Thursday 21 September 2017

THE PROMISED LAND: CUKUP CUKUPLAH..PROPA.TU..

Bismillahirrahmanirrahim.

UMPAN DAH BAGI TAPI
"SELFIE' TAK DAPAT...

Letih, loya dan mual , hari hari dengar omongan kerajaan Najib samada dari Najib mahupun dari Pak Lalak Pak Lalak Najib tentang kehebatan dan keampuhan kepimpinan nya yang dikata berjaya menjulang hingga kelangit dan pada masa yang sama semua ini diangkat sendiri samadaada olih Menteri nya mahupun dari pentaksub mereka sendiri.

Namun untuk mereka berpihak dibumi nyata ternyata amat jauh sekali.

Cukup cukup lah..Rakyat dah tahu dan nekad untuk memiliki kelompok mana satu yang perlu mereka dipilih.

Apa yang yang ditonjolkan olih Kerajaan Najib kini bukan hendak menolong atau membantu kesusahan yang dihadapi rakyat tetapi sebaliknya banyak tindakan yang dibuat menyusahkan hati rakyat pula.

Apa sudah jadi jadi dengan janji janji yang ditabur?
Yang terbaru dan terkini, Kedai Rakyat 1 Malaysia, apa sudah jadi?

Katanya kedai ini diujud untuk membantu rakyat marhean yang berpendapatan rendah untuk mendapatkan barangan keperluan dengan harga murah..Alih alih.. Tutup...

Tak secara langsung ianya menggambarkan bahawa kerajaan Najib  tidak bersungguh sungguh dan sepenuh hati dalam membantu dan meringankan kesusahan rakyat.

Kalau diera Dr Mahathir dahulu ada juga kerajaan berusaha bagi merancakkan ekonomi domestik dengan berbagai bagai cara tetapi kini tiada usaha langsung yang dilihat olih kerajaan dalam membantu merancakkan ekonomi domestik.

Setiap peniaga samaada kecil dan besar terkesan dengan kemeruduman ekonomi kini. Apa Najib dan kabinetnya buat???

Kalau cakap memang gah dan melangit..Sehingga..Sanggup melabur di USA bagi meningkatkan ekonomi Amerika, apa hal??
Betul atau tak betul otak Najib ni???

Semua ahli kabinet Najib cakap tak serupa bikin, buat malu ya.

Oh ya lupa nak tanya Najib, katanya sambutan yang diterima Najib di Washington terutama dari Trump amat luar dari kebiasaan .
Katanya, Trump pernah dakwa bahawa Najib kawan baik beliau..tetapi yang anihnya dan luar dari biasa tabiat Najib ..Tiada pulak " selfie" kali ini bersama Trump? Kenapa eek??

Hai.. Umpan dah beri tak kan "selfie" tak dapat pulak.

Cahaya Al Majid



No comments:

Post a Comment