Thursday 3 January 2013

MALAYSIA MENUJU KEHANCURAN BUDAYA DAN IDENTITI: SALAH SIAPA?? PEMERINTAH ATAU RAKYAT:

MERDEKA KAH KITA APABILA MASYARAKAT HIDUP DALAM KETAKUTAN APABILA WARGA ASING MEMBANJIRI  SEKELILING KEHIDUPAN SEHARIAN KITA. TANPA RASA SEGAN DAN MALU MEREKA MENJADI TUAN PULA DIBUMI KITA.  SEMUANYA KESILAPAN PEMERINTAH YANG MENGKHIANATI KITA. TEGUR DENGAN DOA TIDAK BERKESAN, TEGUR  DENGAN PENULISAN TIDAK DIENDAHKAN, KINI RAKYAT AKAN TEGUR DENGAN PERBUATAN..SIAPA BOLEH HALANG??

Walaupun pahit untuk ditelan namum semua ini adalah kebenaran yang perlu diperjuangkan demi keselamatan anak cucu , bangsa dan identiti kita..

Benarkan kita sudah merdeka? Walaupun Merdeka sebenar merdeka telah berlalu 55 tahun dahulu namun semua itu hanya tinggal kenangan dan tinggal didalam lipatan sejarah. Kalau dahulu British terpaksa mengimpot orang Cina dari Tanah Besar China dan India dari India namun pemgimpotan itu tidak terhenti disitu malah berlarutan sehingga kini tetapi ianya berlaku dengan kerelaan pemimpin Melayu sendiri iaitu Parti Pemerintah dan ianya berlaku dengan skala yang besar pula.

Kalau dahulu bangsa ini diimpot untuk kepentingan British  bagi memusnahkan hasil bumi negara kita, tetapi kini pemgimpotan manusia ini dilakukan untuk kepentingan perniagaan Bangsa Cina yang memegang tampuk ekonomi negara serta kepentingan puak-puak tertentu bagi tujuan ekonomi 'poket  mereka' terutama di Kementerian yang bertanggungjawap untuk tujuan ini. Disebabkan kerakusan segelintir manusia yang ' berkuasa' maka ' pengimpotan' manusia ini sudah menjanjikan satu bentuk perniagaan serta pulangan yang berlipat kali ganda dan ada diantara mereka menjadi kaya raya hasil dari 'pelacuran' kebenaran pengimpotan ini, dan kebanyakan syarikat atau individu yang terlibat kebanyakanya mempunyai rantaian dengan 'pemegang kuasa" atau Pak Menteri.Kalau dahulu sesuatu wabak penyakit tersebut telah terhapus sama sekali dinegara kita, tetapi kini, wabak tersebut sudah mula menular kembali, kenapa?? Pendatang yang datang dari negara yang kucar kacir telah menghidupkan kembali virus-virus tersebut, begitulah, longgarnya pemantauan serta penguatkuasaan Kerajaan kita. Salah siapa??? Menteri yang memberi kebenaran.

Awang Hitam, Mat Putih, Indon, Bangaldesh, Nepal, India, Pakistan, Myanmar, Vietnam, Arab , China atau apa bangsa sekali pun semuanya terdapat di Malaysia.Kenapa terlalu mudah untuk mereka memasuki negara ini seolah-olah mereka berada dinegara yang tidak mempunyai sekatan langsung. Sesiapa saja boleh datang kesini samaada untuk  berniaga ke, belajar ke, melacur ke, minta sedekah ke atau apa saja yang terlintas semuanya boleh . Penjenayah, perogol, pembunuh, pengedar, pembekal dadah, mak ayam , pak ayam, berbangsa asing berkeliaran dimerata tempat.  Warga Kunta Kinte dengan lagak pandainya, Puak Shiah dengan dadah dari Irannya, Pakistan dengan karpetnya, India dengan Restoran mamaknya, Vietnam dengan pelacurnya dan yang terbanyak warga China yang tua mengemis diserata tempat, seolah-olah Malaysia ini negaranya begitu juga dengan pelacur dari Cina yang menggunakan 'pas pelajar' semuanya boleh dilakukan di Malaysia. Dengan pengeluaran visa untuk memasuki negara kita yang terlalu longgar, maka, tidak mustahil, senjata-senjata boleh dibawa masuk dengan mudah. Kalau PATI boleh menyeludup masuk tanpa ragu-ragu inikan pula senjata...kerja mudah bagi mereka. Salah siapa?? Tidak kah Menteri yang dipertanggungjawapkan!!

