Thursday 25 July 2013

MUHYIDDIN TERANGKAT , NAJIB TEMALU, PAS BERBISA , ANAK MELAYU BAKAL MATI, DUIT COP BANGSA CINA 'LAKU'

ALLAH SURUH KITA BERFIKIR . KENAPA ALLAH FIRMANKAN AGAR RASULLULAH
BERPERANG? TIDAKKAH SIFATNYA RASULLULAH ITU 'PENYABAR"?
PERANG BADAR TETAP BERLAKU?? SULUHKAN  DENGAN HATI  &  BUKAN  DENGAN AKAL DAN  NAFSU.

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Hari ini merupakan hari yang terindah bagi pasangan Alvin dan Vivian diatas pembebasannya dan hari ini juga merupakan hari paling 'hancing' bagi umat Islam di Malaysia dimana bulan Ramadhan yang masih berbaki 14 hari ini dikejutkan dengan berita pembebasan Vivian dan Alvin dimana ' dua ekor babi' ini memulakan provokasi  bulan Ramadhan  dengan  hinaan 'membuka puasa dengan hidangan babi Halal' .
                                               
Kalau minggu lalu beriya-iya sangat  Mahkamah mengatakan bahawa kes kesalahan Alvin dan Vivian tidak bolih dijamin, tetapi, hari ini 'scenario' sudah berubah. Kedua-duanya dibenarkan ikat jamin, itu kata Hakim. 'Muktamad". Barang siapa yang mempertikaikannya akan dikenakan 'tindakan menghina mahkamah'.Apa yang dapat dilihat 'mahkamah  keadilan' dinegara ini seolah-olah macam biskut 'sekejap bolih sekejap tak bolih'. Inilah hukum dunia atau hukum ciptaan manusia, semua nya bolih di "adjust"  mengikut keperluan dan kepentingan pihak tertentu.
                                                   

 Tetapi kalau dinegara Islam yang lain, 'dua ekor mangkok babi' ni, sudahlama dipenggal kepalanya ataupun dibogelkan olih orang ramai ataupun disimbah asid atau pun dirotan  . Tetapi disebabkan orang Melayu Islam di Malaysia ini terlalu bergantung hidup kepada 'orang politik' yang 'mensedekahkan rezeki haramnya' kepada pengikutnya, telah membuatkan 'hati mereka terlalu "kecut"' untuk membela agama yang diimani dari nenek moyang mereka. Itulah Melayu kini dan selamanya.

Berbalik kita kepada topik diatas yang saya anggap agak 'tepat' untuk dibicarakan  pada kali ini.Kenapa saya katakan 'Muhyiddin Terangkat"?

Pertama sekali pada PRK Kuala Besut, Muhyiddin diberikan tugas olih Najib untuk mengetuai Pasukan Barisan Nasional dalam menentukan siapakah calon yang layak untuk mengisi kekosongan DUN tersebut. Pada ketika 'calon' dipilih, Najib dan gerombolannya berada diluar negara , Tanzania, London dan lain-lain dan Najib hanya pulang ketanah air pada 2 Ramadhan. Kesemua perancangan berhubung PRK Besut dibawah tangan Muhyiddin. 
Kenapa Muhyiddin  dipertanggungjawapkan olih Najib untuk mengetuai PRK BN Besut? 
Dengan harapan Muhyiddin akan gagal didalam misi menyelamat kerusi Besut dengan harapan apabila kalah dan negeri Terengganu berada 16-16 dengan pembangkang  maka imej Muhyiddin akan tercalar atau terlungkup apabila calon pilihan Muhyiddin  tersungkur. Tetapi Allah SWT merahmati niatsuci Muhyiddin, calon pilahannya menang bergaya walaupun penambahan undi tidak banyak tetapi 'memadai' untuk mengekalkan kuasa.

Kenapa Najib Temalu?

Najib yang sepatutnya mengetuai Barisan Nasional didalam PRK Kuala Besut telah 'secara tersembunyi hati' menginginkan agar Timbalannya, Muhyiddin, untuk menggalas tugasan tersebut. Bagi menampakkan akan 'kesungguhan' Najib" menyerahkan amanah yang bermaksud ini, digerahkan semua Menteri dan orang kuat UMNO berkampung disitu walaupun secara tersembunyi, beliau ingin 'menamatkan nyawa politik Muhyiddin'.  Tindakan Najib menjadi amat ketara apabila beliau sendiri amat kurang sekali  untuk turun di Besut bagi memberi semangat kepada jenteranya, seolah-olah 'kekalahan ingin digenggam ', itulah sifatnya Najib. 

