Sunday 2 April 2017

THE PROMISED LAND: PARTI NAJIB SEMAKIN TERDESAK!!

Bismillahirrahmanirrahim.

Demi untuk mengurangkan stress, Najib dalam keterpaksaan menjadikan Aktor India Rajinikanth sebagai bantal untuk melegakan diri .

Fesyen Najib yang gemar 'berselfie" dengan sesiapa pun demi " rating", nya namun jauh dilubuk hati Najib , sememangnya  Najib "Lost" dalam perjalanan . Ingatkan dapat melegakan kepala sikit bila berada jauh dari Malaysia tetapi bertambah serabut pula bilamana pembohongan pembantu Rosmah pula tersondol kerana silap fakta kerana cubaan menegakkan benang basah Rosmah.

Sebelum ke India Najib mengatakan bahawa 1MDB tidak lagi menanggung hutang bank.

Tak tahu apalah ajenda Najib ni.

Semua orang tahu 1MDB hutang berbillion dollar dari terbitan Bond yang masih lagi aktif dan semua tahu bahawasa 1MDB dah tak ada punca income lagi. Manamungkin hutang berbillion dollar itu terbayar dengan sendiri?? Atau China Komunis dah bayarkan, tak tahulah pulak kan.

Kalau hutang pokok masih lagi tak dibayar, agak agaknya berapakah jumlah hutang itu sekarang ini ya??? Adakah masih lagi RM50 billion ? Ataupun dah berganda???

Tak cukup dengan itu, " debat" Dr Mahathir dengan Nazri pun dah dibatal . Adakah kerana debat itu melingkari tentang isu 1MDB yang tidak berjaya dijawap oleh Najib menjadi "kunci" pembatalan???

Najib Najib dah ada menteri yang berani untuk mendepani isu 1MDB , kenapa masih takut? Cakap besar, tak tipu , tak bohong tetapi tidak berani mendepaninya Dr Mahathir. Alamak..Kenapa UMNO terlalu takut???

Lazimnya lah hanya penyangak dan penipu saja yang takut untuk berdepan dengan KEBENARAN tetapi sebaliknya hanya memberi helah kerana takut terperangkap. Hahaha..

Hari.ni pula Ismail.Sabri pula buat kenyataan tentang Lim.Kit Siang. Apa lah bodoh sangat Menteri ni.
Negara kita dah merdeka lebih 50 tahun dan UMNO masih nak melebelkan Lim Kit Siang sebagai diktator dan dituduh pula cuba menipu Melayu.
Apalah bangang sangat Menteri dari Bera Pahang ni??

Yang.tipu Melayu adalah UMNO dan yang tipu rakyat adalah Pemimpin dari UMNO. Kenapa nak tuduh orang. Kenapa tak berani mengaku salah sendiri?

UMNO dan seluruh Pemimpin Melayu yang berkuasa , tetapi kenapa Melayu miskin dan terhimpit? Salah Cina kah atau salah DAP kah?

Tanah yang beribu ribu ekar siapa yang gadaikan, adakah Cina Lim Kit Siang atau DAP?

Projek berbillion ringgit siapa dapat Melayu kah? Memang Melayu dapat tapi semuanya di" alibaba," kan olih pemimpin UMNO dengan bantuan MCA. Melayu dapat apa??
Melayu dapat tengok saja.

Cukup cukuplah membodohkan diri. Apa yang pasti rakyat dah tak termakan cerita dongeng UMNO lagi. Dah berpuluh tahun di bodohkan. Cukup cukup lah.

Kita tunggulah PRU 14 tahun depan.

              Cahaya Al Majid


2 comments:

  1. Akan ada lagi ke PRU di negara ini yang demokrasinya sedang subur?

    Debat pun dah jadi "faktor ancaman"

    ReplyDelete
  2. Salam Bro. Hahaha..Tunggu kiamat la kita

    ReplyDelete