Thursday 31 October 2013

THE PROMISED LAND : MELAYU TAK PERNAH SERIK

SAMPAI KIAMAT MELAYU UMNO TERPAKSA
 MEMBELI JIWA CINA DEMI  MENGEKALKAN KUASA
                   
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

                    "Melayu UMNO berfikiran tak da kaum Cina UMNO lama dah mati"

Entah apa yang Melayu UMNO  masih mendambakan 'undi kaum Cina", walaupun tidak serik dengan pengalaman PRU13  dimana 'kaum Cina" sekonyong-konyong menolak Barisan Nasional terutama calon UMNO,  yang menghairankan ' sejarah hitam' yang belumpun setahun berlalu namun pada PRK Sg Limau, Muhnyiddin Yassin dengan 'bangga' mengumumkan peruntukan untuk Sekolah Cina dimana hanya terdapat lebih kurang 1,842 saja pengundi bangsa Cina disitu.
Atas alasan apa UMNO masih teringinkan undi Cina hanya mereka yang mengetahui.

Kepada Melayu diSg Limau tuan tuan nilailah sendiri 'parti UMNO ini, samaada mereka ini sememangnya bermaruah atau tidak hanya tuan-tuan yang dapat menilai. Dengan imbuhan puluhan juta ringgit  untuk kepentingan kaum Cina pada PRU 13, kini, sekali lagi Melayu UMNO menggadai maruah dan "meliwat' kepercayaan orang Melayu semata-mata untuk mendapati undi dari kaum Cina.  Melayu yang majoriti tak nampakke atau  Melayu akan beri undi free kepada UMNO? Apa yang Melayu di Sg Limau dapat?

Adakah UMNO akan mendirikan sekolah-sekolah pondok tercanggih bertaraf 'lima bintang' untuk ulama Melayu yang menghambakan diri untuk agama? Adakah UMNO akan mendirikan Sekolah Tahfis bertaraf '5 bintang' untuk anak-anak Melayu mentelaah 'agama'? Atau adakah UMNO akan dirikan madrasah-madrasah atau dewan untuk kegunaan orang kampung yang dilihat terkebelang' sedikit dari kaum lain? Cukupkah prasarana untuk rakyat tempatan?

Sepatutnya sekiranya kaum Cina diberikan peruntukan RM2 juta untuk 'kemajuan' anak bangsa mereka  untuk kemudahan ' persekolahan' maka UMNO sepatutnya memperuntukan RM10 juta untuk komuniti Sg Limau untuk kemajuan kampung tersebut. Pemberian seharusnya setara dengan apa yang diberikan kepada kaum lain.Jangan hanya kaum lain saja yang dapat kaum sendiri diketepikan.

Jangan hanya berjanji 'mulut' kepada pengundi Melayu, bila sudah dapat madunya, sepahnya dibuang kelongkang, sepertimana yang dilakukan kepada orang Melayu kini.

Melayu Sg Limau kena berani bangun memperjuangkan hak kawasan mereka, sekiranya Kerajaan pimpinan  UMNO tidak menurunkan 'budget'  segera 'jangan bagi undi'. Nampaknya pemimpin Melayu UMNO masin tak sedar diri maka 'wajib' diberikan tunjuk ajar".

                                                  ikhlas dari :- Cahaya Al Majid
                                              terima kasih blog : panehmiang
Peruntukan itu, katanya, termasuk RM1 juta bagi SJKC Aik Min, RM750,000 bagi SJKC Yuk Meng dan RM50,000 bagi SJKC Pei Hwa, selain RM200,000 sebagai dana permulaan bagi tabung pendidikan SJKC itu.

Sekali lagi BN bazirkan RM2 juta hanya untuk 1,842 pengundi cina daripada keseluruhan 27,222 pengundi Sungai Limau. RM2 juta untuk nisbah hanya 6.8 peratus pengundi. Tahniah BN atas pembaziran ini. Menteri Kewangan merangkap PM yang suruh bagi bantuan kat sekolah cina tu ke? Sahlah bodoh BN betingkek-tingkek!!

4 comments:

  1. Ini masalahnya apabila pemimpin selalu menxari alasan untuk menutup kelemahan..seribu macam alasan untuk 'membenarkan' kepincangan.

    ReplyDelete
  2. lalalalalalalalala buergermbirarara pusing badan goyang kapala hahaha lalala~
    aku sudah pening dengan semua ini , donia donia awat ang bepusing, aku pening la...

    ReplyDelete
  3. harta dunia buat pemimpin melayu semakin buta dan pekak... dan aku pastinya semakin jauh dan jauh dari mempercayai mereka... namun UMNO tetap partiku kerana UMNO itu tak bersalah, yang banyak menanggung beban amanah ialah pemimpin. Sumpah janji melayu yang dilafaz oleh mereka akan kutuntut di akhirat kelak.

    ReplyDelete
  4. Orang Johor..UMNO tak bersalah, saper yang lantik dio orang jadi pemimpin UMNO. Saper yang datang ke PWTC bulan lepas? Orang PAS? DAP? MCA? atau HIndraf? Orang UMNO la yang lantik depa. Sampai Sharizat yang penuh dengan masalah, masih menang. Cara orang UMNO mengundi pemimpin, sama macam budak melayu mengundi AF 13. Tak bagus dipinggir,
    Sebab orang UMNO buta akal, buta perut akal dan buta hati, melantik pemimpin macam ni la, MELAYU merempat di bumi sendiri.

    ReplyDelete