Wednesday 24 July 2013

NASIB MELAYU : BARISAN BERJAYA PERTAHAN KUALA BESUT TETAPI GAGAL PERTAHAN KESUCIAN ISLAM

BAGINILAH NASIB PEMUJA AGAMA ISLAM YANG BAKAL DITERIMA
GARA-GARA PEMERINTAH ISLAM DAYUS DIDALAM MEMPERTAHANKAN
KESUCIAN ISLAM TETAPI SEBALIKNYA
PARTI PEMERINTAH  MELAYU BERSUKA KEGEMBIRAAN KERANA
BERJAYA MENGEKALKAN  HAK BER KUASA  UNTUK TIDAK
MEMBELA ISLAM .
                                       KEBANGKITAN BANI MELAYU ATAU MIM

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Seminggu sudah berlalu, 4 anak muda Melayu yang dikatakan 'bertindak diatas' rasa tanggungjawap terhadap kesucian agama Islam  dengan beraninya bertindak  sendirian dan akhirnya keempat-empat mereka ini, ditangkap dan didakwa diatas kesalahan 'menculik'. 

Namun sehingga hari ini tiada satu pun pergerakan Melayu Islam atau NGO Islam mahupun parti politik yang berteraskan Islam atau yang berjuang atas nama Islam, tampil kehadapan bagi membantu atau menghulur tangan bagi meringankan 'bebanan yang digalas' olih 4 anak Melayu ini.

Perasaan kecewa ,hampa dan sakit hati menyelubungi hati anak -anak Melayu dan orang Melayu sekalianya. Walau bagaimana melalui Blogger GAP, admin, mengucapkan syabas dan terima kasih diatas keperihatinannya terhadap nasib 4 anak muda tersebut. admin turut bersimpati dengan nasib 4 pemuda tersebut dan ingin bergandingan dengan Blogger GAP agar satu dana dapat diwujudkan bagi membantu 'meringankan' bebanan kewangan yang bakal dihadapi.

Walaupun ramai orang Melayu amat bersimpati dengan 'kes' ini namun pada hakikatnya  orang politik terutama dari Barisan Nasional yang bertuankan UMNO meraikan kemenangan 'mencapai kuasa' melalui PRK di Kuala Besut.  Walaupun keputusannya berpihak  kepada BN namun kemenangan itu bukanlah kemenangan 'mutlak' kerana hampir setengah pengundi yang rata-rata berbangsa Melayu dan beragama Islam masih menumpukan 'undi' mereka kepada PAS. 

Barisan Nasinonal melalui wakil calon UMNO telah memenangi PRK Kuala Besut. Walaupun ini merupakan PRK namun keseluruhan jentera Barisan Nasional berkampung disitu, seolah-olah ketakutan akan hilang kerusi yang dimenanginya sewaktu PRU13. .
KALAU DAH RAMAI MELAYU MATI MACAM NI BARU NAK BERINGAT..
LAMBAT..LA..
                                              
Nampaknya keutamaan bagi Melayu yang ber 'politik' ,kini sudah tidak terarah kepada kepentingan agama lagi. Kepentingan 'kuasa' adalah segalanya. Tiada satupun pemimpin politik Melayu Islam samada UMNO ,mahupun Pas 'berani' untuk menyentuh atau memperkatakan 'isu 4 pemuda Melayu' yang dikatakan 'mencilik' Cinabeng di Shah Alam. Mereka ini sebolih-bolihnya 'tidak' ingin menyentuh atau menperkatakan isu tersebut. Atas alasan apa, hanya mereka saja yang mengetahui.

Nampaknya  tiada keberanian langsung bagi kedua-dua pihak untuk 'mengulas; perkara ini yang 'semakin menanah' ini.Olih itu amat mendukacita samaada dari pihak parti UMNO mahupun PAS yang berani kehadapan untuk 'membetulkan' keadaan ini. Apa yang dapat dilihat dan difahami, hanya satu, tiada lagi 'pembela Melayu' dikalangan pemimpin politik yang beragama Islam.

Alhamdullilah, termaktublah sudah, bahawa, kini Melayu hanya bergantungan sesama sendiri dan bukan lagi kepada Parti Politik. Pada sekalian kalinya eloklah Melayu menubuhkan 'Gabungan Melayu yang bernaung dibawah bendera PANJI PANJI HITAM yang berteraskan kepada penghapusan sistem 'Demokrasi' dan diganti dengan ' Sistem berteraskan Islam" yang berpandukan kepada Al Quran dan Sunnah yang dibai'ah kan pemimpinnya atau khalifahnya di hadapan Ka'abah Al Mukarammah bersaksikan Al Quran dan  berjanji setia terhadap 'kelangsungan Islam' bersendikan ' cara Rasullulah s.a.w.

