Monday 17 October 2016

THE PROMISED LAND : ISLAM ANUTAN UMNO WAJIB DISANGGAH DEMI ISLAM

Bismillahhirrahmannirrahim.

APABILA AJARAN AL QURAN
JADI BAHAN POLITIK

Memohon keampunan dan kemaafan adalah tuntutan.

Melakukan kesalahan adalah lumrah kerana itu adalah fitrah yang ditetapkan bagi settiap manusia.Kalau tidak nescaya Allah swt tidak akan menjanjikan neraka kepada pelaku yang melakukan dosa oleh sebab  sifat Allah swt itu Yang Maha Pengasih dan Maha Penyang maka pengimbang untuk kebaikan ,syurga adalah ganjaranya.

Kepada pelaku yang melakulan kesalahan dan mengaku kesalahannya serta berendah diri dihadapan Allah swt, itu adalah satu sifat terpuji dan patut dicontohi.

Mengaku kesalahan dan memohon keampunan dari manusia yang pernah terkesan dengan tindakan kita samada secara sedar atau sebaliknya maka permohonan maaf yang dilakukan adalah bersifat terpuji dan dirahmati Alllah swt kehidupannya .

Sebarang bentuk pemohonan maaf  yang dilafas dari lidah yang lancar dan  yang datang dari keikhlasan hati inshaallah..kehidupan kita akan lebih bahagia dan dirahmati Allah swt.

Dr Mahathir telah secara terbuka memohon kemaafkan daripada rakyat terhadap tindakannya yang telah memberi kesan dan terkesan dengan tindakannya didalam membangunankan negara ini, walaupun ramai rakyat yang mendapat limpahan ekonomi  dari cara beliau namun tidak dinafikan terdapat juga golongan yang tercicir .

Walaupun kelompok ini amat sedikit namun kos sara hidup dizaman itu amat bersepadanan dengan pendapatan. Itu yang membuatkan rakyat marhean terutama Melayu amat berterima kasih.

Walaupun bagitu Dr Mahathir tetap memohon kemaafan.

Perlukan manusia memperlekehkan cara beliau. Adakah bersalaman dengan Anwar Ibrahim itu salah.? Mempererat silatulrahim , adakah itu bersalahan dengan tuntutan agama. Perlukan pemimpin UMNO memperlekehkan?

Apa yang kita lihat, Najib bermati matian menafikan kepada rakyat bahawa ada kemasukkan dana sebesar 2.6 billion dan 40 juta keakaun beliau. Tetapi apabila siasatan dilakukan , kebenaran terbukti dan sahih ada kemasukkan dana seperti yang didakwa. Walaupum Najib mengatakan beliau tidak pernah menggunakan dana itu untuk kepentingan peribadi namun penafian yang dilakukan tidak bisa mengurangkan prasangka bahawa Najib adalah sesorang pembohong atau pembongak.

Menipu dengan berbagai alasan serta disepakti oleh Kabinet serta Ahli Pertubuhannya uaitu UMNO telah meletakan status "mungkar" keatas seluruh ahli pertubuhan tersebut.

Bersengkokol, bersubahat serta menipu secara beramai didalam "menghalalkan perbuatan yang haram"adalah satu perbuatan haram yang dilaknat Allah swt.

Adakah ahli Pertubuhan UMN0 yang berjumlah 3 juta itu sanggup menolak hukum Allah swt semata mata untuk menyelamatkan Najib?  Dan  adakaj diri anda sanggup untuk sama sama terjerumus keneraka Allah swt? bilamana ramai orang tahu akan keterpesongan telah berlaku?

Kalau begitulah taksubnya ahli pertubuhan UMNO terhadap Parti yang mereka anggotai, maka, selayaknyalah hukum yang terpakai dan sunnah Rasul yang diikuti, yang dikata, menjadi ikutan orang Islam, selayaknya, hukum Allah swt dikaji dan diubah bagi menyesuaikan dengan kehendak pemerintah.

Oleh itu sebagai umat Islam yang beriman dengan Al Quran dan Rasullulah saw, maka, pengikut serta ahli pertubuhan UMNO tidak layak dianggap sebagai pendukong Islam serta telah terpesong amalanya dari agama Islam.

Adakah mereka ini layak kita anggap sebagai pengamal atau umat Nabi Mubammad??

              Cahaya Al Majid



1 comment:

  1. Menipu dan mencuri duit rakyat. Banyak melayu yang seronok diperbodohkan dan masih membela siputar alam hingga keakhir tetesan darah mereka. Nak buat macamana kalau mereka mempunyai masaalah genitik yang dipusakai dari emak bapak mereka. Ini semua salah emak bapak mereka lah.

    ReplyDelete