Tuesday 23 July 2013

PEMBELA ISLAM BAKAL KE TALI GANTUNG :MALAYSIA DIAMBANG HURUHARA : MELAYU TIDAK PUAS HATI' : GELOJAK HATI MELAYU MEMBARA' ;

TANGGUNGJAWAP MEMBELA AGAMA MULA DIAMBIL ALIH
PEMUDA BANI MELAYU .
PEMIMPIN GAGAL MEMIKUL AMANAH , KERANA MEREKA BUKAN AHLI
PERMULAAN KEPADA KEMUSNAHAN YANG MEMBANGUNANKAN
PEMUDA BANI TAMIM DAN PANJI PANJI  HITAM DARI TIMUR

Sudah tercetusnya gempabumi diempat penjuru alam bumi Nusantara Tanah Melayu Kesemuanya berlaku didalam tempoh yang amat rapat. Dibarat, ditimur, diselatan dan juga diutara, semuanya sudah mengegarkan . Tiada apa lagi yang  ditunggu. Semuanya bersedia dan diTanah Melayu, api kemarahan itu sudah pun dinyalakan dengan 'menjadikan nyawa 4 pemuda Bani Melayu sebagai taruhan diatas sifat tanggungjawap  dan  membela kesucian agama Islam.

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

                                           APABILA MELAYU SUDAH MARAH
                               PERMULAAN MALAYSIA BERMANDIKAN DARAH
                                         

Keberanian empat anak muda Melayu yang berani bangun membela agama Islam dari dihina dan dan dicaci olih Cina, mengakibatkan mereka didakwa di mahkamah Shah Alam. Walaupun mengikut laporan yang dibuat 'dikatakan' mangsa 'diculik untuk jumlah RM3,000/), nampaknya tidak masuk akal memandangkan, 'mangsa tersebut' hanya dipukul dan ditinggalkan ditepi jalan dan dibadan mangsa tertera tulisan ' saya hina agama Islam". 


Dari  apa yang dapat dilihat ' kemarahan' 4 remaja tersebut hanya menurus kepada 'ketidakpuasan' hati terhadap 'pemerintah' yang dilihat gagal menangani kaum Cina dari menghina agama Islam. Nampaknya kemarahan ini sudah 'mencetuskan api kemarahan' dikalangan hati anak-anak Melayu.. Walaupun pada suatu ketika . orang Islam berjaya 'menangkap' anak Cina' merosakan  sebuah surau di negeri Sembilan, namun, pada akhirnya, apabila masyarakat setempat 'memaafkan' kejadian itu, maka, kes itu 'terhenti' dan kini 4 orang anak Melayu pula didakwa diatas 'menculik' walaupun hakikatnya itu bukanlah isu sebenarnya.

Semua orang Melayu peka dengan kes ini, dan kini Polis cuba 'mengalihkan' perhatian dari mendakwa akta keganasan agama kepada  kanun  jenayah.  Kesilapan Polis didalam mendakwa 4 remaja yang dituduh 'menculik' yang membawa 'hukuman mati mandatori gantung sampai mati' nampaknya memberikan satu implikasi yang buruk terhadap kerajaan serta  kepimpinan Najib dan UMNO.. Kemarahan  anak anak Melayu dan orang Melayu terhadap Pemerintah semakin memuncak dan kemungkinan tidak terbendung lagi.

Kegagalan kerajaan yang memerintah ,membendung perilaku penghinaan olih kaum Cina dan segelintir India kepada Islam, sebenarnya, telah menyebabkan anak-anak Melayu mula mengambil tindakan ditangan sendiri dan ini adalah permulaan kepada yang lebih buruk. Kemeluapan terlampau sudah tercetus dihati dan mula membakar sedikit demi sedikit. Namun dalam jangka masa yang panjang ini  memudaratkan negara dan bakal diterima olih kaum bukan Islam di Malaysia.