Tetapi strategi  buruk tidak menghalalkan cara. Strategi yang digunapaki Najib dan punasihatnya yang selayaknya  terpakai pada PRU 13 yang lalu serta  'di Pejabat PM" saja, nampaknya terbukti 'gagal' .  Semua yang berada di luar Pejabat PM , adalah  milik 'mereka-meraka yang ikhlas" saja. Olih itu apabila BN diumumkan memangi PRK Kuala Besut, semuanya 'terkatup mulut' dan 'sedikit sana sini kem UMNO 'bersuara" ketidakpuasan hati. 

Walaupun kemenangan dipihak parti Pemerintah, namun, kommitment RM500 juta  berbentuk projek sudah dijanjikan. Samaada ianya benar atau 'mainan kata-kata' hanya masa menentukan kebenarannya.

                                                            Kes Terbaru  : 
            Luahan hati kekecewaan Guru Besar Melayu SK Sri Pristina terhadap Umno

"Mana perginya pemimpin UMNO, tidak ada seorang yang tampil membela saya," luah Guru Besar Sekolah Kebangsaan (SK) Sri Pristana, Mohamad Nasir Mohd Noor.

Sedangkan menurut Mohamad Nasir beliau telah bekerja bertungkus-lumus untuk UMNO semasa pilihan raya lalu sehingga beliau tidak dapat memberi perhatian kepada allahyarham isterinya yang ketika itu sakit kanser.


Katanya, setelah berkhidmat sepenuh jiwa untuk UMNO, wakil rakyat di kawasan pun tidak datang mempertahankan beliau yang telah dianiaya dengan tuduhan tidak berasas.

       KELEBIHAN NAJIB : HANYA PANDAI MEMBELI JIWA  ANGGOTA KERAJAAN
                    walaupun kebanyakan dari mereka adalah 'pemusnah Islam dan UMNO'

KUALA LUMPUR 24 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan Bayaran Bantuan Khas Kewangan RM500 sebagai persiapan hari raya kepada penjawat awam bagi Gred 1 hingga Gred 54. Perdana Menteri turut mengumumkan Bayaran Bantuan Khas Kewangan RM250 kepada 660,000 pesara kerajaan bagi menghargai jasa bakti mereka.

Katanya, pembayaran bagi bantuan khas itu akan dibuat pada 31 Julai ini. Bayaran Bantuan Khas Kewangan kepada penjawat awam dan pesara kerajaan itu masing-masing membabitkan peruntukan kewangan RM670 juta dan RM165 juta, katanya dalam kenyataan di sini hari ini. Di samping bayaran bantuan khas itu, penjawat awam menikmati dua Kenaikan Gaji Tahunan (KGT) pada tahun ini, katanya.

           Semuanya  menjurus untuk memperlekehkan Bangsa Melayu dan Agama Islam.

                                 

  Baginilah nasibnya Bangsa Melayu yang beragama Islam yang selalu diperlekehkan olih orang     kafir yang gagal ditangani olih pemimpin Islam terutama dari UMNO dan juga PAS .Masihkah      kita memerlukan parti mereka untuk 'membela 'atau menaungi  nasib Melayu dan Islam??    

PAS Masih Berbisa?

Berkurun lamanya PAS mendukung perjuangan yang dikatakan berlandaskan Islam. Diserata ceruk negara dimomokan ' Pas adalah Parti Islam" tetapi pada zahirnya ianya  hanya terungkap pada 'tulisan' dan bukan pada perjuangan. Inilah yang gagal difahami olih penyokong PAS yang rata-rata 'buta hati dan buta mata". Waima apa sekalipun, 'ketaksuban' penyokongnya sudah sampai ketahap "kematu" yang membawa maksud " totok". Walaupun berbagai cara dibuat bagi menyedarkan puak ini, namun semua itu tidak akan berhasil hanya 'mati' saja yang memisahkan 'kepercayaan' mereka terhadap PAS, begitulah nasibnya Melayu Islam yang terlalu 'taksub' kepada Politik.

Tetapi amat malang bagi Agama Islam di Malaysia, tiada suatu suara pun kedengaran 'membela' atau ' bersuara' bagi melaungkan sokongan terhadap 'isu' yang bersangkutan dengan Islam. Kebanyakan ,permahatian mereka terhadap isu yang dibangkit atau dipersoalkan olih orang kafir semua 'dibuat' melalui perkiraan "kepentingan  politik" .Begitulah nasibnya agama Islam, pada pandangan pemimpin PAS yang 'berserban dan berjubah' yang dinobat sebagai 'Ulama" dan "Ustaz".

