Sunday 18 March 2018

THE PROMISED LAND : ARUL KANDA KATA 1MDB ISU LAMA? PEERGH!!!!

Bismillahhirrahmannirrahim.

Arul Kanda :-

“The 1MDB issue is old, but irresponsible people continue to play it up,” he was quoted as saying.


Kalau isu 1MDB  dikata isu lama olih Arul Kanda, tidakkah hutang melibihi RM50 billion yang terbina semenjak 1MDB ditubuhkan itu tidak memudaratkan negara?

Arul Kanda perlu ingat bahawa hutang yang dicipta 1MDB itu tidak dapat diselesaikan dalam jangka waktu yang singkat. Malahan 'interest' yang perlu dibayar kepada Peminjam pun agak 'sengkek' untuk dibayar, tambahan pula 1MDB pun tiada punca pendapatan dan hanya bergantung kepada penjualan tanah tanah yang dimilikinya melalui pembelian dari Kerajaan Najib dengan harga yang murah. Itu pun sesak!!!

Berapakah pula 'interest; yang perlu dibuat kepada Peminjam setahun? Kenapa tak bentangkan kepada rakyat.

Arul Kanda  tak sedar ke bahawa semua hutang yang dicipta 1MDB itu telah dibebankan keatas bahu rakyat? Atau Arul Kanda sememangnya sengaja nak membodohan rakyat.

Kalau benarlah tiada langsung dana 1MDB diseleweng seperti yang didakwa pihak luar negara terutama Dow Jones mahupun Department of Justice di Amerika, kenapa, Kerajaan tidak mahu mengambil tindakan undang undang terhadap mereka, kerana, 1MDB mengaku bahawa mereka dipihak yang benar dan tiada 'kehilangan mahupun penyelewengan' telah berlaku terhadap dana yang dituduh. 
Kenapa senyap???

Persoalan demi persoalan timbul dan banyak permasaalah berhubung 1MDB ini telah 'mencalar' imej 'Jawatan Perdana Menteri Malaysia"tetapi kenapa 1MDB atau Perdana Menteri hanya berani 'menjawap' persoalan ini hanya didalam negara, sedangkan diluar negara ' berita penyelewengan 1MDB' ini merosakkan intergriti dan maruah negara.

Sebenarnya rakyat sedang menunggu Najib aka Perdana Menteri untuk mengheret Dow Jones mahupun DoJ atau mana mana markalah dunia yang cuba 'menghina; negara ini.

Apa yang dilakukan olih  Australia.!!!!
Gambar membawa seribu pengertian.

Tidakkah mengasingkah Najib aka Perdana Menteri Malaysia aka Ketua Negara untuk duduk dipaling kiri, iaitu  disebelah Aung Su Ki sebagai satu 'penghinaan" terhadap Malaysia dan tidakkah sepatutnya Najib duduk disebelah Perdana Menteri Australia.



Image result for gambar Najib di persidangan di Australia

Cahaya Al Majid.

2 comments:

  1. Bukan setakat isu 1mdb, banyak lagi termasuk yang belum terdedah..

    Arul kanda betul ke seorang muslim?

    Manusia akan dipertanggungjawah di hadapan Penciptanya atas apa yang dibuat sejak akal baligh hingga ke liang lahad.

    Boleh ke cakap dng Malaikat, itu curi wang, sudah lama punya kes...

    ReplyDelete
  2. Tengoklah sendiri bangsat2 penyokong najib nak spin..isu lama konon..

    Habis tu..isu forex bukan laaagi lama ke? Dah berpuluh2 tahun tu wahai arul yg bangang..apehal pulak kerajaan najib suka2 nak RCI? Time tu apasal si arul diam membisu pulak?

    Ada banyak benda misteri di dunia ini...kena apply lah masukkan 1mdb sbg benda misteri jugak nih!

    kah kah kah

    ReplyDelete