Walaupun kaum Cina amat menyukainya dan mengharapkan ini sebagai satu pengajaran kepada orang Melayu agar tidak bangun menentang  Cina yang 'menguasai kewangan negara" dan mereka berharap kesinambungan legasi Politik mereka di Malaysia akan berada ditempat teratas dan dipandang tinggi olih bangsa lain terutama Melayu, nampaknya menyukarkan lagi nasib dan masa hadapan Cina Di Malaysia . Harapan meninggi langit itu agar Melayu  patuh kepada mereka dan sindrom ' orang Melayu bolih dibeli dengan wang ringgt'  nampaknya  akan menyulitkan hubungan diantara melayu dan Cina  terutama dari MCA, Gerakan dan lain-lain. 

Nampaknya 'impian'  DAP agar Melayu mencetuskan sesuatu untuk mencetuskan ketegangan kaum atau 'huruhara' nampaknya berhasil dan kini baru 'tercetus'. Provokasi yang dirancang bertahun tahun lamanya nampaknya telah membuahkan hasil. 'Pantun' yang dijual Cina nampaknya sudah dibeli olih anak melayu walaupun dengan 'nyawa' mereka sebagai galang 'ganti.

Kalau trajedi 13Mei 1969 terjadi kerana "Politik" tetapi 'kali ini permusuhan yang baru tercetus bukan atas nama politik tetapi 'kedaulatan melayu dan kesucian Islam'. Walaupun kepimpinan Najib melihatkan ini adalah satu perkara yang mudah dan kecil, tetapi kali ini, scenarionya amat berbeza sekali. Tiap perlakuan anak Cina yang menghina selalunya akan terlepas tanpa didakwa kecuali  kes Alvin dan Vivian, tetapi, api kebencian terhadap kaum Cina nampaknya tidak terbendung lagi dan menyebabkan 4 anak muda Melayu Islam ini, bertindak.

Disebabkan pemimpin Politik  terutama berbangsa Melayu tidak bertindak seperti sepatutnya, membuatkan api kebencian kepada pemerintah semakin membuak. Pemimpin politik hanya 'terarah' kepada 'kuasa' yang dilihat cuba 'memenangi hati bukan Melayu' walaupun pada PRU 13 kehadiran mereka ditolak olih kaum Cina.

Keutamaan untuk membela agama Islam olih pemimpin Politik hanya sekadar 'suara' dan bukan 'tindakan', olih itu segala apa yang terjadi kini semuanya bertitik tolak dari kelemahan parti pemerintah yang diberi kuasa olih orang Melayu, gagal memegang amanah yang dipikul. Rentetatan dari itu maka permusuhan dengan kaum Cina dan India  berlaku secara terangan dan bakal mengegar setiap inci bumi  Malaysia.
.

                                            

HINA ISLAM!! EMPAT PEMUDA MELAYU BAKAL DIHUKUM MATI ATAU PENJARA SEUMUR HIDUP!!

SHAH ALAM: Empat lelaki didakwa di Mahkamah Majistret di sini, petang tadi, terhadap pertuduhan menculik seorang penganggur untuk mendapatkan tebusan RM3,000, awal minggu lalu.
Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan daripada keempat-empat tertuduh selepas pertuduhan mengikut Akta Penculikan 1961, itu dibacakan kepada mereka di hadapan Majistret Nurul Syahida Zainal.
Sub kontraktor , Mohamad Asri Mohamad Jamil, 22, jurulatih tomoi, Mohd Mazli Sazeli, 26, penyelenggara bangunan, Zulkarnain Abdul Rahman, 29, dan peniaga, Agus Hariyanto Mahmod Hosen, 27, didakwa mengikut Seksyen 3, Akta Penculikan 1961 dan dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan, menculik Ng Mun Tatt di Restoran Muneer di Taman Sri Muda, Seksyen 25 di sini, untuk mendapatkan tebusan sebanyak RM3,000.
Mereka didakwa melakukan kesalahan itu kira-kira jam 4.30 pagi pada 15 Julai lalu.
Jika sabit kesalahan, mereka boleh dikenakan hukuman mati atau penjara seumur hidup dan dikenakan sebatan jika mereka tidak dikenakan hukuman mati.