CONTOH BERITA :-


Masalah Kebanjiran Warga Asing Yang Tinggal Di Flat LC700, Jalan Pandan Perdana 9/10
by ADMIN on APRIL 21, 2012
in KUALA LUMPUR, WARGA ASING
SALAM 1 MALAYSIA. Saya sebagai penduduk di flat FLAT LC700, JALAN PANDAN PERDANA 9/10, merasa terancam dengan kehadiran yang begitu ramai warga asing diantaranya INDONESIA, BANGLADESH, MYANMAR DAN NEPA. Penduduk Indonesia paling ramai, majoriti hampir 70%, diantara yang menyewa mungkin tiada permit yang sah, saya mula merasa terancam apabila berlakunya kes-kes seperti RAGUT, PERGADUHAN, ROGOL, PECAH RUMAH, KECURIAN KENDERAAN dan sebagainya.

Keselamatan negara taruhan utama
Antara faktor rusuhan di London dan beberapa kota di England baru-baru ini ialah kemarahan rakyat negara itu yang terpendam sekian lama terhadap dasar imigrasi British yang agak terbuka kepada pendatang. Memang sebahagian besar pekerjaan serta perniagaan kecil dan sederhana di negara itu kini dikuasai oleh rakyat British keturunan Asia Selatan atau Afrika, yang menjadi generasi kedua pendatang ke negara itu. 

http://www.darnmalaysia.com/dmblog/wp-content/uploads/2007/11/hisham_keris.jpeg
INILAH MANUSIA YANG MELACURKAN KESELAMATAN RAKYAT TEMPATAN  .
                              


Kini bumi Malaysia bukan lagi seperti 20 tahun dahulu. Sepatutnya semakin maju sesebuah negara, makin selamatlah kita rasa, tetapi ini tidak, bayangkan kini kita terpaksa berjiran dengan Bangladesh, Kunta Kinte mahu punVietnam atau apa bangsa sekalipun. Tidakkah ini mengancam keselamatan nyawa rakyat. Perasaan takut membaluti kehidupan kini. Kalau dahulu hanya tertumpu dibandar-bandar saja, tetapi, kini pendatang ini sudah menghampiri kekampung-kampung tanpa sekatan. Apa kerajaan buat??
Keselamatan penduduk serta keluarga  rakyat bukan lagi keutamaan Kerajaan tetapi kepentingan peribadi serta kepentingan 'konglomerat' pemegang ekonomi diutamakan.Biar satu nyawa melayang asalkan Kerajaan memperolehi keuntungan kewangan. Itulah falsafah Kerajaan yang kita lihat kini.

Prasarana atau kemudahan infrastruktur menjadi keutamaan Kerajaan, tetapi, cuba kita lihat sebenarnya, siapa yang mendapat menafaatnya..orang asing atau pendatang asing. Mereka , warga asing yang paling banyak menggunakan kemudahan ini berbanding rakyat tempatan. Cuba lihat dan buat penilaian. Saya pernah melalui secara peribadi menggunakan Komuter dari Kuala Lumpur ke Seremban. Didalam gerabak tersebut boleh dikatakan hampir 40% pendatang asing dan sikap pendatang ini amat kurang ajar pula dan tidak bersopan malahan menjadi ancaman pula kepada kaum wanita serta anak muda kita pula. Inikah yang ingin disemai oleh Kerajaan.