Tiada lagi perkataan yang dapat digambarkan terhadap pemimpin Melayu yang beragama Islam . Tiada lagi apa yang dapat diharapkan daripada mereka. Umat Melayu tidak berguna lagi kepada mereka kecuali 'kepingin'kan undi saja. Bangsa Melayu dan Islam bukan lagi keutamaan mereka. bagi mereka hanya 'wang ringgit' saja yang menjamin kesejahteraan dan kelangsungan politik mereka. Silatulrahim bagi mereka hanya 'tertakluk' kepada ahli  mereka saja dan bukan ahli bukan lagi keutamaan.

Segala kegembiraan Bangsa Melayu sudah luput dan bukan tanggungjawap mereka lagi. Amanah untuk menjaga kesucian agama Islam kini terletak dibahu orang Melayu dan bukan kepada mereka. Mereka tiada keupayaan lagi untuk 'menjaga' Islam seperti yang dikata.     

                         KATA KATA YANG AKU PINJAM DARI  PANEH MIANG
 Tapi jika Cinabeng yang hina Raja Melayu, Cinabeng yang hina Islam, Cinabeng yang hina Azan, Cinabeng yang hina wanita bertudung, Cinabeng jemput buka puasa makan Bak Kut Teh...Cinabeng itu akan dijemput ke Parlimen dengan pakaian macam SAKAI tanpa perlu dress code untuk jumpa Menteri.

Hahaha..inilah 1Malaysia tajaan Ah Jib Gor. Cina diDahulukan...Melayu diMampuskan!                      
PESAKIT MELAYU YANG DIHINA DENGAN PERKATAAN 'BABI' DI HOSPITAL PULAU PINANG
APA AH JIB GOR NAK BUAT??
                                
                              Semuanya terletak ditangan Melayu..Melayu...Melayu....

                                                  Ikhlas dari  Cahaya Al Majid

4 comments:

  1. Assalamu'alaikum salam ramadhan kpd tuan rymah & pengunjung blok.Amatlah silap jika menyandarkan harapanagar Islam & Melayu mampu dibela oleh pati2 politik yg bernuansakan Melayu & Islam di negara ini,masing2 cuba menjadi juara dlm memenangi hati kaum lain utk kelangsungan kuasa entah bila.Itulah senario politik tanahair kita. Aku telah putus harap dgn mereka yg berkuasa mahupun yg cuba merebut kuasa.Aku melihat Islam tak akan mampu dibela di tangan mereka lalu kita yg mempunyai kesedaranlah yg patut menggerakkan usaha ke arah itu jelasnya bukan semudah itu. kita mendambakan pertolongan Allahswt tapi apkah kita menepati syarat2 yg telah termaktub di dalam AlQuran sehingga asbab pertolongan Allah itu sampai. Kita sedia maklum sekelian masjid, surau & rumah org2 Islam adanya tersimpan Alquran yg telah dibukukan kemas & cantik dan kita turut membacanya namun nasib tetap tak berubah utk melihat umat ini menjadi lebih baik. Sebenarnya kita dahagakan pimpinan AlQuran yg hidup yg berpencak di tengah- tengah masyarakat menuntun umat kpd tauhid yg jernih yg benar2 memahami kehendak kalimah syahadah yg agung. Tugas & peranan kita adalah menyediakan tapak2 di hati kita agr dibersihkan terlebih dahulu dari unsur2 yg jelik..sekian Wassalam WAllahu'alam

    ReplyDelete
  2. Setuju dengan pandangan tuan dlm banyak perkara. Tapi kenapa identity tuan ni misteri sangat? Hantar email pun tak balas. Apatah lagi nak bersua muka bermuzakarah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, sekiranya saya terlepas pandang e-mail saudara. Alhamdullilah..selalunya semua e-mail akan saya balas..maaf..hak saudara saya terlepas pandang. Yang benar dari Allah..yang khilaf adalah dari saya...Maaf dan tk.

      Delete
    2. Bole dapat emel address tuan? PC problem tak boleh click emel pd profil tuan.

      Delete