                                 

Nota :- Segala apa yang terjadi dan bakal berlaku adalah diatas sifat 'lupa agama' dan 'lupa perintah Allah' olih Pemerintah . Kebangkitan Melayu ini akan menyatukan 'hati' Pemuda Mim' dan Penegak Panji Panji Hitam dari Timur.

                                                   Ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

KEMARAHAN YANG DILUAHKAN DIRUANG KOMEN BLOG GERAKAN ANTI PKR
 Anonymous said...
hantar bantahan kepada akhbar yang menyiarkan gambar-gambar tertuduh. Sila saman akhbar sun dan star.

July 23, 2013 at 6:13 PM
Anonymous Anonymous said...
nama melayu n islam jer cepat jer kena tuduhan oleh kerajaan.. yang mana dikatakan untuk membendung sikap rasis.. bila agama dipijak di hina oleh orang bukan islam, lambat pulak tindakan yang nak dibuat.. aptb.. tunggu jerlah balasan didunia ini nanti.. yang terasa tu cepat2 ler bertaubat... jangan sampai aib sendiri akan terlondeh suatu hari nanti..

shah muar..

July 23, 2013 at 6:19 PM
Anonymous Anonymous said...
Mcm sial.... Ada banyak kes along kutip org... Penjarakan org.... Sb tak bayar hutang.... Belasah .. Pukul... Culik dari rumah ugut keluarga... Berani ke gani butoh nie hukum along along nie sampai ke hukuman mati....

July 23, 2013 at 6:20 PM
Anonymous Anonymous said...
KALAU SAMPAI HUKUM MATI WAJIB KITA TURUN KEJALAN, MAKNANYA KERAJAAN YG ADA MMG GAMPANG BABI

July 23, 2013 at 6:20 PM
Anonymous Anonymous said...
TAK PERLU PAKAI LOWYER LAGI. JAHANAM ,MMG LAHANAT

July 23, 2013 at 6:22 PM
Anonymous Anonymous said...
Umno ni mmg celaka harbi..mmg syaitan siapa yg menyokong umno..

July 23, 2013 at 6:29 PM
Anonymous Anonymous said...
kerajaan gampang ala najib razak

July 23, 2013 at 6:32 PM
Anonymous Anonymous said...
jangan bermain dengan api!!!!!!!!!!!!!!!siallll!!!!!!!!!

July 23, 2013 at 6:34 PM
Anonymous Anonymous said...
Gap lancarkan tabung... " jihad " untuk membantu 4 hero kita nie... Meka boleh tuduh apa saja... Culik atau ugut.... Org kalau nak culik dan kaya tak akan dia culik cina papa kedana.... Byk lagi anak anak toley yg kaya taya dan pasti meka pun tahu kat mana nak dpt

July 23, 2013 at 6:36 PM
Anonymous Anonymous said...
GAP,

Tolong buat kempen bantahan besar-besaran orang Melayu Islam pasal kes ni.

Kena tekan kerajaan pro Cina Ah Jib Gor dgn AG lebih cina dari cina.

Orang Melayu Islam di Tanah Melayu wajib bela anak Melayu 4 orang ni!!

July 23, 2013 at 6:38 PM
Anonymous Anonymous said...
InsyaAllah diorg ni nanti terlepas gak dr hukum mati tu..jgn risau..ni semua wayang jer..

July 23, 2013 at 6:41 PM
Blogger GAP KEMBALI said...
gang, kami sedang cuba usahakan.

jika 4 pejuang ini perlukan bantuan kewangan dan guaman, maka kami akan lancarkan dalam blog.

ini masanya melayu bangkit untuk tolong melayu.

mereka sanggup buat demikian sebagai tindakan nak tunjuk kat cinabeng jangan perlekeh islam.


July 23, 2013 at 6:42 PM
Anonymous Anonymous said...
kalaulah mereka ini pemakan babi dan hina agama rasmi, tentunya tiada masalah nak dapatkan peguam, kan, kan?

July 23, 2013 at 6:43 PM
Anonymous Anonymous said...
Salam Perjuangan,
Insya Allah aku akan turut membantu sekadar termampu. Hebahkan bantuan yang diperlukan ya?
Wassalam.

