Wednesday 19 April 2017

THE PROMISED LAND: NAJIB LUPA CERMIN DIRI

Bismillahirrahmanirrahim.

 BANTAL DAN CADAR SENDIRI PUN  BARBAU SERTA BERTOMPOK

"Ibarat ketam mengajar anaknya berjalan-jalan lurus".

Tak tahu nak kata apa tentang Najib ni. Adakah dia ni main cakap saja ke atau main baca saja text tu tanpa merujuk dahulu apa yang ditulis atau sememangnya dia ni otak "benggap'.

Sedap mulut je kata moral dan nilai murni adalah keutamaan bagi rakyat Malaysia. Najib mahu rakyat berbilang bangsa dinegara ini menonjolkan nilai moral dan nilai nilai bahasa dan bangsa.

Perghhh...Sedap mulut lembut lidah..Lembut gigi dari lidah..Jajahan

Sedar ke kita orang yang macam mana cuba menasihati rakyat  tentang moral dan nilai ni???

Hai..Najib..Cubalah tengok dan amati dalam rumah anda sendiri. Anda bertanggungjawab tentang pembangunan nilai dan moral anak anda samaada anak sendiri mahupun anak tiri anda sendiri dan cuba cermin diri anda juga.

Adakah nilai nilai murni dan moral dapat anda tegakkan dalam keluarga anda sendiri?

Pertama
Anda dituduh menyonglap dana yang diamanahkan kepada anda . Sama ada dana KWAP mahupun dana 1MDB

Kedua
Anda membelanjakan dana yang anda dikata tersalah credit keakaun ANDA tanpa anda sedari. Macammana dan dari siapa SRC dapat nombor account persendirian anda?

Seperti dakwaan Rafizi terdapat lebih dari 17 penerima dari dana tersebut. Kenapa anda tidak memulangkan dana tersebut secara tuntas . Menggunakan wang yang bukan hak kita adalah satu kesalahan dan anda dikategorikan sebagai seorang yang tidak amanah dan tidak BOLIH dipercayai.

Ketiga

Sekiranya anda seorang yang menitikberatkan tentang moral dan nilai nilai murni, kenapa anak tiri anda sanggup berbelanja ratusan juta untuk menerbitkan filem semi porno dan bergelumang dengan maksiat dan arak? Ada kah itu bermoral dan mendidik nilai nilai murni?

Tak mahu singkap banyak banyak kerana banyak lagi kalau mahu di coret kan. Olih itu untuk anda mengajar rakyat tentang nilai dan moral rasanya terlebih afdal sekiranya anda dahulukan keluarga anda sendiri berbanding orang luar.
Kalau keluarga sendiri pun gagal untuk dibentuk ..Macammana nak dijadikan tauladan buat orang lain.

Najib...Silap topik la..Lain kali cermin diri dulu

                        Cahaya Al Majid








No comments:

Post a Comment