Monday 10 December 2012

HUDUD IN KELANTAN: PERMULAAN YANG BAIK : ALLAH HU AKBAR

SYABAS KELANTAN . INSHAALLAH LEPAS INI KITA AKAN SAKSIKAN BAGAIMANA PEMINUM ARAK SAMAADA MUSLIM ATAU BUKAN MUSLIM  PULA AKAN DIDAKWA . SATI PERMULAAN YANG TERBAIK OLEH KERAJAAN KELANTAN DIDALAM MEMERTABATKAN HUKUM ALLAH UNTUK SEMUA MANUSIA. INI YANG DINAMAKAN MENGIKUT HUKUM ALLAH. AYAT ALLAH YANG MANA SATU YANG INGIN KAMU NAFIKAN??
"KEBENARAN YANG INGIN KAMU TEGAKKAN SESUNGGUHNYA TIDAK DISUKAI OLEH KAWAN MAHU PUN MUSUH KAMU, SESUNGGUHNYA KEBENARAN ITU DISISI ALLAH.ALLAH MENYUKAI KEPADA YANG BAIK." 

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Sekiranya benar ini yang dilakukan oleh Kerajaan  Kelantan yang diterajui oleh Nik Aziz , saya dengan rendah diri mengucapkan sekalung tahniah dan syabas kerana berani menegakan syiar Islam seperti yang dituntut oleh Al Quran. Berpandukan kepada ayat dibawah ini, semuanya benar, 'sesungguhnya Al Quran" itu adalah untuk semua manusia. Oleh itu tiada siapa yang terlepas dari hukum Allah yang terkandung didalam Al Quran. Sama ada seseorang itu muslim atau bukan muslim semuanya tertakluk kepada hukum Allah. Tiada satu pun agama didunia ini yang membenarkan perbuatan ; maksiat' atau ' yang berlawanan' dengan kehendak 'Tuhan". Oleh itu apa yang dilakukan  oleh penguat kuasa tempatan ataupun Jabatan Agama adalah tepat  dan dituntut oleh Allah SWT. Semoga keberanian ini berterusan tanpa berasa ragu bagi  menegakkan agama Allah SWT yang adil .

Surah Al Furqaan- Ayat 1

Maha Suci Allah yang telah menurunkan Al-Qur'an kepada hamba-Nya sebagai pemberi peringatan kepada seluruh alam,
Surah Al Baqarah : Ayat 185
Beberapa hari yang ditetapkan adalah bulan Ramadan, bulan yang diturunkan permulaan Al-Qur'an sebagai petunjuk bagi manusia dan penjelasan-penjelasan mengenai petunjuk tersebut dan pembeza antara yang hak dan yang batil….


Post Pic
PERLU DIINGAT !! AGAMA RESMI BUMI MALAYSIA ADALAH ISLAM OLEH ITU SEMUANYA TERTAKLUK DIBAWAH HUKUM SYARIAH SAMAADA MELAYU, CINA, INDIA, KADAZAN, IBAN MAHU PUN BANGSA BANGSA ASING. SEMUANYA TERTAKLUK KEPADA HUKUM YANG TERKANDUNG DIDALAM AL QURAN. SYABAS KELANTAN.

SUAMI DICEKUP DENGAN WANITA BUKAN ISLAM : KEDUA-DUANYA WAJIB DIADILI DAN DIHUKUM MENGIKUT HUKUM ALLAH. TIADA SESIAPA YANG BERHAK DILEPASKAN WALAUPUN PASANGANNYA ADALAH SEORANG BUKAN ISLAM. INI HUKUM ALLAH SWT.
Post dibawah ini yang saya ambil dari Out Syed The Box : Terima Kasih.                                          
                             1. Non-muslims nabbed for 'khalwat' in Kelantan
Four non-Muslims summon for khalwat, a first in the country.
the four have denied any wrongdoing
enforcement officers “abusing their position”.
MCA said “have gone crazy”, enforce hudud laws on non-Muslims.
uproar over fines imposed on salon operators, owned by non-Muslims.
two men watching aeroplanes issued with summonses.
17-year-old male 15-year-old girl at park in the town centre
incidents riled up PAS Supporters Congress chairman Hu Pang Chaw.
council cannot impose “khalwat” laws on non-Muslims.

2.  Kelantan slammed over ‘khalwat’ for non-Muslims
MCA president Chua Soi Lek said that if PAS could subject non-Muslims to such laws in Kelantan, it could do so nationwide if Pakatan Rakyat came to power.
“This should also serve as a wake-up call to the Chinese because it shows that DAP is no political superman, as it is a toothless tiger before PAS,” he said.

Well first of all lets get the record straight. Hu Pang Chaw the Chairman of the PAS Supporters Congress is now the stupidest Chinaman this side of the South China Sea. Chua Soi Lek was right all along. Padan muka.   Just for access to the PAS dunggus who are ruling Kelantan, Hu Pang Chaw has pawned off  the rights of the non-Muslims. Now they are unloading their dung on your head.  It serves you right.

Kedua-dua contoh kes yang dipaparkan diatas, pesalah  wajib dihukum mengikut hukum Al Quran. Walaupun mereka bukan islam namun didalam mengadili kedua-dua kes ini, ianya wajib didakwa tanpa ragu-ragu dan was was mengikut hukum Allah SWT.
Kalau sekiranya Islam ingin dinobatkan maka peraturan Allah SWT ini terpakai di Malaysia.

Tahniah Kelantan  kerana memulakan, walaupun akan ada tentangan dari kawan mahupun lawan, maka ingatlah Allah SWT serta Malaikat-malaikatnya berserta kamu.
Allah Maha Besar, Allah Maha Suci.

Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

P/s " Untuk minggu ini tidak banyak pergerakan banyak berlaku dilaman saya kerana  minggu ini saya akan menjadi wali untuk pernikahan anak saya. Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment