Monday 27 January 2014

THE PROMISED LAND :- ISLAM SUDAH MULA MEMBELI APA YANG KRISTIAN JUALKAN


PEMBELIAN SECARA PUKAL BAKAL TERJADI
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.
Melayu dan Islam tidak pernah menjual tetapi puak Kristian terutama yang 'convert' terasa amat teruja dengan anutannya barunya. Tanpa menghiraukan sifat tolak ansur bangsa Melayu yang teramat sabar sifatnya dirasakan olih puak ini mudah untuk di'perbudakkan' atau di'perlembukan' sepertimana 'millionair penganut anutan'ini, berjaya membeli serta 'memperkudakan' pemimpin-pemimpin Melayu samada dari UMNO,PAS mahupun PKR demi mencapai cita-cita mereka untuk 'menghina' anutan Islam serta 'kalimah Allah'.

Tanpa menghiraukan 'sensitiviti' orang Melayu yang beragama Islam dibumi Melayu ini, bukan orang Melayu yang 'mencetuskan'  tetapi bukan Islam dilihat beriya-iya untuk 'menuba'. Orang Melayu mencuba untuk menghindarkan tetapi bukan Islam 'mencucuk' tanpa henti. Wajarkan dibiarkan? Tetapi disebabkan 'perasaan' benci terhadap bangsa Melayu dan agama Islam yang tersarang dihati mereka perasaan meluap-luap itu diterjemahkan secara realiti .Apa yang dapat dinilai ,kini puak ini dengan sengaja 'menjual buah' dipasaran terbuka tanpa berselindung.

Disebabkan pemerintah Pulau Pinang yang diterajui olih DAP yang rata-rata dipemimpinnya adalah penganut Kristian, maka, keberanian mereka untuk 'menjolok jiwa' orang Melayu dan Islam dilakukan' secara ' terangan. Dengan kelemahan pemimpin Islam yang DAP 'yakini' sudah semakin 'bacul' atau 'pondan' serta diibaratkan seperti seekor 'lembu jinak' menunggu untuk disembelih, maka, kini puak ini menjadi semakin 'kurang ajar'.

Peristiwa yang berlaku semalam seperti paparan dibawah ini menjadi 'tanda' atau 'titek tolak' bermulanya satu prasa yang 'diimpikan' olih 'enterimis kristian' ini.

                           
                                                                                                                 

Berikutan dari provokasi yang dilakukan olih 'exterimist kristian' itu maka satu pukulan balas telah dilakukan terhadap salah sebuah Gereja . Molotof Cocktail telah dilemparkan terhadap Gereja tersebut dan ini tandanya 'permulaan penjualan olih Kristian' sudah 'dibeli olih orang Melayu dan Islam.

Apa yang dilakukan ini dipercayai berhubung kait dengan 'tindakan' exterimist Kristian' yang dengan sengaja 'menghina kalimah suci umat Islam itu Allah SWT.

Apa yang diperkatakan olih Ketua Polis Pulau Pinang, dua orang suspek sedang diburu berhubung insiden ini, tetapi disaran juga kepada Polis Pulau Pinang agar mereka yang dengan sengaja menghina kalimah Allah ini juga wajib dipertanggungjawapkan dan dibawa ke muka pengadilan kerana dengan sengaja 'menghina' kalimah suci orang Islam.

Apa yang dicuba diperbaiki olih bekas Menteri Besar Kelaantan Nik Aziz Mas berhubung penggunaan kalimah Allah kepada bukan Islam adalah terlambat. Kalau daahulu mereka 'merestuinya' tetapi kini sebaliknya. Hukum yang mana satu Nik Aziz tidak fahami?

Kalau umat Islam dinegara ini semuanya berpegang kepada ayat dibawah ini, maka, sudah pasti keburukan lebih besar pasti meledak namun umat Islam masih lagi 'berlembut' dan mengharapkan kuasa politik untuk menanganinya tetapi apa yang dilihat usaha keatas menghalang bukan Islam untuk tidak mengulanginya dilihat 'amat tidak tegas' dan kemungkinan kelekaan ini bakal meletuskan 'pertembungan' yang lebih besar' terhadap Kristian.

                                           "Hukum yang mana satu bakal didahulukan"

Dan perangilah kerana (menegakkan dan mempertahankan) agama Allah akan orang-orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu menceroboh (dengan memulakan peperangan); kerana sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang menceroboh.
(Al-Baqarah 2:190) |

Dan bunuhlah mereka (musuh yang memerangi kamu) di mana sahaja kamu dapati mereka, dan usirlah mereka dari tempat yang mereka telah mengusir kamu; dan (ingatlah bahawa angkara) fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan dan janganlah kamu memerangi mereka di sekitar masjid Al-Haraam sehingga mereka memerangi kamu di situ. Oleh itu kalau mereka memerangi kamu (di situ), maka bunuhlah mereka. Demikianlah balasan bagi orang-orang yang kafir.
(Al-Baqarah 2:191) |

Kemudian jika mereka berhenti memerangi kamu (maka berhentilah kamu); kerana sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.
(Al-Baqarah 2:192) |

Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah, dan (sehingga) menjadilah agama itu semata-mata kerana Allah. Kemudian jika mereka berhenti maka tidaklah ada permusuhan lagi melainkan terhadap orang-orang yang zalim.
(Al-Baqarah 2:193) |

                                       ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment