Tuesday 22 October 2013

THE PROMISED LAND : ANGKA DAN PERMATA YANG DINANTI

BILA DISULUH  DIA TAK BERCAHAYA
 DALAM  KEGELAPAN  CAHAYA NYA MENERANGI
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Alhamdullilah, Allah SWT masih lagi memberkati perjalanan blog ini. Walaupun terdapat sedikit 'dugaan' namun semuanya ironi adalah diatas ketentuanNya jua.. Kita yang dilahirkan sebagai hamba hanya 'menurut' apa yang digerakkan untuk kita lakukan dan pilihan antara baik dan buruk  terletak ditangan kita untuk menentukanya. 

Berbalik kepada tajuk yang dibincangkan iaitu ' angka' atau 'nombor'. Untuk dijadikan bahan rujukan :-

Kenapa rujukan berlandaskan bumi ini dan Bangsa Melayu, telah saya perjelaskan dipost yang terdahulu.

       0  1  2  3  4  5  6  7  8  9
       a  b  c  d  e  f  g  h  i  j
       k  l  m  n  o  p  q  r  s  t
       u  v  w  x  y  z

Sebahagian dari Surah Al Maidah : Ayat 3 (Wahyu Terakhir)
Pada hari ini, Aku telah sempurnakan bagi kamu agama kamu dan Aku telah cukupkan nikmatKu kepada kamu dan Aku telah redakan Islam itu menjadi agama untuk kamu.
          t a n a h m e l a y u  - bangsa terakhir

          9 0 3 0 7 2 4 1 0 4 0    =30        = 3

          An Naas (Manusia)        surah terakhir          

          1 1 4    + 6 ayat       = 120       = 3  
          

          k h a t u r a h         - isteri ke tiga
          0 7 0 9 0 7 0 7         = 30        = 3
          
          
        
          s e m b i l a n           -negeri orang asal 

          8 4 2 1 8 1 0 3                = 29     = 11 = 2

          i s a a n a k m a r i a m -nama orang asal
          8 8 0 0 3 0 0 2 0 7 8 0 2      = 38     = 11 = 2

          m e l a y u               - bangsa orang asal

          2 4 1 0 4 0                    = 11     = 11 = 2

(Ingatlah), ketika Malaikat berkata: "Hai Maryam, sesungguhnya Allah menggembirakan kamu (dengan kelahiran seorang putera yang diciptakan) dengan kalimat (yang datang) daripada-Nya, namanya Al Masih Isa putera Maryam, seorang terkemuka di dunia dan di akhirat dan termasuk orang-orang yang didekatkan (kepada Allah) (Al-Quran surah Ali Imran ayat 45)

         a l i i m r a n
         0 1 8 8 2 7 0 3   = 29 + 45 +   = 11     =11  = 2

Kebesaran Kejadian Allah :  7 ( petala langit, bumi, hari dll)
Berkata-kata Isa ketika masih dalam buaian.

Berkata Isa: "Sesungguhnya aku ini hamba Allah, Dia memberiku kitab suci (Injil) dan Dia menjadikan aku seorang nabi,dan Dia menjadikan aku seorang yang diberkati di mana saja aku berada, dan Dia memerintahkan kepadaku (mendirikan) solat dan (menunaikan) zakat selama aku hidup; dan berbakti kepada ibuku, dan Dia tidak menjadikan aku seorang yang sombong lagi celaka. Dan kesejahteraan semoga dilimpahkan kepadaku, pada hari aku dilahirkan, pada hari aku meninggal dan pada hari aku dibangkitkan hidup kembali". Itulah Isa putera Maryam, yang mengatakan perkataan yang benar, yang mereka berbantah-bantahan tentang kebenarannya. Tidak layak bagi Allah mempunyai anak, Maha Suci Dia. Apabila Dia telah menetapkan sesuatu, maka Dia hanya berkata kepadanya: "Jadilah", maka jadilah ia. (Surah Maryam ayat 30-35)

         m a r i a m   30 31 32 33 34 35

         2 o 7 8 0 2   3  4  5  6  7  8  = 52     = 52  = 7

Angka 8 :- 2 bentuk yang diserupakan / dua gelung sama
Dan Kami berikan kepada Isa putera Maryam beberapa mukjizat serta Kami perkuat dia dengan Ruhul Qudus (Jibril) Al Baqarah 253. 

dan kerana ucapan mereka: "Sesungguhnya kami telah membunuh Al Masih, Isa putera Maryam, Rasul Allah", padahal mereka tidak membunuhnya dan tidak (pula) menyalibnya, tetapi (yang mereka bunuh ialah) orang yang diserupakan dengan Isa bagi mereka. Sesungguhnya orang-orang yang berselisih paham tentang (pembunuhan) Isa, benar-benar dalam keragu-raguan tentang yang dibunuh itu. Mereka tidak mempunyai keyakinan tentang siapa yang dibunuh itu, kecuali mengikuti persangkaan belaka, mereka tidak (pula) yakin bahawa yang mereka bunuh itu adalah Isa. (An Nisaa' : 157)

         a n n i s a 

         0 3 3 8 8 0 1 5 7  = 35     = 8   =   8


Untuk penjelasan sila rujuk post terdahulu diantaranya :-
i. Siapa Khaturah Siapa Fatimah
ii. Persamaan Jurusalem dan Rembau
iii. YTM Undang yang saya Kaji
dan beberapa post lagi.

        Diharap pelawat dapat'merungkai'kannya.

            ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment