Tuesday 26 January 2016

THE PROMISED LAND : BEBAS ATAU BERKECUALI

Bismillahhirrahmannirrahim.

Yang jujur yang baik dan yang mengutamakan kehendak rakyat dinyah dan difitnah.
Yang bodoh yang bangang bertaraf penyamun didengari dan diutamakan. Itulah Pertubuhan Melayu UMNO.

Makanya nasib dan masa depan dan kedudukan Mukriz Mahathir sebagai Menteri Besar  bakal dilucutkan. Semuanya gara gara ketidak puasan hati kelompok yang iri hati samaada terhadap Menteri Besar mahupun Dr Mahathir.

Apa yang terjadi kini didalam pertubuhan UMNO itu sudah tiada lagi ruang bagi manusia yang ikhlas dalam perjuangan untuk bangsa atau pun agama.

Apa yang tinggal hanyalah pekong yang bertukar menjadi  virus kanser yang sedang memakan pertubuhan itu secara senyap dan kanser itu sudah merebak dari akar umbi hinggalah keperingkat tertinggi. Tiada apa lagi yang dapat menahannya dari mereput untuk tumbang menyembah bumi.

Kepada pemimpin pemimpin Melayu yang mengaku Islam dan merasakan diri mereka masih lagi mempunyai maruah dan beramanah serta tanggungjawap terhadap bangsa dan agama maka memerangi kebatilan serta menegakkan kebenaran mestilah menjadi perjuangan. Menentang atau menghapuskan perosak perosak bangsa dan penunggang agama wajiblah dilakukan walaupun jawatan atau kedudukan dijadikan taruhan.

Yakinlah..Allah swt tetap bersama orang orang yang memerangi kemungkaran demi menegakan kebenaran. Mungkin ganjaran Allah swt tidak semudah "cash is king" tetapi keberkatan serta doa doa insan yang ikhlas terhadap kejujuran pasti berlipat ganda nikmatnya.

Telah sampai masanya bagi pemimpin pemimpin Melayu UMNO yang benar benar Islam dan yang berjuang atas nama AlifBaTa dan yang menjunjung kalimah "Lailahaailallah" meninggalkan kepimpinan yang "korup" dan tiada harga diri ini.

Walaupun tindakan ini bakal mengundang presepsi negatif dari kepimpinan tertinggi UMNO walaupun terpaksa membubarkan majoriti kuasa pemerintah, namun tindakan ini boleh merubah langskap politik dari sikap ikut telunjuk bakal bertukar kepada takut kepada Tuhan.

Kalau keberanian mengangkat kebenaran ini diangkat oleh Pemimpin inshaallah , istilah "pemakan dedak" atau "burung camar" tidak akan membaluti diri mereka .

Apa yang perlu pemimpin seperti Muhyiddin , Shafei Afdal dan juga Mukriz serta Kumpulan Ketua Cawangan serta beberapa orang lagi..perlu menyatakan hilang kepercayaan terhadap kepimpinan tertinggi UMNO dan istiharkan keluar parti dan sertai pihak bebas dan berkecuali.

Kalau sifat kebenaran ini dapat dijunjung dan dijuangkan..inshsallah..maruah agama Islam,  bangsa Melayu serta masa depan negara akan lebih terjamin.

Kalau mereka tidak sanggup berubah sekarang  pasti PRU 14 mereka bakal diubah.

                Cahaya Al Majid



No comments:

Post a Comment