Wednesday 21 January 2015

THE PROMISED LAND ; OUTSYEDTHEBOX MENGHINA 'RUMAH ALLAH'

OUTSYEDTHEBOX  MEMFITNAH  RUMAH ALLAH
LAPORAN  POLIS WAJIB DIBUAT  KEATASNYA
PENGHINAAN YANG MENCALAR AGAMA
ISLAM

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Kerahmatan juga yang dipohon serta  dipanjatkan doa  kehadrat Illahi agar semua pelayar yang melayari blog ini diberikan keampunan dan kesejahteraan olih Yang Maha Esa. Amin.

Lama juga saya perhatikan penulis blog  ini, lagak macam hebat semua tahu dan serba pandai. Walaupun didalam beberapa isu terdapat persamaan pandannganya dengan saya, namun untuk mejadikan penuisanya sebagai rujukan mahupun tauladan, nampaknya, kena berhati-hati sikit.Sebab penulis ini memandang rendah terhadap bangsa Melayu.

Kalau dilihat dari wajahnya yang dipotretkan beliau  sendiri didalam blognya sebelum ini, kemungkinan besar specis ini dari keturunan India yang beragama Islam amatlah 'tepat' walaupun semua tahu bahawa keturunan yang berpangkal namanya bermula dari 'Syed' selalunya berakar umbi dari Bangsa Arab tetapi yang sorang ni (outsyedthebox) nak kata keturunan Melayu jauh sekali, nak katakan  berketurunan Arab tidak juga. Tetapi yang paling hampir adalah  'Mamak' ..

Yang saya tidak suka adalah apa yang dituliskan dipaparan blog beliau. Baca dibawah ini, saya, copy paste. Suka suka je " Outsyedthebox" menghina Islam. Secara sinis beliau menuduh mesjid bakal melahirkan pejuang Jihad. Apa kah motif kata-kata yang dilemparkan ?

                                          Kata-kata Outsyedthebox 

                  " Mesjid bakal melahirkan pejuang Jihadi" ?

                                         Firman Allah didalam Al-Quran


" Yang akan memakmurkan masjid-masjid hanyalah orang-orang yang beriman kepada Allah dan dihari kemudian, mendirikan solat, membayar zakat dan tidak takut (kepada siapapun) selain kepada Allah, maka merekalah orang-orang yang diharapkan termasuk golongan orang-orang yang mendapat petunjuk.(Al-Qur''an Surat At Taubah ayat 18).

                   Ayat yang mana satu yang cuba kau nafiikan wahai outsyedthebox

Outsyedthebox
Wednesday, January 21, 2015

Reworking The Budget

I also said spend money wisely. Stretch every Ringgit because that will create the maximum multiplier effect in the economy. For example between a bus station and a masjid, build the bus station first and cancel the masjid. The bus station creates more spinoffs and multiplier effects in the economy than the masjid.  The bus station will promote inter city movement of people and goods. The masjid may produce a jihadi warrior.

                                                      Cahaya Al Majid

3 comments:

  1. sayang .... kalau melayu boleh berpangkal nama syed, kenapa india muslim (mamak) tak boleh? macam tahu sangat asal usul orang, asal usul hang pun belum tentu hang tahu, bongok

    ReplyDelete
  2. Hari ni dah ramai org alim agama,
    ada yg boleh paham agama dgn baca Quran aje, Hadis tolak tepi, sesetghnya baca terjemahan aje pun dah boleh jadi alim agama.
    ada yg boleh paham agama dgn baca Quran dan Hadis sahih sahaja, tafsiran ulama' tolak tepi, pun sama sesetghnya cuma baca terjemahannya aje dah boleh jadi alim agama.
    Agama diaorg la. Islam ke tak, tunggu ajela keputusannya di Akhirat. Teguran dan nasihat, puak puak ni mantul je, ego masing masing semuanya besar, kita kita ni semuanya jahil.

    ReplyDelete
  3. Anon 21 January 2015 at 18:54: Byk org x guna otak utk pikir, ada mata tp buta, ada telinga tp pekak..terang2 salah pun nmpk betul. Ingat tu labu...nnti kat sana semua nikmat tadi tu kna tanya.jgn ikut sebarangan x guna otak..dlm quran byk peringatan tp ramai x peduli. Mari kita tengok sapa yg kena ⚡☁☔ dah prasan jahil masih sombong x nak pikir guna otak..ikut membabi buta akibatnya masuk neraka...atuk cuma nak pesan. Ikut Quran selamat.

    ReplyDelete