Thursday 3 January 2013

MELAYU ISLAM DALAM KESESATAN: SOLAT YANG TIDAK DISYARATKAN SEMPENA TAHUN BARU MASIHI: KEMANA ANDA????:

MELAYU MENUJU KEJURANG : ULAMA DAN PENGIKUT SAMA TOLOL: TIDAK TAHU MEMBEZAKAN MANA SATU KEBENARAN MANA SATU KEBATILAN:  JUALLAH OLEH KAMU AGAMA ALLAH DENGAN HARGA YANG MURAH SEPERTI JUALAN " CHEAP SALE" KEBERKATANNYA HANYA DITUAI DIDUNIA.
Disebabkan 'amalan' menyambut tahun baru  ini telah dimalkan  oleh 'pendusta agama' yang disesatkan jiwanya , maka, kini umat Islam pula beriya-iya menyambutnya sampai lupa diri dan peraturan sehinggakan amalan ini dijadikan 'rutin hidup' pada setiap penghujung tahun. Islamkah anda apabila anda menyerap perbuatan orang 'sesat' dijadikan amalan???????????atau  anda sekadar  meniru jiwa mereka yang dan sesat???
Didalam post saya yang terdahulu iaitu pada 31hb Disember 2012, saya menyatakan akan terdapat 'golongan-golongan' yang akan mengadakan 'Solat Tahun Baru" iaitu menyambut kedatangan tahun Masihi 2013.tahun yang dicipta oleh Puak Yahudi dan Nasrani untuk menyesatkan 'jiwa-jiwa' yang kosong .  Saya nak tanya apakah relevannya kita bersolat 'menantikan" peralihan angka dari 12 ke 13. Dalam kitab mana dan amalan dari Imam mana yang mengajarkan ' ritual' ini. Inilah 'kesesatan' yang nyata yang cuba disebarkan dan ditanam dalam 'Islam' oleh mereka yang ternyata 'kesesatan" nya.

PROGRAM UTAMA MALAM TERSEBUT : ULAMAK ATAU PANDAI AGAMA JUGA MENYESATKAN. INILAH ULAMA YANG DIDAKWA MENYESATKAN DAN TIDAK BERJAYA MENDIDIK JIWA KOSONG KEJALAN KEBENARAN.
                             
Bersiap untuk solat Isyak berjamaah sambil menunggu detik 12 malam . ( BERJEMAAH ITU BAIK TETAPI NIAT KEHADIRAN  ITU YANG MENYESATKAN) NAMPAKNYA ULAMAK PUN TIDAK TAHU MEMBEZAKAN ANTARA YANG BAIK DAN BURUK (TAHUN  HIJRAH DAN  TAHUN MASIHI). BUATLAH LABU!!!!!!!!!
                           
BERSESAK-SESAK DAN BERGESEL DIANTARA LELAKI DAN WANITA. ADAKAH INI DIBENARKAN DIDALAM ISLAM. BERKETAYAP DAN BERTUDUNG ' YANG DI UNIFORMKAN' SEBAGAI ISLAM. ADAKAH  MENYAMBUT  TAHUN BARU KAUM MUNAFIK (TAHUN MASIHI ) DISAMBUT DENGAN LAUNGAN ALLAH HU AKBAR. OLEH JIWA TERSESAT INI. RAKYAT, PEMMIMPIN DAN ULAMA SEMUANYA TERPALIT. ULAMA MAKAN KOMISEN MACAM TU LAH HAKIKATNYA.
                             
                           

INILAH GAMBARANNYA MANUSIA MANUSIA YANG MENGGADAIKAN JIWANYA KEPADA SYAITAN DAN  KELALAIAN YANG TERLAMPAU.
Islam kini hanya menjadi 'sebutan' dan ikut-ikutan'. Siapa yang berjubah, berkopiah dan bertudung kepala maka Islam lah. Itulah "trend" akhir zaman.  Semoga anda selamat menjadi pengikut ' Dajjal" dan " ahli seumur hidup" Yaajuj dan Ma'ajuj.

Sedih...hiba. tiada seorang pun Ulama dan Pandai Agama yang menentang amalan ini , .kerana ramai yang diantara mereka telah  'terlelong jiwa" nya dan kebanyakan ulama dan Pandai Agama hanya berjuang kerana  ' wang ringgit' dan bukan mencari  'keredaan' Tuhan Maha Esa.

"ISLAM HANYA PADA NAMA DAN PERBUATAN  SERTA  TINGKAH LAKU  MENGIKUT ORANG YANG DISESATKAN".APA NAK JADI????????????????

Ikhlas dari : Cahaya Al Majid                                  

4 comments:

  1. saya faham maksud anda tapi ini adalah satu cara pemerintah PR untuk mendidik rakyat yang selama ini dididik dengan perayaan dan hiburan yang melNGGAR SYARIAT. Bukan mudah untuk menghapuskan sekaligus budaya yang diwarisi bertahun tahun dari parti umno. Ini adalah cara yang lebih baik yang dilakukan oleh PR sekarang ini. Acara nya juga adalah acara berkonsepkan soal jawab agama, tidak pernah lagi saya lihataberibu ribu anak muda bangsa suci melayu islam menghadirkan diri dalam acara bertemakan soal jawab islam ini berlaianan dengan acara sambutan yang diadakan juga di kawasan bersebelahan ia itu di I city yang diadakan oleh umno Bn yang acarA NY penuh dengan kemKSIATAN YANG TERUS MELEKAKAN BANGSA SUCI MELAYU ISLAM INI. nAH , SUDAH TERBUKAKAH HATI ANDA?

    ReplyDelete
  2. adakah dengan mengadakan program agama pada mlm thn baru itu sesat??..bagaimana pula dengan program hiburan spt konsert dan tarian pada mlm thn baru??..tu ke identiti bg sebuah negara yg agama rasminya adalah agama Islam dgn mengadakan program hiburan pada mlm thn baru.salah ke sambut tahun baru dengan laungan takbir??..skurang2nya ustaz azhar idrus tu tarik ank muda ke mjlis agama drpd membiarkan ank muda ke majlis melompat tak tentu hala.

    ReplyDelete
  3. Allah swt berfirman :- Ikutlah Al Quran dan sunnah Rasul.
    Programnya elok dan baik tetapi tatacara tidak menepati ciri-ciri yang dikehendaki Islam. Sama ada program tersebut anjuran PKR atau UMNO, sekiranya percampuran lelaki dan wanita digaulkan sama serta bersentuhan antara lelaki dan wanita maka humumnya adalah haram, waima, Majlis Ilmu untuk Islam.

    ReplyDelete
  4. kebanyakan yang datang itu keluarga, maka mungkin mereka tak mau berpecah. mungkin suami isteri ,anak bini.biARLAH LAGIK SIKIT.

    ReplyDelete