Thursday 25 September 2014

THE PROMISED LAND : FRIDAY 13 : IGAUAN BAR COUNCIL DAN TERCUNGAP DENGAN GANG 13

KELANTANGAN DAN KEBERANIAN
MELAYU 13 INI MENGUSARKAN
AMBIGA DAN BAR COUNCIL

KINI MENJADI DURI DALAM DAGING 

                                     'TETIBA BUDAK 13 MENJADI SANGAT POPULAR
                                                         

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Hari Jumaat yang lalu iaitu pada tanggal 13 hb telah berlangsungnya EGM tergempar Bar Council Malaysia yang mana 'harapan dan mandat' yang disepakati olih 'pencatur-pencatur' bayangan' ini yang menginginkan agar 'mendapat sokongan sebulat suara' dari pengamal-pengamal undang-undang' ataupun 'ahli-ahli' nya telah mendapat 'tanparan dimuka' apabila terdapat 'Gang 13' yang dibarisi olih anak-anak muda lelaki dan perempuan Melayu, dengan  berani telah  bersuara dan menentang apa yang 'dirancang' olih Barisan  Kepimpinan Tertinggi Bar Council , yang diketuai olih Ambiga dan sekutunya.

Sememangnya Bar Council Malaysia mengharapkan agar mereka mendapat sokongan penuh dari ahli-ahli mereka namun 'harapan' itu tidak dapat dicapai malahan ditentang olih anak-anak Melayu yang berani dan yang beretika ini  , mereka  mempercayai bahawa Akta Hasutan 1948 yang ingin dihapuskan olih kepimpinan Najib iaitu UMNO dan  Bar Council , walaupun kelompok tertinggi UMNO mahupun barisan Nasional masih  lagi ingin berdolak-dalih ,,perlu dipertahankan..

Kumpulan  13 yang 'tertegak'' dengan secara tidak dirancang ini mula mendapat perhatian dari keseluruhan ahli pengamal undang-undang yang menghadiri EGM tersebut  samadaada Melayu mahupun dari bangsa lain. Dan yang paling menghairankan tiada seorangpun Peguam UMNO yang sememangnya menjadi ahli-ahli Bar Council telah  bangun mahupun berkata sesuatu terhadap 'motion' yang diutarakan olih Bar Council, malahan ada diantara mereka juga tidak menghadirkan diri pada hari tersebut, Kenapa?

Samaada, sememangnya mereka-mereka  ini dihalang dari  menghadiri EGM ini atau ''tidak mahu periok nasi terjejas' atau  sememangnya 'Bos' mereka menghendakkan agar 'motion' ini diluluskan untuk dihapuskan, hanya mereka saja yang mengetahui. Tetapi apa yang malang buat Bar Council mahupun Pemimpin Tertinggi UMNO  yang bercadang untuk  'menghapuskan akta' ini,  'kumpulan budak 13' inilah yang menjadi 'duri dalam daging' buat  penderhaka ini. 'Menentang' penghapusan Akta Hasutan 1948 ini.dijadikan 'ajenda utama' bagi  anak-anak muda ini 'menongkah arus kepimpinan samaada terhadap Bar Council atapun perancangan Kerajaan pimpinan Najib, iaitu UMNO..


Kalau Kerajaan pimpinan Najib telah 'melupuskan ISA' dan menggantikan dengan SOSMA yang dilihat amat 'lemah' dan 'tidak praktikal' untuk dikuatkuasakan inikan ;pula untuk 'menghapuskan Akta Hasutan 1948 ', nescaya 'malapetaka' besar,' bakal mengundang setiap diri bangsa Melayu dan agama Islam. dinegara ini.

Apa yang menyedihkan  anak kepada 'Pencetus Media' bagi urusan publisiti Najib iaitu Johan Jaafar atau "BOS Besar "Media Prima  merupakan 'watak utama " bagi penyediaan 'draf'  'penghapusan Akta ini.

Mainan apakah ini? Adakah Najib sememangnya 'bulat hati' ingin  'memansuhkan' Akta ini dengan mengharapkan "Johan Jaafar & The Gang '  sebagai ' titian ' untuk memporakperanda' apa  yang di miliki Melayu dan Islam sebelum ini ?

Kepada anak-anak muda jurusan undang-undang Gang 13 ini , syabas diucapkan, kerana anda telah 'mengegarkan' Bar Council dan Ambiga' dan sekutu mereka'.

Jangan biarkankan mereka 'menganjing' Melayu dan Islam'.Dengan '"Tertunggak" nya Akta Hasutan 1948' sediaada,maka semua  'pertuturan DAN perbuatan ' bertujuan menghina ' diri anda ,bangsa anda dan agama  anda dapat dibendung.

                                                            


                                                        ikhlas dari :- Cahaya Al Majid





No comments:

Post a Comment