Walau apapun , saingan yang diberikan kepada lawannya (UMNO), nampaknya tergugat juga keampuhan UMNO. Kalau dikira pada PRK Kuala Besut, jumlah undi yang diraih PAS masih lagi berbisa walaupun tidak 'menabur'kan jutaan Ringgit kepada pengundi. Kemungkinan PAS yang tidak lagi berjuang diatas prinsip Islam serta bergabung dengan PKR dan DAP yang dilihat olih orang Melayu sebagai 'duri", menyebabkan PAS tertolak di Kuala Besut. Tetapi sekiranya PAS memainkan isu '4 anak melayu  yang didakwa" berhubung kes "balas dendam terhadap Islam",kemungkinan PAS meraih undi Melayu akan berkali ganda dan menjuarai PRK Besut, tetapi disebabkan 'termakan budi" DAP maka, isu itu tidak diketengahkan. Disini secara terangan PAS gagal 'membela seketika' nasib 4 orang anak Melayu dan kesucian agama Islam dan Bulan Ramadhan.

Anak Melayu Bakal ketali gantung.

Kemungkinan disebabkan terlampau sakit hati dengan perlakuan Alvin dan Vivian serta kunco-konco kaum kafir yang sesuka hati menghina agama "anutannya" tanpa mendapat pembelaan dari Pemimpin Islam memungkinkan 4 anak muda ini  'membutakan' hatinya untuk 'bangun menentang penghinaan ini. Kalau dilihat disatu sudut kebenaran amat jelas, sebelum ini banyak kes yang melibatkan kaum Cina dan India menghina Islam, tetapi, tiada satupun tindakan diambil dan kebanyakan pemimpin politik hanya bersuara ibarat 'itek nila pulang petang' dan disebabkan kegalakan kaum ini menghina, maka, mereka bertindak.

Salah siapa?? Patutkah masyarakat meletakan kesalahan ini dibahu 4 anak muda ini? Tidak bolih! Kesalahan ini terpikul atau tergalas dibahu pemimpin yang dilihat gagal 'membendung' keceluparan kata-kata yang  terserlah olih perbuatan pihak yang menghina ini. Tiap satu tindakan akan ada tindak balas. Inilah yang berlaku.

Duit 'Cop Cina" Malaysia laku diperdagangkan dan sah untuk membeli apa saja.

Disebabkan kaum ini merupakan 'tauke' yang dibela olih pemuka-pemuka politik yang sangat dahagakan 'kesempurnaan hidup didunia', maka, nasib dua pelakon porno yang pada mulanya dikatakan tidak bolih di'ikat' jamin, tetapi hari ini semuanya 'terlerai'. Kalau kanun telah menetapkan sesuatu kesalahan itu tidak bolih 'dijamin', tetapi, kenapa secara tetiba, apabila dibuat rayuan, maka, keputusan  mahkamah terdahulu dilihat 'terbatal' , kenapa??

Adakah kerana ada unsur-unsur 'duit cop cina' ini yang membolihkan 'kaum' ini membeli kebebasan di Mahkamah ?? Nampaknya 'keputusan Mahkamah" tidak bolih diperakukan lagi, kerana ianya 'bersifat seperti biskut". "Tak kena air dia keras bila direndam ianya rapuh"

Siapakah yang lemah?? Perundangan atau Kerajaan

Kalau bagini perjalanannya Malaysia, saya, menjangkakan ketidaksetabilan kaum bakal berlaku diMalaysia kerana  orang Melayu dan kaum Bumiputra merasakan mereka dikelaskan sebagai 'warga kelas kedua' olih Kerajaan dan juga olih pemimpin politik samada dari pemerintah mahu pun Islam pembangkang. 

Akhir kata, Melayu dan Islam tiada lagi tempat bergantung, hanya umatnya bergantungan sesama sendiri demi mempertahankan Bangsa dan Agama. Olih itu bangunlah wahai putera dan puteri Bani Ta' Mim. Pertahankan kesucian Al Quran dan Sunnah. Bertolong-tolonganlah kamu didalam mempertahankan kesucian agama pilihan Allah, iaitu Islam.


                  Dalam apa jua keadaan diatas Melayu dan Islam tetap rugi selamanaya.

                                               Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

Nota : Dimanakah suara 60 % umat Melayu di Malaysia. Kita tentang ketidakadilan ini. Jangan biarkan pemimpin  meng'lembukan' kita. Renungkan seketika , apakah nasib bangsa  kita dan agama  kalau kita selalu dihina baginii?? Tegakkan Islam dengan cara yang 'berhemah".
                    

1 comment:

  1. salam...

    abang izan tau tak kaitan@perancangan 'masa depan' antara negara kita dengan negara jepun, china, russia
    mintak abang tolong ulas sikit

    ReplyDelete