Friday 24 January 2014

THE PROMISED LAND :- CINA MASIH NAK MENYALAHKAN MELAYU DAN ISLAM????

DISARANKAN KEPADA MELAYU PKR DAN MELAYU PAS
AGAR TIDAK TERJERAT DENGAN MAINAN  KAUM CINA!!
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Belum terdapat dalam sejarah moden Malaysia bahawa orang Melayu yang beragama Islam menghina dan memperlekehkan agama kaum Cina? Apa yang berlaku  pada 13 Mei 1969 adalah pertembungan politik dimana kaum Cina yang terasa diri mereka berkuasa telah mencaci dan menghina orang Melayu kerana memenangi beberapa kerusi Parlimen dalam PRU ketika itu. Disebabkan kekurangan ajarnya kaum ini, maka, tercetus 13 Mei  yang mengorbankan berpuluh nyawa dikedua belah pihak termasuk India yang berada diatas pagar.

Kini scenario itu nampaknya bakal  berulang lagi. Kebiadapan kaum Cina yang sengaja menghina orang Melayu ditambah dengan penghinaan terhadap agama Islam, dilihat bakal berulang lagi trajedi ini, dimana diramalkan pertembungan ini mungkin ditahap  skala yang lebih besar. Kesabaran yang ditanggung orang Melayu serta umat Islam yang mendidih darah merahnya hanya menunggu waktu dan kalanya saja untuk meletus. Kebiadapan para-para pemimpin kaum Cina serta orang Cina sendiri memungkinkan mempercepatkan proses 'pertembungan' ini.

Kenapa kaum Cina terutama yang berada didalam politik pembangkang terutama ahli DAP dan PKR secara terangan dan secara sedar menghina agama Islam dan bangsa Melayu? Adakah kerana Melayu menolak fahaman politik mereka maka 'agama Islam' dan 'bangsa Melayu' dijadikan 'balasahan mereka? atau adakah kerana Melayu menolak parti mereka yang bergabung dengan serpihan pemimpin UMNO yang gagal menawan 'Putrajaya"  membuatkan mereka berdendam  dengan bangsa Melayu?

Menyadari akan kemungkinan ini bakal meletus, kini, secara 'tersusun' sekali lagi kaum Cina menggunakan flatform politik yang bersandarkan kepada PAS dan PKR menuntut agar pertemuan dibuat untuk mencari 'ruang' pemulihan bagi meredakan keadaan  dan sekali gus ingin meletakkan kesalahan kepada orang Melayu dan bukan terhadap kebiadapan bangsa mereka..

Perlu diingat, bahawa Melayu atas pagar mahupun Melayu UMNO tidak pernah 'menghina' agama mereka? Tetapi kenapa  kaum Cina menghina agama Islam? Pernahkah agama Islam 'menghalang' kaum mereka dari beribadat? Pernah ke hukum Islam 'memotong' tangan bangsa mereka? Pernah ke hukum Islam 'merejam' mereka dengan batu? Walaupun setiap hari bangsa mereka bergelumang dengan 'maksiat"?

Belum sekali umat Islam 'mencaci agama mereka' sepertimana kaum mereka perlakukan kepada bangsa Melayu yang beragama Islam. Diatas kebiadapan bangsa mereka sendiri yang telah melukakan hati orang Melayulah menyebabkan bangsa melayu hilang sabar dan hilang pertimbangan. Tiada penyelesaian perlu dilakukan dengan UMNO. Sekiranya mereka inginkan kedamaian dan hidup secara aman, diharap kaum Cina menghentikan 'penghinaan' terhadap agama Islam dan bangsa Melayu. Selagi terdapat 'percubaan' menghina Melayu dan Agama Islam olih bangsa Cina, selagi itulah 'rasa tidak selamat' akan terasa pada diri bangsa mereka.

Buatlah pilihan samaada mahu hidup dan terus berniaga seperti sediakala atau berdepan dengan Melayu ultra yang belum lagi menunjukkan taringnya. Kalau menginginkan kehidupan seperti dibumi Pattani Thailand, teruskanlah 'penghinaan' ini.

                                                      Ini sekadar peringatan
                                           ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

PR bersedia duduk semeja
  • Pucuk pimpinan PR Johor bersedia berbincang dengan kerajaan berkaitan isu sensitif melibatkan kaum dan agama.



  • JOHOR BAHRU - Pakatan Rakyat (PR) Johor bersedia untuk duduk semeja bersama pimpinan kerajaan bagi membincangkan sebarang permasalahan melibatkan masyarakat berbilang kaum di negara ini.

    Kesediaan itu disuarakan PAS, DAP dan PKR susulan isu arahan membuka tudung ke atas seorang guru mualaf dari Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Nan Ya, Kota Tinggi oleh pihak pengurusan sekolah.

    Timbalan Setiausaha Agung PKR, Steven Chong berkata, pimpinan PR negeri ini melihat terdapat sesuatu yang tidak kena dengan dasar dan pengisian institusi pendidikan di negara ini.

    “Kami melihat kegagalan dasar pendidikan melalui transformasi pendidikan diumumkan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang perlu dikaji semula demi kebaikan semua pihak.

    “Persoalan yang timbul ialah bagaimana kita ingin mewujudkan sebuah masyarakat yang harmoni tanpa wujud sikap prejudis antara satu sama lain kepada anak bangsa kita jika tenaga pengajar itu sendiri gagal memahami aspirasi negara,” katanya pada sidang akhbar, di sini semalam.

    Hadir sama, Pesuruhjaya Pas Johor, Aminolhuda Hassan dan Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong.

    Steven berkata, cadangan untuk duduk semeja bagi membincangkan permasalahan berhubung isu perkauman atau keagamaan itu bertujuan mendapatkan rumusan terbaik sebelum ia menjadi barah sehingga menghancurkan negara.

    “Kami juga bersedia untuk menyediakan satu platform kepada semua pihak bagi menyuarakan pandangan dan bertukar-tukar pendapat serta menerangkan hak-hak termaktub di bawah Perlembagaan Persekutuan dalam mengamalkan ajaran agama masing-masing.

    “Kita (PR) amat mengharapkan polemik agama dan perkauman dapat diselesaikan dalam suasana musyawarah demi keharmonian hidup di negara ini,” katanya.

    Sementara itu, Aminolhuda menyifatkan berlakunya isu perkauman sejak kebelakangan ini sebagai kegagalan sistem pendidikan negara pada masa kini meskipun mata pelajar Sivik  diajar di sekolah.

    Bagi Chin Tong pula, DAP Johor menyifatkan isu arahan membuka tudung atau apa sahaja tindakan melibatkan sensitiviti perkauman dan agama sebagai salah sekali gus perlu  ditangani segera dengan memperbanyakkan usaha memupuk perpaduan masyarakat di Malaysia.

    No comments:

    Post a Comment