban atau tercedera' maku satu tindakan drastik dan bekasan harus diambil oleh Angkatan bersenjata kita.  Satu ketetapan harus disegerakan bagi membendung 'kecelakaan' yang bakal mengundang. Memandangkan terdapat 'suku sakat' penceroboh yang menetap dikawasan terjejas dan disyaki telah membantu dan menyalurkan bantuan samaada makanan mahupun ubatan ataupun 'informasi' maka tindakan segera harus dilakukan.

Kebanjiran warga Filipina yang berada disekeliling setiap warga Malaysia di Sabah terutama di Lahad Datu amat membimbangkan. Anggota keselamatan kita tidak dapat membezakan mana satu rakyat tempatan mahupun bukan . Kemungkinan 'penyamaran' berlaku disana , memandangkan tempoh membeli waktu atau perundingan berlaku terlalu lama melebihi 20 hari. Oleh itu tektik memendekan rambut serta mencukur misai, jambang atau janggut adalah perkara asas didalam penyamaran. Oleh itu anggota keselamatan kita harus berwaspada dengan 'penyamaran' ini.
SEBAHAGIAN DARI PENCEROBOH INI  SUDAH MENJADI ARWAH TETAPI SEBAHAGIANYA MUNGKIN TELAH BERCAMPUR DENGAN RAKYAT TEMPATAN YANG TERDIRI DARI SUKU SAKAT SULUK. ANGGOTA KESELAMATAN HARUS MENCURIGAI 'PUAK SULUK DISABAH' SERTA PENDATANG TANPA IZIN KERANA MEREKA SUDAH TERDESAK SAMAADA INGIN BALIK KESULU ATAU SEDANG MENUNGGU ARAHAN SELANJUTNYA. PEMANTAUAN  PENGGUNAAN TALIPON MUDAH ALIH SERTA INTERNET HARUS DILAKUKAN.
                                 

Melalui sumber yang dikeluarkan melalui Sidang Media Keselamatan Negara , kini, kumpulan tersebut telah berpecah didalam kumpulan kecil. Kemungkinan mereka telah keluar dari kawasan yang disyaki adalah 'berasas" . Kalau didalam sehari mereka boleh bergerak sejauh 10km maka didalam tempoh 10 hari kemungkinan mereka berada sejauh 50km dari Kg Tanduo adalah berasas. Kepungan serta bantuan dari 'suku sakat' memudahkan mereka berpindah randah dari satu tempat kesatu tempat yang lain. Kenapa sehingga kini Ketua Penceroboh masih belum diketemui walaupun kawasan tersebut telah dihujani 'bom'. Harap pasukan Keselamatan atau CID tidak terlepas pandang kemungkinan ''pecahan  kecil penceroboh" ini  berada diluar kawasan sewaktu ' rundingan' dijalankan. Mengikut kata 'Kiram' selama ini beliau selalu berulang alik ke Sabah dan ada diantara 'suku sakat' mereka tinggal di Sabah. Ancaman serta 'modus operandi' yang selalu keluar masuk Sabah adalah satu kelebihan dipihak mereka. Jangan kita asik tertumpu disatu kawasan saja sedangkan dikawasan yang lain 'kemungkinan' mereka berkampong menunggu masa untuk bertindak.

Sebagai jalan pintas untuk membendung perkara ini berlaku, Pasukan Keselamatan melalui Jabatan Imigresen harus memainkan peranan aktif didalam menjejaki 'pendatang tanpa izin" terutama dari Filipina. Keutamaan kita masa kini adalah 'mengusir' semua pendatang Filipina yang tidak sah taraf diSabah. Kemungkinan perasaan 'benci' akan tercetus di pihak Kerajaan Filipina sekiranya ini dilakukan namun tindakan ini adalah perlu . Pertama, untuk menentukan pendatang tanpa izain Filipina dihalau pulang dan kedua , mencari dan menjejaki saki baki 'penceroboh' yang ' menyamar sebagai orang Sabah. Sekiranya ini dapat dilakukan, kemungkinan 'pengusiran' penceroboh dapat dilakukan .

Semua rumah-rumah yang didirikan oleh 'pendatang tanpa izin' atau ' penduduk tidak sah taraf' harus dirobohkan bagi  mengelakan 'penceroboh' dari bersembunyi dan berselindung dan mengelakkan untuk mereka kembali kesini. Kemungkinan dari sifat berlembut pihak berkuasa , maka , keadaan kebanjiran warga Filipina sudah tidak terbendung lagi. Dengan kesempatan yang ada, maka, kini tiba masanya Imigresen menguatkuasaan undang-undang terhadap pendatang ini yang rata-rata dari kepulauan Selatan Filipina. Pengusiran yang dilakukan ini adalah demi keselamatan keseluruhan rakyat Malaysia.