- Hantu Siber -

July 23, 2013 at 6:47 PM
Blogger maae said...
Harap dapat selidik kejadian sebenar. Paparkan dalam blog ini rentetan dan bagaimana mudah sekali pihak polis dapat menangkap empat pemuda melayu ini.

Cina ni kita sudah pasti apa yang di lakukan. Jika benar beliau "berlagak" dan menjaga pusat siber judi, bukankah ia satu kesalahan? Beliau juga perlu di tahan.

Semoga GAP berusaha.

July 23, 2013 at 6:47 PM
Anonymous Anonymous said...
pelik betol. setakat pukul sampai lebam tak kan dikenakan hukuman mati. tak masuk akal langsung. sedih tgk kerajaan melayu yg sgt lemah bila berani dgn bangsa sendiri saja tp takut dgn bangsa.
GAP tlg usahakan sesuatu. aku kasihat sangat dgn diaorng. tlg sentiasa update pkembngan diaorg kat blog ko.

July 23, 2013 at 6:49 PM
Anonymous Anonymous said...
takkanlah 6 orang culik seorang mangsa, mangsa boleh dilepaskan setelah RM 3,000 bertukar tangan layak ditakrifkan kes culik? kalau 3 juta, logiklah kes ini kes culik. betoi tak?

July 23, 2013 at 6:49 PM
Anonymous Anonymous said...
Siap sebelum 'culik' 4 pemuda tu bagi hp,wallet dll kat makwe cinabeng tu.

'CULIK' KEPALA OTAK KAU

July 23, 2013 at 6:52 PM
Anonymous Otak geliga said...
jika perlukan bantuan kewangan insyaAllah ramai yg akan membantu

diharapkan ada peguam2 Melayu/Islam yg sanggup menyahut cabaran ini utk menyelamatkan ke4 pemuda ni.

July 23, 2013 at 6:53 PM
Anonymous Anonymous said...
tahniah pada gani petai...laju je dakwa kalau melayu.

July 23, 2013 at 6:57 PM
Anonymous Anonymous said...
Ada ke peguam islam yg sanggup bg free untuk khidmat guaman tu.... Sekarang nie banyak peguam peguam islam yg dah kaya raya pun mana nak reti bantu amal mcm nie,,,,butoh dia org nak bg free service sb upah akhirat.... Peguam melayu banyak yg tak sedar diri

July 23, 2013 at 6:58 PM
Anonymous Anonymous said...
6:20,

AhLong ada lesen besar untuk tahan olang...halap maklum

July 23, 2013 at 6:58 PM
Anonymous Anonymous said...
Cuba contact LAWYERS FOR LIBERTY

July 23, 2013 at 7:01 PM
Anonymous Anonymous said...
Iktibar:

orang culik olang bakal ke tali gantung...

dapig culik nama tuhe, parti mukmin siap beri sokonge lagi.

July 23, 2013 at 7:02 PM
Anonymous Anonymous said...
Minta PM campur tangan. PM ada kuasa untuk campur tangan dan jika PM campur tangan kes itu boleh ditarik balik macam kes `rusuhan' di Batu Cave pada tahun 2008 dulu menjelang PRU ke 12. PM sekarang pun seorang yang penyayang dan lemah lembut. Mungkin beliau setuju untuk campur tangan.

July 23, 2013 at 7:05 PM
Anonymous Anonymous said...
Bodoh ke??

dah mampos ke babi tu??

Ada ke pulak colek kena hukum mati?


July 23, 2013 at 7:17 PM
Anonymous Anonymous said...
DIHARAPKAN GAP BERJAYA MEMBANTU RAKAN KITA NI..WLAUPN KAMI XDPT NK MEMBANTU SPT GAP..KAMI AKAN MENDOAKAN AGAR MEREKA DIHAKIMI SECARA ADIL...ALLAHUAKBAR

ipohmarley

July 23, 2013 at 7:18 PM
Anonymous Anonymous said...
Rakyat Melayu Islam akan memberontak habis2an jika 4 hero Melayu ini dikenakan tindakan yg tidak adil dan munasabah. Huru hara akan berlaku. Cina dap 2 ekor tu pun dah dibebaskan wp ikat jamin dan dijamin kes cina dap 2 ekor tu akan dilengah2kan spai beribu tahun utk selesai mcm kes nuar. Raja zalim raja disanggah.