Kini kadar jenayah di Malaysia semakin meningkat dan Kerajaan terpaksa membelanjakan jutaan ringgit untuk tujuan ini. Kini Polis Malaysia terpaksa bertungkus lumus menjaga keselamatan tetapi boleh jaga ke?? apabila penjenayah bangsa asing semakin berani menceroboh keharmonian kita. Mata  sakit hati kita sakit apabila melihat pendatang ini, semuanya kerana siapa?? Kerajaan yang tak bertanggung jawap? Sepatutnya keselamatan rakyat sendiri diutamakan bukan yang lain.
Nampaknya Merdeka yang kita kecapi bukan lah Merdeka sebenar Merdeka, kerana kita masih lagi terkongkong dan terbelenggu dengan pesekitaran yang tidak selamat. Kalau dahulu kita memerdekan negara dari penjajahan tetapi kini penjajahan cara lain pula yang kerajaan  sediakan atau hamparkan kepada Rakyat. Kalau dahulu kita tolak British semata,  kini kita impot semuanya, siapa yang susah ' Rakyat" siapa yang senang " Pemimpin" siapa yang susah " Rakyat" siapa yang kaya " Pemimpin". itulah Malaysia .
Sekiranya baginilah modul yang ingin dibentuk maka  MALAYSIA SEDANG MENUJU KEHANCURAN. BUDAYA MULA HANCUR, IDENTITI MULA HILANG,apa yang tinggal???
  "Rakyat didalam ketakutan" Yang kaya rumah ada securiti guard" 'Yang miskin terdedah kepada jenayah"
  
         ' SIAPA YANG MEMBERI MEREKA HAK UNTUK MENGIMPOT MANUSIA INI"???
                                                    ????????????????????????????????????????????
                                       MEREKA ADALAH KERAJAAN YANG ANDA PILEH
                                                           RAKYAT MAMPU MERUBAHNYA
           JANGAN BIARKAN DIRI ANDA DAN KELUARGA ANDA HIDUP DALAM    
                                                              KETAKUTAN

Ikhlas dari: Cahaya Al Majid

2 comments:

  1. salam al majid, sebelum ini saya dah komen tentang pengkhianatan umno dalam soal ini. Marilah kita bangsa suci melayu islam menjatuhkan pemerintah yang sudah menyeleweng dari perjuangan bangsa yang suci ini. Lihat lah tanah suci melYU INI DAH DIKUASAI OLEH KAUM KAUM MINORITI BAIK DARI SEGI EKONOMI,SOSIAL DAN SEBAGAINYA. Bangsa suci melayu islam sudah merempat di tanah suci mereka sendiri. Ramai penganggur adalah dari bangsa suci melayu islam juga.

    Marilah kita hapuskan pengkhianat bangsa suci ini dari muka bumi ini. salam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Saudara. Sememangnya itulah hala tuju saya, untuk, menghapuskan segala kekotoran yang ada samaada dipihak pemerintah mahupun pembangkang. Saya pohonkan agar di Malaysia ini kerajaan yang terbentuk adalah dari tiga komponen. Tiada satu pun yang akan beroleh majoriti, waima, pemerintah mahu pun pembangkang. Dan yang saya mahu ada kuasa ketiga iaitu " BEBAS" sebagai timbang tara untuk kedua-duanya. Oleh itu saya seru agar pada kali ini dicalonkan ' watak Melayu Islam" yang kita tahu latarbelakangnya untuk dijadikan 'wakil Rakyat", inshaallah, kuasa ketiga ini akan menjadi penentu untuk kemajuan Melayu dan anak bangsa Melayu. Pemerintah dan hancur, Pembangkang dan hanyut, maka, eloklah kita jadikan Bebas sebagai wadah perjuangan Melayu Islam.yang Baru bagi mengimbangkan kuasa kedua-dua pihak.
      Salam.

      Delete