Sudah cukup kita berlembut, sudah cukup kita bertolak ansur tetapi pada akhirnya kita yang akan tertolak dan teransur kebelakang. Sebeum ini terjadi, eloklah kita bertegas demi rakyat.

Pihak keselamatan harus peka ' AZIMUDDIN KIRAM' tidak akan berada bersama kumpulan yang besar. Kemungkinan beliau berada dibandar yang mempunyai ekses internet dan kemudahan cell-phone untuk memudahkan 'reverse syaikologi' terhadap 'kemampuan anggota keselamatan Malaysia.
Azimuddin mrupakan 'nadi' untuk 'penceroboh' bertahan di Sabah. Kementerian Kominikasi harus memainkan peranan untuk menjejaki ' laluan' Azimuddin ini.. Panggilan cell-phone harus dipantau terutama yang membabitkan panggilan keluar ' iaitu ' Filipina atau Kepulauan Mindanao.
\


AZIMUDDIN KIRAM’S FOLLOWERS CALL THEIR MOTHERS

MANILA, Philippines—Malaysian authorities have barred a team from the Philippines from entering Lahad Datu, stopping the group at Kota Kinabalu, a member of the team told the INQUIRER on Saturday.
“Upon reaching Sabah, the Malaysian authorities didn’t allow us to proceed to Lahad Datu. We were only allowed to stay in [Kota Kinabalu], so we left the place two days ago,” Mayor Nazif Ahmad Abdurahman of Simunul, Tawi-Tawi, told the INQUIRER by phone.
Abdurahman was among local officials from the Autonomous Region in Muslim Mindanao (ARMM) who were sent by Acting Gov. Mujiv Hataman to meet and talk with Agbimuddin Kiram in Lahad Datu.
Navy ship stopped
He said even the Philippine Navy ship sent to Malaysia to secure all illegally staying Filipinos wanting to come home had been denied entry by the Malaysian border patrol.
“The ship just anchored off Sibutu and has been there for five days already,” Abdurahman said.
Lt. Gen. Rey Ardo, chief of the military in Western Mindanao, confirmed that the Navy ship was still in Philippine waters as of Saturday.
“The Navy boat was not able to get through the Malaysian border,” Ardo, who also has jurisdiction over the Navy in Western Mindanao, said.
Ardo said the military wanted to help Filipinos in Sabah, including those from the group led by Agbimuddin, to come home, but it could not do anything because the ship sent to bring them home could not get through border security.
How to cross border
He said the military learned that some of Agbimuddin’s followers and those illegally staying in Sabah wanted to return home.
“The problem they are facing now is how to cross the border,” Ardo said.
The Malaysian border patrol has restricted movements into and out of Sabah, he said.
A government source, who declined to be named due to the sensitivity of the Sabah issue, said he was told the Malaysian authorities would allow Philippine representatives to see Agbimuddin and his followers only after the so-called Sulu royal army had surrendered and laid down arms.
“The problem with the Kirams is that they refuse to surrender,” the source said.
Agbimuddin calls
The source said Agbimuddin had called up relatives in Sulu and asked them to help bring home some members of his group.
“Among the requests is to provide them security and bring them to Simunul in Tawi-Tawi

                                                       Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

2 comments:

  1. Salam..
    Ada juga kebenarannya apa yang saudara tulis diatas. Mungkin kiram sedang bersembunyi dihotel-hotel mewah sekitar sabah dan sering berpindah dari hotel ke hotel supaya tidak dapat dijejaki oleh pihak kita. Tidak hairanlah jika si kiram ni menginap di hotel-hotel sebab ada pihak yang membiayai mereka. Takkan lah si kiram ni nak meninggalkan anak buah dia pergi berperang dgn kita sedangkan dia bersenang-lenang di hotel...harap si kiram yang karam ini dapat dihapuskan dari peta Malaysia.

    ReplyDelete
  2. Kita perlu berfikir 'seperti' Ketua ( berfikir diluar kotak) . Bagi mereka nyawa pejuang tidak penting untuk dikorbankan, tetpi ' ideologi' Kumpulan yang diutamakan.

    ReplyDelete