Tuesday 25 April 2017

THE PROMISED LAND: ISLAM UIGUR DITINDAS BEIJING TETAPI ISLAM DIMALAYSIA DIBERI DANA..PERANGKAP KE NI????

Bismillahirrahmanirrahim.

ADAKAH MALAYSIA BER" AH LONG' KAN
CHINA?????

"UMNO YANG MELANTIK BEIJING
 SEBAGAI TUAN"
 SEDANGKAN UMAT ISLAM CHINA JUGA
 DI TINDAS

Negara China sememamg Komunis. Memaksa atau dipaksa adalah mainan. Musuh tetap musuh tetapi bila berkawan mesti ada ajenda. Ini yang Najib dan gerombolan UMNO  tidak memahaminya.

Kemungkinan kerana terdesak dan dipandang serong olih musuh politiknya serta keterdesakan beliau untuk melunaskan segala hutang piutang 1MDB yang membelenggu maka jalan singkat tanpa berfikir dua kali membuatkan Najib akur melutut kepada BEIJING.

Pandangan dan persepsi mereka terhadap Islam tidak pernah berubah . Memaksa atau memulas tangan umat Islam tanpa sedar atau secara bermuka muka adalah taktik terbaik untuk menjerat.

Pucuk dicita ulam mendatang itu lah yang terjadi terhadap Malaysia apabila Najib mula bergantung nyawa kepada BEIJING.

Kerana kelebihan ekonomi bagi BEIJING serta kekusutan minda Najib yang berserabut maka apa saja kamahuan Najib dilihat sebagai peluang yang datang bergolek.

Contoh sudah nyata dinegara sendiri sepertimana Ah Long lintah darat menjerat peminjam peminjam Melayu. Apa kesudahan nya, Ah Long TETAP untung walau macam mana pun. Tektik bangsa China tak pernah berubah walaupun dan jadi warga negara melainkan kalau kita diatas atau kita berkuasa.

Kalau di negara China sendiri mereka sanggup menafikan hak umat Islam rakyat nya, bolihkah kita bergantung harap kepada mereka apabila kita yang "Bertuan" mereka??

                 Cahaya Al Majid



No comments:

Post a Comment