July 23, 2013 at 7:20 PM
Anonymous Anonymous said...
sokong GAP100%. perlu dana GAP maklum sumbangan sorang sikit2..janji kita bersatu..

kes ini ada keraguan...ada yg tak kena..slmt bberbuka...

July 23, 2013 at 7:37 PM
Anonymous Anonymous said...
kalu camni org2 najib buat tuk ambil hati bangsa sepet ni walaupun dah kena kencing PRU dulu.....minta maaf aku akan bagi undi lg kat BN...GAP kalu ko baca tolong sampaikan kat najib

July 23, 2013 at 7:59 PM
Anonymous Anonymous said...
Hishamudin/Kahiry patut dibuang UMNO..

Anifah Aman/Mukhriz/Zahid/ patut di ketengahkan.


yg dah tahu patut berundur, undur..Upkan muka baru untuk buang yg bodoh tapi cakap banyak pantun mcm pengerusinya.


July 23, 2013 at 8:04 PM
Anonymous Anonymous said...
Betol ke pemuda2 ni mintak wang tebusan? Kalau betol memang sabit kes la..

July 23, 2013 at 8:08 PM
Anonymous Anonymous said...
INI BUKAN PEJUANG MELAYU, INI JENIS MANUSIA MENANGGUK DI AYER KERUH,SENTIASA MAIN JUDI DI CYBER CAFE,BILA DAH KALAH HUTANG KELILING PINGGANG....CARI PASAL DENGAN CYBER CAFE MINTA WANG KALAH JUDI DIKEMBALIKAN...KATA LAPAN ORANG BELASAH SATU ORANG....MANA PERGI LAGI EMPAT ORANG ?

July 23, 2013 at 8:16 PM
Anonymous Anonymous said...
INI BUKAN PEJUANG MELAYU, INI JENIS MANUSIA MENANGGUK DI AYER KERUH,SENTIASA MAIN JUDI DI CYBER CAFE,BILA DAH KALAH HUTANG KELILING PINGGANG....CARI PASAL DENGAN CYBER CAFE MINTA WANG KALAH JUDI DIKEMBALIKAN...KATA LAPAN ORANG BELASAH SATU ORANG....MANA PERGI LAGI EMPAT ORANG ?

July 23, 2013 at 8:16 PM
Anonymous Anonymous said...
Ghani haram jadah!!!

July 23, 2013 at 9:31 PM
Anonymous Anonymous said...
Pukimak punya UMNO

Najib dan mahyudin memang dasar pukimak..

Mampus kau

July 23, 2013 at 9:36 PM
Anonymous Anonymous said...
babi cibai betol dia org...
kenapa bangsa aku pi ditayang muka kat media?
sedangkan pukimak gampang cina haram yg menghina agama aku boleh diblrkan pulak gambarnya..
ada pukimak ke dalam keajaan?

July 23, 2013 at 9:37 PM
Anonymous Anonymous said...
Sejak bila Penculik dan Peragut diiktiraf pejuang Agama?

Buat malu jer!

July 23, 2013 at 9:37 PM
Anonymous Anonymous said...
u gotta be kidding me, these are known and criminals who have admitted to kidnapping and violent acts, beating another guy senselessly, four against one, pummeling away without any fear, shame or remorse...only with the most hateful imaginable intentions to hurt, degrade and harm...u gotta be kidding me...

July 23, 2013 at 10:03 PM
Anonymous Anonymous said...
hero bontot hang!!!

