Friday, 20 January 2017

THE PROMISED LAND : JADI BENARLAH KERESAHAN DR MAHATHIR

Bismillahhirrahmannirrahim.

Hari ini di Pandan Indah Cheras, Najib Razak aka Presiden UMNO  membenarkan dakwaan Dr Mahathir bahawa pengimpotan beramai ramai warga negara China ke Forest City pada skala besar adalah tepat dan benar.

Tiada penyanggahan dibuat  terhadap kemasukkan 700 ribu warga China seperti yang didakwa Dr Mahahir bagi mengisi kependudukan di Forest City Johor , maka, dakwaan Dr Mahathir terhadap pengisian rakyat China di Forest City juga benar belaka.

Oleh itu memang benar apa yang digusarkan selama ini.
Ditambah lagi, pegangan yang dibenarkan pula selama 99 tahun.
Maksudnya, sekiranya bangsa ini telah menduduki bumi Forest City diJOHOR dan bermestautin  selama 10 tahun bolehlah mereka ataupun generasi kedua mereka memperolehi kerakyataan dinegara ini seperti apa yang berlaku sekarang.

Sudah nekadkah Kerajaan UMNO dan Bangsa Johor atau  Kesultanan Beraja Johor untuk menerima bangsa Cina dari China ini untuk menjadi sebahagian dari rakyat naungan mereka?

Najib dengan bangganya mengatakan bahawa beliau ingin mencontohi Dubai sebagai idola. Perlu dilihat adakah Dubai memenuhkan kediaman yang dibuat untuk satu bangsa saja? Adakah pembeli hartanah di Dubai dimonopoli oleh satu bangsa saja ? TIDAK bukan. Berbagai bangsa.

Tetapi di Forest City dibumi Johor, hartanah yang ditawarkan adalah untuk diisi oleh Bangsa Cina dari China serta Cina dari beberapa negara diluar China.

Adakah Najib dan Kerajàan UMNO hanya berkiblatkan wang ringgit semata dan bukan nasib negara ini dimasa hadapan?

Semua orang Melayu sedar bahawa negara China adalah negara Komunis dan fahaman mereka tidak pernah berubah dari dahulu sampai sekarang.

Pejuang Negara kita bermatian matian berjuang siang dan malam dan ramai yang terkorban nyawa dan cacat seumur hidup demi mengusir komunis dari bumi Malaysia, tetapi, kini, semua.pengorbanan itu.adalah sia sia belaka.

Kini Komunis China tidak lagi menggunakan senjata atau kekerarasan tetapi dengan wang yang berbillion yang dimiliki telah berjaya membeli jiwa dan maruah pemimpin Melayu yang korup dan penyamun, tambah tambah dari UMNO, parti yang menjadi.tunggak kepada Barisan Nasional, maka, bersenang lenanglah mereka untuk mencucuk hidung pemimpin Melayu UMNO?

Kepada rakyat, lihatlah, bukan pembangkang yang menggadaikan maruah dan tanah Melayu tetapi Melayu UMN0 lah yang menggadaikan semua.

Sebabnya Pemimpin UMNO semuanya.korup serta penyamun dan istilah untuk bangsa dan negara bukanlah keutamaan terapi menutup hutang yang dicipta Najib dan  Pemimpin UMNO adalah terlebih utama

Yang menjadi mangsa dan yang bakal merempat adalah bangsa Melayu. Kerana Melayu yang menjadi 60 % peratus populasi  dinegara ini telah diuji kaji oleh pemerintah UMNO selama 60 tahun.

Melayu yang selama ini telah ditakut takutkan dengan ungkapan " takut mati tak makan" atau Cina DAP akan memerintah kalau Cina menang PRU maka bangsa Melayu kecut hati sebabnya Melayu kurang keyakinan diri dan tidak yakin dengan agama yang dianuti dan tak faham Al Quran.

Sebabnya Melayu adalah jenis bangsa yang suka  ikut dan mengikut  dan bukan jenis bangsa suka berfikir atau mahu mencuba. Buta tuli adalah ayat yang paling lengkap untuk kelompok ini.

          Harinya semakin hampir

                CAHAYA AL MAJID

3 comments:

  1. Pls read this:

    http://realestatesmalaysia.blogspot.com/2013/12/land-sale-by-johor-sultan-sets-record.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setannnnn shaitannnnn..

      ....sultan. Lawak Ahmad Nisfu.

      Delete
  2. Terima kasih raja kumbang. Patutlah kawan tu marah bila Tun M sentuh bab ini. Makan cili banyak sangat apa tak rasa pedassssss. Lah ini tak berani sanggup sambung balas bahas Tun M pulok. Takde kelas hmmmm memilukan.

    ReplyDelete