Wednesday 12 April 2017

THE PROMISED LAND ; KERANA UMNO TERLALU KERAMAT!!!

Bismillahirrahmanirrahim.

       IMPLIKASI 1 MDB
SEMUANYA BERANTAIAN

Kerajaan melarang rakyat dari berhutang dengan Ah Long  kerana takutkan Ah Long akan bertindak kasar sekira nya pinjaman yang dibuat tidak berjaya dilunaskan mengikut masa.
Amat perihatin kan Kerajaan pimpinan Najib ni.

1MDB yang berhutang keliling pinggang dan menggunung sehingga mencecah RM95 billion  termasuk bunga tu macam mana pulak?

Macam mana nak settle?
Rakyat kena bayar ke atau Najib dan Kabinet nya kena bayar?

Oopssss

Oh duit pinjam tu dah guna beli IPP kan tetapi tak ke 1MDB dah jualkan Edra Energy miliknya  tu kat negara China Komunis? dengan harga RM9.8 billion.

Tetapi duit jualan tu 1MDB.buat apa eek. BAYAR HUTANG KE?
Ooh..Gali lubang tutup lubang lah ya.

Menganga la 1MDB ?

Tapi .. hutang 1MDB tak berkurang jugak..malahan bertambah. macam mana tu ya???

Walau apa pun Edra Energy sudah jadi milik China Komunis.
Sia sia saja askar Melayu mati diperbatasan kerana menentang komunis.

Bukan saja Edra Energy milik China Komunis, malahan, Kerajaan Najib benarkan pulak syarikat ini diberi konsesi selama 21 tahun untuk membekal tenaga kepada TNB...

Peeergh..
Kiri kanan sebat..

Hebat hebat hebat deal antara Najib dan China Komunis ni..

Apa Melayu UMNO nak sembang lagi.

Sembang kencang bagi kat UMNO.

Merekalah pejuang bangsa
Merekalah pembela bangsa
Merekalah penegak agama.
Mereka lah yang membebaskan negara
Mereka lah pejuang kemerdekaan dan semuanya UMNO lah..Dari dahulu hingga kini.

Samaada sedar atau tidak semua roh yang terkorban dan yang dibunuh olih Komunis sebenarnya 'menyumpah" kepada UMNO kerana membenarkan komunis masuk.kenegara ini secara "halal'.

Semuanya kerana pemimpin UMNO gilakan.duit??!

UMNO dan Najib perlukan duit tak kira walau bagaimanapun sekali caranya bagi melangsaaikan hutang yang dicipta olih 1MDB dan Presiden UMNO iaitu Najib Razak.

Walau.apapun pengorbanan nyawa oleh askar berbangsa Melayu dalam memerangi komunis dahulu tetapi usaha itu kini semuanya sia sia saja dan tak berbaloi.

Kalau dahulu askar Melayu menghambat mereka macam babi , namun , sekarang ' babi' yang askar Melayu hambat itu dijemput dan dibentang kan 'karpet merah" buat mereka secara suci hati.

Itulah kerajaan UMNO yang bertunjangkan orang Melayu dan mengaku  berjiwa melayu sedangkan nasib orang Melayu dibumi sendiri seolah olah seperti melukut dibumi sendiri.

Cuba tanya kepada Pemimpin UMNO apa lagi hak keistimewaan orang Melayu yang masih lagi tinggal buat anak anak bangsa Melayu?

Jawatan tertinggi perkhidmatan awam pun lepas kepada 'india muslim" begitu juga dengan jawatan Ketua Setiausaha Perbendaharaan" juga terlepas kepada India Muslim. Apa lagi Melayu dapat???
Apa yang ada semuanya lepas ketangan orang.

Adakah ini balasan UMNO kepada bangsa Melayu setelah berpuluh tahun orang melayu membiawakkan diri  kepada pemimpin Melayu UMNO???

Dan kini tanpa rasa takut dan.gusar China Komunis dah mula berkampung dan mulakan penempatan secara kekal dibumi ini. Semuanya kerana UMNO dan pemimpinnya yang lupa asal usul dan sejarah.

Mungkin sedikit hari lagi mayat China.Peng.pula dapat ditanamkan dibumi ini dan didirikan pula  'tugu peringatan" buatnya.

Mana tahu,. Segalanya berkemungkinan terjadi  , janji masyuuk.

Orang Melayu kena sedar akan hakikat ini. Lagi lama Melayu berikan UMNO berkuasa lagi susah kehidupan bangsa Melayu perlu harungi di masa hadapan.

Kepada anak bangsa , sedar lah berubah lah sekarang kalau tidak merempat lah seluruh keturunan selamanya.

                 Cahaya Al Majid












No comments:

Post a Comment