July 23, 2013 at 10:06 PM
Anonymous Pesara Guru said...
GAP, sediakan semacam tabung untuk kami sumbangkan ke arah mendapatkan peguam terbaik buat mereka. Tetapi terlebih dahulu dapatkan nasihat mereka yang arif sama ada tabung seumpama itu (mengutip deposit bukan utk tujuan perniagaan atau frod) dibenarkan. Terima kasih.

July 23, 2013 at 10:15 PM
Anonymous Anonymous said...
Hari-hari BUMIPUTERA Melayu/Islam mati dalam kemalangan industri atau jalanraya terutamanya dengan lori GANAS atau sebab diletak tepi jalan (apasal - tak adakah AMARAN cukupkah; lori rosak tepi jln makin kerap menyebabkan kemalangan - contohnya dua pekerja Islam Bangladesh, mati semalam dengan ngeri dengan seorang putus dua kaki mereka akibat lori mereka berlanggar TRELER letak tepi jalan)atau kerana jenayah (contohnya pengurus Felda muda mati ditikam serta kena pecah kepala oleh sebuah 4WD dan dua lagi peneroka Felda yang dibunuh ngeri, dan banyak lagi keslah) - apa jadi KES mereka; bila keluarga malang mereka, termasuk yang miskin di Bangladesh itu, akan dapat KEADILAN, apalagi dengan SEGERA?! Yang herannya kenapá asyik bangsa Melayu/Islam terbunuh hari-hari?

Mana NGO-NGO MELAYU/ISLAM yang berlambak – termasuk anak-anak muda Mahasiswa/peguam Melayu/Islam? Kena buat NGO Melayu/Islam, khas dan LANTANG, untuk mangsa-mangsa Melayu/Islam, akibat jenayah/kemalangan, yang MISKIN; termasuk untuk pekerja asing Islam, untuk dapat KEADILAN dan PAMPASAN dengan SEGERA, dan khidmat peguam PERCUMA! Juga untuk memberi PEMBELAAN yang amat adil untuk keempat anak muda Melayu ini - si Cina yang kena pukul itu juga mesti DISIASAT latarbelakangnya dengan TELITI dan dedahkan pada awam!

Tengoklak kes Allahyarham Sosilawati dan rakan-rakannya - anak-anak muda Melayu/Islam yang begitu berjaya, tapi dibunuh macam binatang oleh SAMSENG India! Lepas itu keluarga mangsa-mangsa malang ini, terpaksa menunggu perbicaraan yang mengambil masa yang begitu lama!

Jadi di mana KEADILAN untuk BUMIPUTERA Melayu/Islam, di bumi pusaka nenek moyang kami ini, terutamanya untuk yang miskin?!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

July 23, 2013 at 10:20 PM
Anonymous Anonymous said...
Tuan-tuan harus faham bahawa dakwaan menculik tersebut bukan bertujuan peras ugut demi mendapat wang tebusan. Kenyataan mangsa nampaknya tidak diterima oleh Pendakwaraya yang kini memfailkan dakwaan penculikan dan kekerasan adalah atas provokasi (menghina agama Islam) yang telah dibuat. Bertitik tolak daripada situ, pada dasarnya, pihak berkuasa mahu menyampaikan kepada masyarakat mesej betapa bahaya sekiranya mana-mana pihak menghina agama.

July 23, 2013 at 10:26 PM
Anonymous Anonymous said...
a bunch of f##king hypocrites

July 23, 2013 at 10:27 PM
Anonymous Anonymous said...
Mak ang la anon 9:36. Dok diam2 la..puihhh

July 23, 2013 at 10:29 PM
Anonymous Anonymous said...
Mak ang la anon 9:36. Dok diam2 la..puihhh

July 23, 2013 at 10:31 PM
Anonymous Anonymous said...
Mana statement rasmi lidah Pas yg minta 4 pejuang Islam ni dimaafkan sebab mereka masih muda, bergurau jer dan x berniat nak mbuat sbrg salah laku..? Nampaknya Pas adalah pejuang tegar cina dap. Syabas di atas hala tuju baru pejuang Pas. Pas boleh bgabung dgn dap tubuhkan satu parti baru, bravo.


July 23, 2013 at 10:42 PM

No comments:

Post a Comment