Monday 10 October 2016

THE PROMISED LAND : ITU SEBAB NAZRI AZIZ TAK KEMANA...

Bismillahhirrahmannirrahim.

Mengungkapkan kata kata adalah mudah tetapi adakah kata kata kita itu sekadar suka suka atau adakah kita sedar bahawa apa yang kita ungkapkan itu sebenar bersaksi?

UKURLAH BAJU DIBADAN SENDIRI

Nazri Aziz berkata bahawa Dr Mahathir tiada berkelayakan untuk bercakap tentang Perlembagaan Negara berbanding dirinya. Alasan nya Dr Mahathir adalah seorang Doktor berbanding beliau, seorang Lawyer  dan katanya beliau amat arif tentang undang.

Perlu kita tahu bukan semua Peguam atau Lawyer itu pandai dan bukan semua Doktor tu hebat. Tetapi Dr yang dikata tak pandai itulah yang beliau julang sebelumnya. Bekas Presiden parti beliau juga lah yang telah berjaya mentransformasikan negara ini. Itulah perbandinganya.

Siapa hebat?  Nazri Aziz kah atau Mahathir kah ?

Hai dalam kehebatan Nazri seperti yang beliau dendangkan kelebihanya berkenaan  undang undang, kenapa Pulau Batu Putih bolih terlucut.


Keangkuhan Nazri Aziz amat ketara sekali.

Diwaktu negara kita terlepas Pulau Batu Putih kepada Singapura dimana kelantangan suara Nazri Aziz. Hai kepakaran Nazri Aziz tak membantu ke waktu tu . Cuma otak dia terencat sikit bilamana mengatakan kejatuhan nilai matawang kita baik untuk negara.

Yang kita nampak..orang bangla, nepal, myanmar serta tak kurang pelacur cina saja yang berselirat kat negara ni..pelancong ke tu?

Kalau dah mengaku hebat dan mengalahkan kehebatan bekas Perdana Menteri Dr Mahathir ,kenapa Nazri Aziz tidak kehadapan bertungkus lumus macam JAMAL PAK TONGKOL ( Ganster UMNO) dalam mempertahan Pulau Batu Putih, kan isu itu melibatkan Undang Undang . Atau pulau Batu Putih tu tak penting berbanding UMNO?

Kalau dah terlalu hebat dan arif tentang Undang Undang seperti yang beliau dakwa kenapa maruah dan imej negara yang telah dicemar dan dituduh olih dunia luar dengan bermacam macam panggilan, kenapa, Nazri Aziz,  yang mengaku arif tentang Undang Undang tidak mengambil tindakan? Kenapa? Kedaulatan  negara tidak perlu dipertahankan ke ?

 Kenapa tak gunakan undang undang untuk mengheret kelompok ini.

Janganlah kita angkuh dengan kata kata kita dengan merendah rendahkan kelebihan orang lain. Lihat dahulu pencapaian kita adakah kita telah berjaya melakukan sesuatu yang bermenafaat buat orang lain?

Atau diri sendiri pun tak berapa betul lagi.

Kepada MP Padang Rengas ni...cuba cubalah bertanding kat Wilayah atau KL,  ..kan orang KL mengharapkan watak seperti Nazri ni...berani ke??? Setakat jaguh kampung je...tak kemana la..

Apa apa pun...kalau setakat dipilih jadi ahli MKT .dan bukan menang bertanding.tak macho la...

                  Cahaya Al Majid














No comments:

Post a Comment